Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22

Discussie: Sacksioni Methode

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 september 2008
    Locatie
    Berkel en Rodenrijs
    Berichten
    168

    Standaard Sacksioni Methode

    Ik denk eraan om De Sacksioni Methode aan te schaffen om mijn fingerstyle te verbeteren. Heeft iemand ervaring met deze methode?
    Mijn gitaren:
    - Gibson Songwriter Deluxe - Sunburst
    - Martin LX-1
    - Zelfbouw telecoustic

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2006
    Berichten
    3.933

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Edwin Hoogwerf Bekijk bericht
    Ik denk eraan om De Sacksioni Methode aan te schaffen om mijn fingerstyle te verbeteren. Heeft iemand ervaring met deze methode?
    Nee, persoonlijk niet, maar ik heb een tijd terug wel op TV een programma gezien waar het boek "ten doop" werd gehouden, door Harry himself, ik meen in het programma van Thijs van Nieuwkerk (zo heet ie toch ongeveer?). Een beetje storend vond ik dat er gedaan werd alsof er nog nooit iemand fingerpicking gespeeld had (je weet wel, tegelijkertijd bas, melodie, en fill). En het verbaasde me dat er hier in het forum niet over werd gepost, want een (hele) tijd geleden hebben we het er wel over gehad, het ging toen over dat dat boek door Sacksioni was aangekondigd, maar dat het er nog steeds niet was. Nu wel dus, en van die tv-uitzending begreep ik dat het boek begint bij het begin (dus, voor iemand die voor het eerst met fingerstyle begint), en dan steeds verder.
    Zal me benieuwen wat je er van vindt, als je het koopt. Laat het hier eens weten als je het boek mocht kopen, tenminste, laten we hopen dat dit topic in "akoestische gitaren" kan blijven staan (want daar hoort het volgens mij helemaal in thuis).

    Groet, Jan.

  3. #3

    Standaard

    Offtopic: Matthijs van Nieuwkerk

    Geen idee, ken het boek niet, maar have fun en laat het idd weten als je het hebt ondervonden.
    "When all the nukes have gone off all that have survived are cockroaches... and Boss-pedals"

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Music

    Ook nog even off topic: ik heb dat indertijd ook gezien en het was eigenlijk vooral Mathijs van Nieuwkerk die er meer van maakte dan het was. Sacksioni liet het maar voor wat het was, die maakte gewoon handig gebruik van de mogelijkheid die hem geboden werd. Als er een soortgelijk onderwerp wordt uitgezonden van iemand die een boek heeft geschreven over klarinet spelen dan kunnen ze mij ook alles wijsmaken omdat ik daar geen hol van weet.

    Ben trouwens ook wel benieuwd naar je bevindingen mocht je het boek kopen. Voor mij werken dat soort methodes meestal niet, ik geef de voorkeur aan leren van een andere gitarist of leraar. Heb trouwens ook weinig meer gehoord van de mensen die de DVD van Picker hebben gekocht. Misschien kan iemand die hem heeft hier nog een soort review van posten?
    Een dikke streep is ook een lijn.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb sinds een paar dagen de sacksioni methode! Ik ben eigenlijk meer een elektrische gitarist maar ik wilde deze methode hebben om mijn fingerpicking techniek wat te verbeteren. Ik ben er nog maar net mee begonnen maar ik denk dat het een ontzettend goede methode is. Het begint met niet hele moeilijke oefeningen maar wel goede oefeningen omdat je een deuntje meerdere keren moet spelen maar dan net weer even anders waardoor je een weer anders moet tokkelen. Dit is goed om je tokkelfingers volledig onafhankelijk van elkaar te maken. Ik denk dat ik met deze methode wel een goede basis van fingerpicking kan opbouwen. En dat is precies wat ik wil ( Ow en trouwens ik probeer geen reclame te maken voor dit boek:P )

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    150

    Standaard

    Ik ken de methode (nog) niet, maar ga er zeker even in bladeren als ik hem tegenkom.

    Die presentatie bij De Wereld Draait Door was inderdaad een beetje storend. Sacksioni zelf wekte de suggestie (of misschien zei hij het wel hardop) dat er maar vier (!) mensen waren die op deze wijze konden fingerpicken. Iedereen die een beetje geinformeerd is weet dat er een heleboel hele goede gitaristen zijn die dat kunnen.

    Dit (ons?) wereldje is alleen een heel klein wereldje, in ieder geval in Nederland. Hoeveel vrienden heb je die Tommy Emmanuel, Doyle Dykes, Lenny Breau, etc. kennen? In mijn vriendenkring kent niemand ze. Maar voor het DWDD publiek zal Sacksioni wel een van de weinige gitaristen zijn die ze wel kennen.

    Maar ik ben blij dat we iemand als Sacksioni in Nederland hebben, dus als zijn methode enigszins ergens op lijkt, schaf ik hem aan.

    Groet,

    Peter

  7. #7

    Standaard

    Meteen maar even de link voor iedereen die denkt waar gaat dit over:

    http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams...end=0:39:18.32
    "When all the nukes have gone off all that have survived are cockroaches... and Boss-pedals"

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    2 augustus 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    33

    Standaard

    Ik heb de methode een kleine maand geleden gekregen. Het enige wat ik speelde was slaggitaar en wou graag wat meer en heb geen tijd om les te nemen op het moment. Dus leek mij dat boek wel wat. Ik ben ermee begonnen en tot nu toe bevalt het heel goed en het wordt langzaam opgebouwd. Je begint te oefen met een duimwisselslag en tussendoor moet je met de andere vingers een melodie spelen. Hij bouwt het zo op dat je langzaam naar een nummer toe werkt. Voor mij een goede manier om te leren!!

    Maar ik denk wel als je al wat verder gevorderd bent het te langduurt voor je echt wat gaat leren. Maar voor de beginner een aanrader!!!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2006
    Locatie
    backstage
    Berichten
    567

    Standaard

    Ik heb het boek ook gekregen voor sinterklaas en ben ook zeer positief over de methode. Ik kon wel iets spelen (nothing else matters enz.) maar niet volledig fingerpicking.
    De methode begint eerst alleen met je linkerhand. De eerste twee hoofdstukken zijn er inderdaad helamaal op gericht om je vingers los van elkaar te leren gebruiken. Vervolgens komt in de volgende hoofdstukken ook de rechterhand aan bod. Doordat er zoveel aandacht is voor de linkerhand is het ook voor gitaristen die elektrisch spelen interessant. Het tweede deel (de set bestaat uit twee boeken en een dvd) bevat nummers van Sacksioni waar hij langzaamaan naar toewerkt.

    Het is allemaal heel duidelijk beschreven en de oefeningen worden langzaam aan moeilijker bovendien is elke oefening terug te zien op de dvd.

  10. #10

    Standaard RE: sacksionimethode

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Edwin Hoogwerf Bekijk bericht
    Ik denk eraan om De Sacksioni Methode aan te schaffen om mijn fingerstyle te verbeteren. Heeft iemand ervaring met deze methode?
    Hallo Edwin, ik heb de methode direct na uitgave aangeschaft. Ik speel al jaren veel muziek van Harry Sacksioni. Ik vind het een erg goed boek geworden. Of eigenlijk boeken, want het zijn twee uitgaven inclusief een DVD waarop Harry alle (!) oefeningen voordoet. Hij gaat wel in een razend tempo door de stof, d.w.z. dat de oefeningen elke bladzijde in moeillijkheidsgraad toenemen. Houd er ook rekening mee dat de muziekleer niet in de methode aan bod komt, je moet dus met Tabs overweg kunnen of al noten kunnen lezen. Composities en oefeningen staan zowel in tab als notenschrift.
    Om je een idee te geven over de tijdsbesteding: ik speel zo'n 15 composities van Harry uit m'n hoofd en ken dus inmiddels zijn technieken. Over deel 1 heb ik toch nog 3 maanden gedaan om alle 200 bladzijden door te nemen en composities die ik nog niet kende in te studeren. Deel II laat ik voorlopig rusten want soms is het 'too much Harry'.
    Nog een tip Edwin: op de site van Harry Sacksini (www.harrysacksioni.nl) las ik onlangs dat deze maand de methode zonder portokosten wordt verzonden (eenmalige actie).

    Veel plezier met spelen!

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top