Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Nieuwe gitaar kopen

  1. #1

    Standaard Nieuwe gitaar kopen

    Hoi, ik ben van plan een nieuwe gitaar te kopen.
    Alleen ik heb er niet zo veel verstand van.

    Wat is jullie mening deze

    http://www.thomann.de/nl/epiphone_sg400_ch.htm

    of deze

    http://www.thomann.de/nl/epiphone_les_paul_standard.htm

    Ik vind ze qua uiterlijk allebei even mooi, maar zoals ik al zei ik heb er niet veel verstand van dus wat is volgens jullie de verstandigste keuze?

    Bvd

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Ontlopen elkaar niet veel wat betreft kwaliteit o.i.d. Of je een SG wil of een Les Paul wil, ligt meer aan jezelf. Ik neem aan dat je ook van plan bent 'm via thomann te bestellen wat jammer is zodat je ze niet zelf kan testen. Het voelt namelijk wel verschillend aan of je nou een LP vast hebt of een SG. Ze klinken ook iets anders.

  3. #3

    Standaard

    ik zou zelf voor de les paul standard gaan, maar dat is mijn keuze aangezien ik helemaal fan ben van les pauls
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 januari 2007
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    1.212

    Standaard

    Beide gitaren hebben zijn voor en nadelen.
    De Les Paul is een zware gitaar, dus als jij een tenger meisje bent, zou het heel goed kunnen zijn dat je er nekklachten van krijgt als je er lang op speelt. Ook de hoogste frets zijn, tenzij je vingers van 20cm hebt, moeilijk te bereiken vanwege de lompe neckjoint. Voordeel: hangt prima in balans, en heeft de typische Les Paul killer tone waar iedereen zo gek van is.

    De SG is lichter, en laat je makkelijker spelen op zijn hoogste frets. Maar hij hangt niet in balans. De nek 'duikt' wat naar voor, zodat je hem constant wat moet tegenhouden. Ook de tone is wat dunner en bijtender als van de LP.

  5. #5

    Standaard

    Kijk anders eerst even bij een muziekzaak in de buurt. Dat vergelijkt ook wat makkelijker...
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    Zoetermeâh
    Berichten
    2.380

    Standaard

    Gebruik anders even de zoek functie en lees de stickies hierover door.

    Je moet in ieder gavel even aangeven wat je budget is, je muziek stijl, de rest van je gear (effecten/amp) en of het voor thuis is of podium etc etc...
    Hoe meer je verteld, hoe gerichter hetantwoord zal zijn, nu is het een beetje vaag.
    Rock on amigos!

  7. #7

    Standaard

    beide gitaren zijn in vrijwel elke muziekzaak te vinden, zelf even uittesten dus.
    Zo kwam ik er achter dat bij zittend spelen, ik niet overweg kan met de SG, en ik de hals van een LP eigenlijk te dik vind. daar kom je pas achter als je erop gespeeld hebt.
    succes met de zoektocht!
    Fender Standard Strat/Tokai Love Rock-->GT8/TS9-->Hotrod Deluxe
    Ibanez Artwood 1000ECE-NT -->Hotrod Deluxe

  8. #8
    Junior Member
    Geregistreerd
    25 september 2008
    Locatie
    Zoutleeuw, Belgie
    Berichten
    20

    Standaard

    Helaba,

    Een tip, zoek ook eens op ebay en kapaza en dergelijke,

    heb mijn LP standard zo ook gekocht voor een prijske.

    Hoelang speel je al en wat speel je graag qua muziek?

    Grtn uit zoutleeuw,
    Belgenland

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top