Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard Welke tuner voor in de boss BCB6?

    Ik ben sinds een tijdje de bezitter van een BCB6. Opzich een leuk koffertje echter zou ik graag rechtsbovenin of linksbovenin een tuner willen hebben ipv. bijvoorbeeld de Boss TU2.

    Nu heb ik al een beetje zitten zoeken op google etc. maar het schijnt dat de TU serie en dan heb ik het over de TU12 TU20 en TU14 negatieve gevolgen voor het signaal kunnen hebben. Wat is hiervan waar, en welke tuner raden jullie mij aan?


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Negatieve gevolgen, ik heb geen idee..misschien dat iets kan gaan storen iod. net als een wah te dicht bij een stekkerdoos. Ik heb er in elkgeval geen ervaring mee en had altijd een Korg tuner GT 3 tuner er liggen. Nooit problemen mee gehad oid alleen vond ik het geen prettige tuner omdat ik liever een tuner in pedaal vorm heb De GT3 heb ik tegenwoordig als reserve liggen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  3. #3

    Standaard

    Het had meer te maken met signaalverlies aangezien zo'n tuner niet Bypass is (ehm.. je begrijpt het vast wel )

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2007
    Locatie
    Dark side of the moon
    Berichten
    959

    Standaard

    Bekende Boss buffer. Het is m.i. niet slecht (niet technisch onderbouwd), maar de plaatsing in de keten is soms een probleem (oppassen met Fuzz en Wah met name).

    Ik heb de TU2 als laatste in de keten en nooit echt ergens problemen mee gehad.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Weert
    Berichten
    3.008

    Standaard

    Je hoeft je tuner toch niet perse de hele tijd in je signaalpad te houden? Het is ook een optie om elke keer als je stemt even je gitaarkabel uit je eerste pedaal en in je tuner te prikken en als je gestemd bent weer terug.
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2007
    Locatie
    Dark side of the moon
    Berichten
    959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fuhgawz Bekijk bericht
    Je hoeft je tuner toch niet perse de hele tijd in je signaalpad te houden? Het is ook een optie om elke keer als je stemt even je gitaarkabel uit je eerste pedaal en in je tuner te prikken en als je gestemd bent weer terug.
    Of in een loop zetten die je kan bypassen. Dan hoef je geen kabels om te pluggen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard



    Deze heeft bij mij mijn TU-2 vervangen en ik kon zeker het verschil horen! Hij is ook gigantisch nauwkeurig, dus intoneren is ook geen probleem met deze tuner.

    En probeer anders eens de pitchblack...

  8. #8

    Standaard

    Bedankt voor de reacties!

    Die Pitchblack is eerder positief voorbij gekomen inderdaad. Het nadeel is dat hij niet in de extra vakken in de BCB past.

    De TU20 hoeft dus in feite geen problemen te geven? Wah en Fuzz gebruik ik toch niet.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    TU-20 heb ik nog nooit gezien maar de 12 en de 15 zijn gewoon prima tuners die je heel veel op het podium ziet. Heb in al die jaren dat ik er 1 gebruikte iig nooit iets van klankverlies gehoord. Iets anders: dat vakje in de BCB is wel handig als je alle pedaalplekken nodig hebt voor andere dingen. Maar met optredens is het toch ook wel erg handig om een tuner in pedaalvorm te hebben, die op mute gaat als je stemt. Vervelend als je publiek je moet horen stemmen. Maar misschien hebben sommige van die "gewone" tuners van Boss ook wel zo'n stand. Zou ik even checken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top