Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard 合唱效果,是电 Zijn dit Ibanez soundtankjes?

    Guys, ik kwam op ebay duitsland deze effecten. Ze lijken heel sterk op mijn Ibanez Soundtankjes, maar dan zonder de naam Ibanez. Zijn het ze ook? Ze zijn namelijk 2 tientjes...









    http://cgi.ebay.de/Boden-Effektgerae...QQcmdZViewItem

    http://cgi.ebay.de/Boden-Effektgerae...QQcmdZViewItem

    http://cgi.ebay.de/Boden-Effektgerae...QQcmdZViewItem
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Ja hoe zat dat ook alweer, er was een budgetmerk die die behuizing ooit gebruikte. Ben het effe kwijt.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #3

    Standaard

    Da's Daphon.

    Ik heb al een paar keer op het punt gestaan er één of twee te scoren om eens op basis van de binnenkant te kunnen verifieren of ze uit dezelfde toko komen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2006
    Locatie
    Eindhoven (NL), Geel (BE)
    Berichten
    303

    Standaard

    Hierbij het bevestigende antwoord! Ja.

    Daphon was de leverancier voor Ibanez. Het zijn dus soundtanks, maaaar, er zitten wel verschillen tussen. (haha, ok, dus eigenlijk zijn het dus ook weer geen soundtanks) Zo zijn er andere modellen uitgebracht en zijn er variaties in de schema's van de pedalen. Ik geloof ook dat de overdrive iets heel anders is dan de tubescreamer.

    De Delay van Daphon (wel uit de 20 serie, met andere case dan de soundtank) was voor analogman zo goed dat hij die als basis gebruikte voor zijn eigen retedure delay.

    Als je op soundtanks jacht gaat: Koop gewoon de ibanezzen. En de overdrives / distortions zijn prima, de modulations (chorus, autowah, flanger e.d.) zijn "zwak" en de delays zijn te gek!

    Een ibanez raak je voor dezelfde prijs wel weer gemakkelijk kwijt. Daphons raak je alleen aan mij en D-H kwijt
    Gezocht:
    - Ibanez Soundtank Store Demoboard (versie 9 pedalen + volume pedaal) pleeeeaaassse

    Te koop:
    - Ibanez PDS1 (=de Ibanez SM-9 met 10 geheugenstanden!)
    - Digitech XP-100 Whammy, XP-200 Modulator, XP-400 Reverberator
    - Ibanez SC-10, FC-10
    - Boss SE-50, CL-50, MX-10, EH-50, NS-50
    - Boss GE-6 (197, CS-2, BF-2, CH-1, TR-2
    - Boss BCB6 koffer + Boss BCB60 koffer

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tubeonly Bekijk bericht
    Daphon was de leverancier voor Ibanez.
    Please, bevestigende broninformatie. Ik kom voor bovenstaand een hoop vermoedens tegen maar nooit expliciete bevestiging. Het is altijd uit 2e hand.

    En dat analogman verhaal is het grootste stukje bullshit dat Mike ooit heeft verzonnen om bakken met geld te vragen voor een goedkope Chinese delay.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tubeonly Bekijk bericht
    autowah,
    Leuk detail, vers van m'n pers (ongeveer een half uur geleden uitgedokterd).

    De Autowah bevat hetzelfde filtercircuit als de toonregeling van de Cyberdrive. En dat is weer hetzelfde circuit als in de zwarte WH10 (die dus niet identiek is aan de grijze en ook niet het model is dat door Frusciante wordt gebruikt).
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2006
    Locatie
    Eindhoven (NL), Geel (BE)
    Berichten
    303

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Please, bevestigende broninformatie. Ik kom voor bovenstaand een hoop vermoedens tegen maar nooit expliciete bevestiging. Het is altijd uit 2e hand.

    En dat analogman verhaal is het grootste stukje bullshit dat Mike ooit heeft verzonnen om bakken met geld te vragen voor een goedkope Chinese delay.
    Het heeft in een van de artikelen van analogman gestaan:

    "The plastic TS-5 "Soundtank" followed the TS-10 and was available until about 1999 when the TS7 "TONE LOK" series came out. The TS-5 circuit is very similar to the TS-9 but made in Taiwan by DAPHON with cheaper, smaller components. Also, the box is plastic so there may be more noise than a shielded metal TS-808 or TS-9 box. Some people are happy with these but most prefer the older ones."

    http://www.analogman.com/tshist.htm

    happy?

    Gezocht:
    - Ibanez Soundtank Store Demoboard (versie 9 pedalen + volume pedaal) pleeeeaaassse

    Te koop:
    - Ibanez PDS1 (=de Ibanez SM-9 met 10 geheugenstanden!)
    - Digitech XP-100 Whammy, XP-200 Modulator, XP-400 Reverberator
    - Ibanez SC-10, FC-10
    - Boss SE-50, CL-50, MX-10, EH-50, NS-50
    - Boss GE-6 (197, CS-2, BF-2, CH-1, TR-2
    - Boss BCB6 koffer + Boss BCB60 koffer

  8. #8

    Standaard

    Redelijk. Toch maar eens Zo'n Daphon scoren dan. (en worden afgezet op de verzendkosten)

    Ik neem Mike niet meer serieus sinds hij op DIYstompboxes.com met een foto van een printplaat aan kwam zetten om te vragen van welk EH effect het was (octave multiplexer). Gezien z'n jarenlange ervaring zou hij een bibliotheek moeten zijn voor dat soort info.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2006
    Locatie
    Eindhoven (NL), Geel (BE)
    Berichten
    303

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Leuk detail, vers van m'n pers (ongeveer een half uur geleden uitgedokterd).

    De Autowah bevat hetzelfde filtercircuit als de toonregeling van de Cyberdrive. En dat is weer hetzelfde circuit als in de zwarte WH10 (die dus niet identiek is aan de grijze en ook niet het model is dat door Frusciante wordt gebruikt).
    Ok, erg cool!

    Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik hem als *auto* wah nogal zwak vind klinken. Die sweep is gewoon niet naar mijn smaak. Misschien afstelling (nog niet van binnen gekeken, maar misschien heeft hij een trimpot?!)

    De cyberdrive daarentegen... is te gek
    Laatst gewijzigd door tubeonly; 23 december 2008 om 16:57
    Gezocht:
    - Ibanez Soundtank Store Demoboard (versie 9 pedalen + volume pedaal) pleeeeaaassse

    Te koop:
    - Ibanez PDS1 (=de Ibanez SM-9 met 10 geheugenstanden!)
    - Digitech XP-100 Whammy, XP-200 Modulator, XP-400 Reverberator
    - Ibanez SC-10, FC-10
    - Boss SE-50, CL-50, MX-10, EH-50, NS-50
    - Boss GE-6 (197, CS-2, BF-2, CH-1, TR-2
    - Boss BCB6 koffer + Boss BCB60 koffer

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2006
    Locatie
    Eindhoven (NL), Geel (BE)
    Berichten
    303

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Redelijk. Toch maar eens Zo'n Daphon scoren dan. (en worden afgezet op de verzendkosten)

    Ik neem Mike niet meer serieus sinds hij op DIYstompboxes.com met een foto van een printplaat aan kwam zetten om te vragen van welk EH effect het was (octave multiplexer). Gezien z'n jarenlange ervaring zou hij een bibliotheek moeten zijn voor dat soort info.
    Als je die OD scoort dan wil ik hem na ontleding wel van je overnemen


    Overigens heb ik ook nog wel eens ergens anders gelezen dat Daphon achter de soundtanks zat. Ik kon die info van AM nog herinneren, dus vandaar dat ik die snel gevonden had. Misschien eens rechtstreeks met ze contact opnemen!?

    Wat betreft analogman als bron in deze: hij heeft rechtstreeks contact gehad met Daphon ivm het maken van zijn eigen Delay en heeft dus ook partijen bij ze ingekocht. Ook heeft de Ibanez soundtank delay ooit als basis gediend aangezien hij die toen eerst zo heeft zitten tweaken. Dat zou de betrouwbaarheid van de info wat kunnen vergroten.
    Laatst gewijzigd door tubeonly; 23 december 2008 om 16:58
    Gezocht:
    - Ibanez Soundtank Store Demoboard (versie 9 pedalen + volume pedaal) pleeeeaaassse

    Te koop:
    - Ibanez PDS1 (=de Ibanez SM-9 met 10 geheugenstanden!)
    - Digitech XP-100 Whammy, XP-200 Modulator, XP-400 Reverberator
    - Ibanez SC-10, FC-10
    - Boss SE-50, CL-50, MX-10, EH-50, NS-50
    - Boss GE-6 (197, CS-2, BF-2, CH-1, TR-2
    - Boss BCB6 koffer + Boss BCB60 koffer

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top