Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 38

Discussie: Fender met ballen

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stratman70 Bekijk bericht
    Een singlecoil kan supervet zijn. Waarom wil iedereen altijd toch gelijk elementen uit een gitaar slopen?
    Mijn strat klinkt supervet, met de elementen vrij ver naar beneden en de volumeknop vast op 3 of als ik los ga op 4! En de gain op mijn versterker staat op 8 uur, dus op nog geen kwart! Bij 'sounds' kun je mijn sound checken!
    In principe heb je 100% gelijk daarin. Talloze gitaristen krijgen het voor elkaar om een enorm vet geluid te produceren met 'gewone single coils'.

    En TOCH..., (voorbeeldje uit eigen ervaring), ik heb regelmatig samen gespeeld met gitaristen die met hun standaard strat (met SC's) een geweldig vet geluid wisten te verkrijgen. Maar telkens als ik dan vroeg of ik even op zijn spul mocht spelen, dan klonk het ineens helemaal nergens meer naar!
    En ik ken meer mensen die datzelfde schijnen te hebben. Zo heb ik zelf een tijd met slechts single coils gespeeld. Ik gebruikte het zelfs in een metalband. Er waren gitaristen die mijn geluid geweldig vonden, maar als ze eenmaal over mijn spullen speelden begonnen ze meteen heel vies te kijken. En zelf was ik ook niet tevreden over het geluid.

    Waarschijnlijk is dit niets meer dan het zoveelste bewijs dat het geluid vooral in je vingers zit. Maar als IK wil scheuren, dan heb ik toch echt een humbucker nodig, anders heb ik toch het gevoel dat ik iets mis.

    Gek hè?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  2. #12

    Standaard

    Ik vind een Strat of Tele juist veel 'ballen' hebben.

    Met single coils kun je echte blues eruit beuken. Kijk anders eens naar G&L gitaren (Asat Classics)...die gitaren hebben echt ballen.
    Voor een Telecaster zou ik voor een moeras-essen body gaan in combi met een esdoorn fretboard; mijn mening.

    Voor een Strat een elzen body met rosewood toets, vooral als je van die SRV sound houdt (los van dat zijn sound legendarisch is).

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht

    Wat te denken van een vette scheur met een vies randje?
    Als ik denk wat jij bedoelt.... tja... ;-)
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  4. #14

    Standaard

    ik moest meteen hieraan denken:

    een strat met de echte strat klank, geweldige twang maar toch mooi afgerond. scheuren kan ie ook door de splitbare humbucker in de brug.

    fender deluxe, in mijn ogen de ultieme strat!


    Laatst gewijzigd door pannekoek; 22 december 2008 om 23:14
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

  5. #15

    Standaard

    Als mensen willen weten wat voor geluid ik zoek, ik zit namelijk in deze band:

    www.myspace.com/framemyfalls


    Ik vind de clean geweldig bij single coils, dat sprankelende

    Maar ik gebruik ook heel veel distortion in de band waardoor ik toch wel wat power nodig heb ...

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    vooreerst behoor ik ook tot de groep die scoils meer ballen vind hebben dan humbuckers, maar soit, da's voorkeur. De ultieme ballengitaar is natuurlijk een tele (enneuh... geen detail: de juiste amp...)

    maar ik denk dat dit de oplossing is als compromis: een setje goede P90's inbouwen in strat. er moet meestal wat gefreesd worden, maar stelt allemaal niet veel voor. Ik heb een ouwe japanse strat met P90's ... it's a monster... speelt any humbucker naar huis omdat hij wel nog definitie houdt, ook bij distortion

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    In principe heb je 100% gelijk daarin. Talloze gitaristen krijgen het voor elkaar om een enorm vet geluid te produceren met 'gewone single coils'.

    En TOCH..., (voorbeeldje uit eigen ervaring), ik heb regelmatig samen gespeeld met gitaristen die met hun standaard strat (met SC's) een geweldig vet geluid wisten te verkrijgen. Maar telkens als ik dan vroeg of ik even op zijn spul mocht spelen, dan klonk het ineens helemaal nergens meer naar!
    En ik ken meer mensen die datzelfde schijnen te hebben. Zo heb ik zelf een tijd met slechts single coils gespeeld. Ik gebruikte het zelfs in een metalband. Er waren gitaristen die mijn geluid geweldig vonden, maar als ze eenmaal over mijn spullen speelden begonnen ze meteen heel vies te kijken. En zelf was ik ook niet tevreden over het geluid.

    Waarschijnlijk is dit niets meer dan het zoveelste bewijs dat het geluid vooral in je vingers zit. Maar als IK wil scheuren, dan heb ik toch echt een humbucker nodig, anders heb ik toch het gevoel dat ik iets mis.

    Gek hè?
    Ha, ik herken je verhaal helemaal! Daar is niks geks aan. Ik moet ook persé een vet geluid hebben als ik speel. Anders speelt het niet fijn. Zo heb ik ooit een 'compressor-fase' gehad, waarbij ik zoiets had van: de toon bijna clean houden en dan met een compressor vet maken, dan kom ik er wel. De toon werd 'dood gecompresseerd', dus dat was het ook niet. Wat blijft er dan nog over om je toon vet te krijgen? Ik heb het uiteindelijk gevonden in een treblebooster pedaal.

    Veel SC's gaan zich vervelend gedragen als ze (zwaar) overstuurd worden. Volgens mij gaat dat vervelende gedrag over als je juist de elementen 'zachter' maakt: verder van de snaren af zetten en je volume ver dicht draaien (3-4) en vanuit die positie vanalles gaat proberen.
    Iedereen zal dit tegenspreken misschien, maar voor mij werkt het perfect!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert h Bekijk bericht
    Als mensen willen weten wat voor geluid ik zoek, ik zit namelijk in deze band:

    www.myspace.com/framemyfalls


    Ik vind de clean geweldig bij single coils, dat sprankelende

    Maar ik gebruik ook heel veel distortion in de band waardoor ik toch wel wat power nodig heb ...
    Hey, dat klinkt goed hoor! Wat is er mis met je geluid? Ik vind het toch al wel vet klinken hoor!
    Wil je de distortion ook sprankelend hebben? (net als bij het clean?)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 februari 2007
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    5.762

    Standaard

    Ik zit eigenlijk op een heel ranzig plaatje te wachten van 1 of ander forumlid.

    Welke ranzaap, met fotosoeptalenten, kopt 'm erin?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    Burny Les Paul Custom | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Art & Lutherie Wild Cherry | Vox Night Train 15 | Roland Cube 10GX | Korg Kross 61

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Zelf heb ik sinds een paar dagen een Tele. En dat vind ik echt de ultieme ballenbak (). Maar met spullen alleen lukt het niet. Je moet ook ballen in je spel leggen!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top