Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Post beschadiging achterblad

    hallo,

    ik ben yanni en speel al zo'n 3 jaar gitaar denk ik.
    ik heb al veel rondgekeken op dit forum, en heb me vandaag geregistreerd.
    nu heb ik een vraag

    ik was onlangs bij een vriend gaan spelen, en had mijn akoustische én elektrische gitaar in mijn zak gestoken, als ik ze rug aan rug legde was er geen probleem, maar toen ik terug inpakte heb ik perongeluk de snaren van de elektrische tegen het achterblad van de akoustische gezet, en zo zijn er wat krassen in het achterblad terechtgekomen( geen barsten, hoor)
    ik zou dit ongelukje graag verhelpen, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen
    met verf of iets anders?


    alvast bedankt

    yanni

  2. #2

    Standaard

    je gitaar laten laten fixen bij een luthier of een muziekwinkel in de buurt zou ik zeggen. of niks doen. krassen zijn niet het ergste van de wereld. en je ziet ze toch niet als je speelt. met verf zou ik NOOIT aan de slag gaan

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 maart 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    309

    Standaard

    Herstellen? Ligt er aan hoe duur de gitaar is. Krasjes zijn alleen maar weg te schuren en dan opnieuw lakken denk ik. Ik zou niet weten hoe anders...
    En dat is niet goedkoop. Als het maar wat lichte krasjes zijn zou ik er niets aan doen. Beschouw het als wat karakter
    Music is expression

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Van mijn gitaar hebben ze na het repareren van een scheur het achterblad opgeschuurd en even een spuitbusje lak overheen gehaald. Amper 10 minuten werk. Als de krassen niet door het hout heen zitten, denk ik dat het probleemloos voor een habbekras weg te werken is.
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

  5. #5
    Meester
    Geregistreerd
    7 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    12.645

    Standaard


    ....................

    GOLDMEMBER

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2006
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    1.452
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Don Capo Bekijk bericht

    ....................
    Oh.... je bedoelt om hiermee de elektrische en de akoestische ruggelings tegen elkaar te plakken?
    Slim.... dan zie de krassen op het achterblad ook niet meer.
    En je kan snel wisselen van gitaar

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Locatie
    Landen
    Berichten
    663

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jedeel Bekijk bericht
    Oh.... je bedoelt om hiermee de elektrische en de akoestische ruggelings tegen elkaar te plakken?
    Slim.... dan zie de krassen op het achterblad ook niet meer.
    En je kan snel wisselen van gitaar


    gewoon zo laten zou ik denken, goed herstel veeist wat vakmanschap en misschien wel hoge kosten.
    Yamaha G90-1 1976, Albert+Muller S3 1999, F Hashimoto W350 1976, F Hashimoto W315, F Hashimoto T520, F Hashimoto G216, Suzuki Three S W5025 1977, Furch JV-61 1996, Harmony Sovereign 1203 1962, Yamaha APX 8A 1991, Marshall as50r, Seagull 6+ CW, LR Baggs M1, LR Baggs Paracoustic DI, Fishman RE, EB 6166, Traynor AM standard

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jedeel Bekijk bericht
    Oh.... je bedoelt om hiermee de elektrische en de akoestische ruggelings tegen elkaar te plakken?
    Slim.... dan zie de krassen op het achterblad ook niet meer.
    En je kan snel wisselen van gitaar
    Lach maar, Tom Bresh doet dat met een nylon en steelstring akoestische gitaar. Wel iets mooier, het is 1 klankkast met twee halzen. Grappig ding. Zit een schakelaar in die van pickup schakelt zogauw je de gitaar omdraait.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Lach maar, Tom Bresh doet dat met een nylon en steelstring akoestische gitaar. Wel iets mooier, het is 1 klankkast met twee halzen. Grappig ding. Zit een schakelaar in die van pickup schakelt zogauw je de gitaar omdraait.
    http://www.youtube.com/watch?v=NWGlar62lAQ

    Wat een cool ding en wat een wereld idee!
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  10. #10

    Standaard

    ik denk dat ik het dan maar zo laat.

    misschien krijgt mijn gitaar zo dan maar meer karakter


    eneheuh, ze aanelkaar lijmen ga ik toch ook niet doen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top