Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 38 van 38

Discussie: Fender met ballen

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    ideetje

    Fenders met ballen: gewoon 'n stapel voornamelijk unplugged uitproberen, da's de basis v/d klank. Als dan 'n Fender met ballen hebt gevonden kun je altijd nog wat "tweaken" dmv. PU-upgrades, hardware en/of afstelling.

    Imho: er zijn gewoon Fenders met ballen maar je moet even het juiste exemplaar zien te vinden, ga dus niet ver weg online iets kopen, gewoon 'n stapel UNPLUGGED TESTEN.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard



    Beetje beroerde foto, maar dit is een USA American Special Series Strat uit 1996. Origineel met Floyd Rose en HSS. De originele humbucker heb ik vervangen door een Dimarzio Dual Sound (Super Distortion). Van vette scheurbak die goed overweg kan met Distortion tot karakeristieke Fender sounds alla Hendrix, Frusiante, enz.
    Veelzijdige plank dus...
    Laatst gewijzigd door jerome; 26 december 2008 om 15:53

  3. #33
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Ik ben het er 100% mee eens dat de 'ballen' al akoestisch in de gitaar aanwezig moeten zijn, anders blijf je klooien. Body lichtjes tegen je buik laten leunen dan voel je vanzelf of -ie een beetje resoneert of niet.
    Heb je dan eenmaal een goed resonante gitaar dan is daarna wat mij betreft de truuk dat je met lage output pickups meer bereikt qua dynamiek. Hogere output: vooral meer mids en vaak een wat bijtender hoog, dat scheurt wel meer maar klinkt al snel wat vlakker. Met lagere output elementen kun je dan je versterker weer wat harder laten werken, geeft ook al weer meer druk.
    Toevallig vorige week nog een uurtje zitten jammen met de drummer.
    Tele in Vox, Tube King ervoor, effe terug naar drop D.....staan te beuken dat het niet mooi meer is! Optisch een heel 'vintage' setje en er dan net zo makkelijk een brute scheur uithalen, ik moest er in mezelf een beetje om lachen. Maar het kan dus wel.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Even.. spammen...?
    Of is dat streng verboden ook op 2e kerstdag...?

    Edit om deze post toch nog nuttig te maken.

    Mensen beginnen vaak over elementen in dezen, en over houtsoorten, actieve toon regeling wordt echter bijna nooit voorgesteld terwijl het juist mijn ervaring is dat je daarmee net dat stukje extra kunt bereiken.
    Ik kan me voorstellen dat je met een goede actieve toon regeling de ballen kunt krijgen die jij zoekt !!
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 26 december 2008 om 16:57

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Wink

    Toch nog even 'n flauwe en nutteloze posting: 'n Strat met ballen:


    Nu weer serieus:
    Mitch poste ook iets belangrijks: als je "tone" en "dynamiek" wilt gebruik dan geen (ultra) high output elementen, dat smeert echt alles helemaal dicht (hoewel het voor bepaalde genres/etc. juist weer heel bruikbaar kan zijn).

    Naast de unplugged klank speelt ook hardware (subtiel) mee:
    - ouderwets/dik tremolo-blok: meer "ballen", sustain en harmonischen
    - iets zwaardere stemmechanieken: klank wordt subtiel wat "vetter"
    - snaardikte en ook het merk snaren

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerome Bekijk bericht


    Beetje beroerde foto, maar dit is een USA American Special Series Strat uit 1996. Origineel met Floyd Rose en HSS. De originele humbucker heb ik vervangen door een Dimarzio Dual Sound (Super Distortion). Van vette scheurbak die goed overweg kan met Distortion tot karakeristieke Fender sounds alla Hendrix, Frusiante, enz.
    Veelzijdige plank dus...
    Ziet er errug cool uit Jerome!

  7. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Even.. spammen...?
    Of is dat streng verboden ook op 2e kerstdag...?
    nee hoor als je iemand er mee kan helpen, is m'n 87er japanse squier (E series) niks voor de TS?

  8. #38

    Standaard

    Ik begin serieus GAS (of hoe zeggen ze dat hier) te krijgen voor een Billy corgan signature strat...


    Heeft iemand deze al eens getest?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top