Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 12 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 120
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard Welk pedaal had je veel eerder moeten kopen?

    Na het 'Welk pedaal had je nooit moeten kopen' topic, ben ik wel benieuwd wat jullie all time favorites zijn.

    Ik zal aftrappen.


    De Ibanez RC-99. Ik maak maar heel weinig geburik van chorus, maar dit pedaal is het pedaal dat het langst op mijn board staat en gaat er zolang hij het doet nooit meer van mijn board af.



    HWA BoozzFust, gemaakt door onze eigen Speedy. Een heerlijk pedaal. De boost is los te gebruiken wat ik erg fijn vindt. Hij gaat van lekker fuzzy naar Fuzz met een meer distortion achtige korrel. Of zoals Speedy het zelf mooi verwoord:
    Fuzzwork Orange voor de distortion/fuzz (speciaal getweaked voor meer distortion karakter),
    en een ROG Fetzer Valve als Boost. Gebaseerd op de pre-amp stage van ouwe Fender amps, maar dan met een FET. Een soort 'vintage mojo' versie van een Zvex SHO. Vervormt ook zeer lichtjes met humbuckers.


    Momenteel ben ik ook erg happy met m'n nieuwste aanwinst de Fulltone GT-500, maar hij moet de tand des tijds nog doorstaan. Nog even afwachten dus of hij bij mijn alltime favorites zal komen te staan

  2. #2

    Standaard

    Oei, lastig. Ben redelijk recent gewisseld van nogal wat pedalen. Maar het pedaal wat ik al het langst heb, en nog steeds gebruik:

    Amdek FLK-100 flanger





    Amdek was een divisie van Roland begin jaren '80 en leverde bouwkitjes voor fx-pedalen. Niet zoals BYOC (je hoefde zelf niet te solderen volgens mij).
    Je ze ziet ze niet vaak, en deze non-TB flange heb ik voor een luttele 65 gulden gekocht.

    Verder heb ik al jaren een Dod 250 drive en een Korg DT-10. De Dod gebruik ik op het moment niet, maar gaat zeker niet weg.

    Kanshebbers voor m'n persoonlijke hall of fame zijn zeker de OCD en de BYOC delay, maar die heb ik beiden nog niet al te lang. Wel had ik ze al veel eerder moeten kopen

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    telt bouwen ook?

    Dan mijn Box of Rock namaak. heerlijk pedaal.
    pokkel'n

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Verder heb ik al jaren een Dod 250 drive
    Ik heb al jaren de 250 RI (m'n allereerste aankoop op Ebay, en m'n allereerste pedaal dat ik ben gaan modden), en onlangs heb ik een complete 250 uit begin 80's gescoord voor 50 euro met origineel doosje en handleiding. Die gaan nu op voor 90-130 euro! Hij klinkt ietsje anders dan de RI, maar de RI blijft vanwege de vele mods op m'n pedalboard.

    Pedaal dat ik echt vet vind is de H&K Tubefactor, al 5 jaar m'n main distortion.

    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Ik zal me puur aan de topictitel houden en niet mijn favorieten opdreunen... hét pedaal waarvan ik kan zeggen: die had ik eerder moeten kopen is zonder twijfel de EH Deluxe Memoryman.
    Altijd al mooi gevonden qua klank en mogelijkheden, altijd te groot gevonden, niet praktisch, etc. etc. Uiteindelijk toch de sprong gewaagd, D_H een vintage exemplaar laten reviseren en het is onmiddellijk een deel van mijn sound geworden. Geniaal ding!
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2004
    Locatie
    Gent
    Berichten
    286

    Standaard

    Ibanez WH-10. Ok, enorm gehypet door Mister John Frusciante maar persoonlijk vind ik het nog steeds helemaal mijn cup of tea. Ik heb alleen schrik hem kapot te stampen .

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Beetje moeilijk kiezen maar iig.:
    EH MMD

    Misschien niet de beste OD maar m'n DigiFnark Bad Monkey gaat ook niet meer weg, de pa-out redt mij altijd in amp-loze situaties.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Weert
    Berichten
    3.008

    Standaard

    De EHX Small Stone phaser heb ik veel eerder moeten kopen. Ik heb eerder ooit een Phase 90 gekocht op basis van reputatie, maar die deed het toch niet voor mij en ik heb phasers helemaal afgezworen. Daarna heb ik wat met flangers gespeeld voor mijn spacey sounds, met als ultieme de Ibanez FL99. Deze klinkt lekker dik en heb ik jaren plezier van gehad. Toch vond ik hem te groot/lomp/onhandig voor mijn vernieuwde/verkleinde board en in mijn zoektocht naar een passende flanger kwam ik erachter dat andere flangers óf te subtiel klinken (FL9) óf ook groot/lomp (MXR) zijn.

    Toen heb ik toch de sprong maar gewaagd naar een phaser: de EHX Small Stone, die volgens zijn reputatie ook dik/spacey zou moeten klinken. Via marktplaats heb ik er eentje gekocht en naar D_H gestuurd om de befaamde volumedrop, die inderdaad op mijn kleine ampje al erg duidelijk merkbaar is, op te lossen. De week erop meegenomen naar de band, ingeplugd, aangezet en: DAT HEB IK VEEL EERDER MOETEN DOEN! De Small Stone neemt je geluid, sweept het langs een parallel universum en phaset 'm gewoon weer terug. Het is altijd een goed teken wanneer de drummer zegt "Wtf is dat voor een vaag kastje? Klinkt wel vet!".

    Dat is nu twee maanden geleden en we leefden nog lang en gelukkig.
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fuhgawz Bekijk bericht
    De EHX Small Stone phaser heb ik veel eerder moeten kopen. Ik heb eerder ooit een Phase 90 gekocht op basis van reputatie, maar die deed het toch niet voor mij en ik heb phasers helemaal afgezworen. Daarna heb ik wat met flangers gespeeld voor mijn spacey sounds, met als ultieme de Ibanez FL99. Deze klinkt lekker dik en heb ik jaren plezier van gehad. Toch vond ik hem te groot/lomp/onhandig voor mijn vernieuwde/verkleinde board en in mijn zoektocht naar een passende flanger kwam ik erachter dat andere flangers óf te subtiel klinken (FL9) óf ook groot/lomp (MXR) zijn.

    Toen heb ik toch de sprong maar gewaagd naar een phaser: de EHX Small Stone, die volgens zijn reputatie ook dik/spacey zou moeten klinken. Via marktplaats heb ik er eentje gekocht en naar D_H gestuurd om de befaamde volumedrop, die inderdaad op mijn kleine ampje al erg duidelijk merkbaar is, op te lossen. De week erop meegenomen naar de band, ingeplugd, aangezet en: DAT HEB IK VEEL EERDER MOETEN DOEN! De Small Stone neemt je geluid, sweept het langs een parallel universum en phaset 'm gewoon weer terug. Het is altijd een goed teken wanneer de drummer zegt "Wtf is dat voor een vaag kastje? Klinkt wel vet!".

    Dat is nu twee maanden geleden en we leefden nog lang en gelukkig.
    D_H gaat binnenkort ook mijn oude Small Stone aanpakken.
    Laatst 1tje gekocht van marktplaats, zou goed zijn maar helaas....
    - pedaaltje slingerde heen en weer in 'n doos, niet eens even wat opvulmateriaal d'r bij (oude kranten/folders werkt ook en kost niets)
    - color-switch heeft geen effekt
    - het effekt wordt pas bij hogere rate-instellingen diep/aanwezig

    Vraagje: kan die anti-volume-drop-mod ook icm. truebypass gedaan worden?

    bvD!

    (Kan nu dus even niets melden over het feit of ik dit pedaal al eerder had moeten hebben, ik denk van wel maar ik wil 'm ook eerst even vergelijken met 'n script Phase 90 en 'n Ibanez Phasetone II)

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    Vraagje: kan die anti-volume-drop-mod ook icm. truebypass gedaan worden?
    Ja hoor. Overigens kwam de mijne standaard al TB, maar nog wel de vervelende volume drop. Snel verholpen, en ook ik vind het een fijne phaser. Wel goed vast zetten op je pedalboard, als je met je voet de ietwat 'stroeve' pot wil verzetten moet 'ie natuurlijk wel blijven liggen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top