Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: AB-Y switch

  1. #1

    Standaard AB-Y switch

    Tjah, vervelend woord; hij werkt niet op de search!

    Mijn vraag; Ik heb sinds kort een Musik-ding kitje voor een AB-y Switch. Alles is gesoldeerd en werkt, maar aangezien ik met 2-amps werk krijg ik een flinke brom erbij. Een vriend heeft een Morley AB-Y switch en wanneer ik deze gebruik, heb ik geen ruis. Dus, zoek ik een fatsoenlijke, profi AB-y Switch.

    Enige eisen:
    -Graag zo klein mogelijk; als het in een BB-boxje (mxr size) zou passen; ideaal!
    -De morley valt al af, ik vond hem onhandig, niet logisch werken.
    -Lehle is meteen ene merk waaraan ik denk, maar hun apparaten zijn veel te groot.

    Heeft iemand dus nog ideeën? Ik zelf vond een ART Coolswitch; lekker klein, maar heeft iemand hier ervaringen mee?

    Guitars -> Pedals -> Amps

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Als een woord te kort is om te zoeken gewoon een sterretje erachter plakken, dus bijvoorbeeld ABY*.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #3

    Standaard

    Lehle heeft 2 ABY switches. De grote rode, maar ook nog een kleinere... Die is niet veel groter dan een MXR-boxje. Dan heb je wel een super goed pedaal...
    Wat je kunt doen is de aarde van een van je uitgangen van het zelfbouw-kitje lossolderen... Dan is je aardlus weg en dus ook je brom. Je kunt er zelfs een schakelaartje tussen zetten.
    TE KOOP: Marshall JCM 800 Combo, Marshall Guvnor ( die oude zwarte)

  4. #4

    Standaard

    Ja, ik wilde ook al zeggen:

    heb je je ABY box wel goed gesoldeerd? Heb je de brom als je met beide versterkers tegelijk speeld, of als je met een van de twee speelt? Vaak is het gewoon een simpel aardings probleem. Als je de schakelaar niet goed bedraad, dan krijg je zo'n brom die je ook krijgt als je alleen een snoer in je amp steekt, zonder gitaar er aan. Als je je switch goed aansluit, dan schakel je de versterker die je niet gebruikt aan de aarde.

    Heb je een schema van hoe je hem gesoldeerd hebt, en een foto? Kunnen we je wellicht helpen met fouten tracken, en dat scheelt je weer wat euro's.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2007
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    2.818

    Standaard

    Er zijn hier waarschijnlijk wel forumleden die dit voor je willen maken..
    My FIRST amp was a PEAVEY & it's highly likely that a PEAVEY will also be my LAST!

    Dean ML'79 - Dean Cadzilla - Dean Cadi-Kill

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Electro Harmonix heeft toch ook een switch? Weet niet zo uit m'n hoofd of het een AB-Y is. Lehle staat er om bekent dat het degelijke switches zijn. Wel prijzig maar wel erg goed.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2004
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    1.398

    Standaard

    Welke ABY heb je gebouwd?
    Je kan de ABY van GGG bouwen, die werkt 100% bromvrij adhv een extra set dipswitches waarmee je één en ander kan bypassen. Ponq hier heeft destijds een PCB voor me gemaakt en als je het schema van de aansluiting van de dipswitch nodig hebt, mail je maar.
    www.gearspot.be
    [TK] EMG SSS-set 110€
    [TK] Subdecay Noise Box 120€ & Malekko Echo 150€
    [TK] Regal 225€ & Stella 250€ parlors

  8. #8

    Standaard

    Zoals in mijn openingspost staat; heb ik een kitje van musik-ding gemaakt: http://www.musikding.de/product_info...-Y-Switch.html (voor schema).

    Eigenlijk wil ik de discussie nie voeren of mijn ABY switch goed/niet goed gemakat is; hij is immers precies volgens schema en werkt. Alleen vanwege het ontbreken van transformators (zoals in een Lehle) bromt hij ietswat.

    Ik heb dus, wat dit betreft even genoeg van zelfbouw; simpele pedaaltjes is prima, maar niet zo'n noodzakelijk deel van mijn setup.

    de kleine Lehle is een idee, maar zijn er nog anderen (van kwaliteit)?

    Guitars -> Pedals -> Amps

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 mei 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    11.218
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robert-gitarist Bekijk bericht
    Electro Harmonix heeft toch ook een switch? Weet niet zo uit m'n hoofd of het een AB-Y is. Lehle staat er om bekent dat het degelijke switches zijn. Wel prijzig maar wel erg goed.
    Jup , de switchblade. heb ik ook , en geen brom.
    HERRIE.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chroxy Bekijk bericht
    -De morley valt al af, ik vond hem onhandig, niet logisch werken.
    Hè? Wat is er nou moeilijk aan?

    Er staat er overigens een te koop op gitaarmarkt:

    Morley ABY switch

    De switchblade die overigens hier aangehaald wordt, heeft geen relevantie met het topic: Dat is een gewone AB switch.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top