Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 38

Discussie: Fender met ballen

  1. #1

    Standaard Fender met ballen

    Hoi,

    Ik ben opzoek naar een nieuwe gitaar, maar ik zit een een serieus dilemma...

    Ik wil een Fender voor clean, gewicht, looks, .... . Maar bij de meeste ontbreekt de "ballen" ... Ik heb een tijdje gedacht om over te schakelen naar een les paul of een sg, maar die gitaren doen het me ook niet echt ....

    Ik ga nog wat rondzoeken, ik heb ook nog niet zo veel getest, maar bijvoorbeeld een Jaguar HH, die moet toch serieus wat disto aan kunnen, niet?

    Hebben jullie nog eventuele voorstellen, of hebben jullie ervaring met een Fender die wel wat disto aan kan...

    mvg,

    Bert

  2. #2

    Standaard

    Een beetje Tele heeft wel ballen vind ik
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Staat nog wel een Fender strat op Marktplaats met kaarsen, voor een warm geluid, of zoek je dat niet?



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Je kunt overwegen om er meteen een extra element (bijvoorbeeld de Little '59, of de miniversie van de JB, of een Hotrails, allen van Seymour Duncan) erbij aan te schaffen. De prijzen van die elementen liggen in Duitsland rond de 60 euro, meen ik. Zelf gebruik ik de Little '59 op een van mijn strats en mijn telecaster en ik ben gek op het geluid. Deze elementen zijn alle direct vervangbaar (formaat Single Coil), dus je hoeft niet in je nieuwe gitaar te hakken.

    Maar er zijn ook strats die standaard geleverd worden met een full sized humbucker in de brugpositie. Daar kun je dus ook voor kiezen.

    Fenders met humbuckers lijken iets minder ballen te hebben dan de Gibsons. Dat ligt voornamelijk aan het feit dat de Gibsons (de meeste althans) vervaardigd worden uit mahonie, terwijl de Fenders essen of elzen bodies hebben. Daar kom je niet omheen. Maar het verschil is niet zo extreem dat het verschil niet op lossen valt met een paar draaien aan de instellingen van je versterker.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2005
    Locatie
    A, A
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Dat ligt eraan wat je met ballen bedoelt. Misschien werkt een setje humbuckers in een Strat wel goed voor je! Maar misschien ligt het ook wel aan de constructie/houtsoorten van de gemiddelde strat dat jij die ballen mist. In dat geval misschien een overwegen een Warmoth te bestellen?

    Ik ben verder geen kenner van houtsoorten en weet ik veel wat, maar er valt hoe dan ook wel een "power"strat te maken dacht ik zo.

    *edit: Eigenlijk is Vulvasonic me net voor
    Band: View for a Day (alternatieve poprock, eigen werk)
    KLIK: Site, facebook, twitter, youtube

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    *edit: Eigenlijk zijn Vulva én Herman me net voor...
    Laatst gewijzigd door jerome; 22 december 2008 om 23:32

  7. #7

    Standaard

    En zo'n Lonestar strat, of een HH jaguar? die geven normaal toch meer output met die humbuckers, niet?

    Die van die van de Smashing Pumkins is mij ook al opgevallen, vind ik ook een mooi ding ... Dit zou normaal toch ook meer een humbuckersound geven, niet?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerome Bekijk bericht
    Of een Strat met een essen (ash) body.
    Wel iets zwaarder wat gewicht betreft maar de sound is wat feller
    Het begrip 'ballen' is natuurlijk wel wat vaag. Zoals ik het probeerde uit te leggen, bedoelde ik met 'ballen' het laag en de warmte van het mahonie t.o.v. bijvoorbeeld essen.

    Maar inderdaad, een strat met essen body geeft i.m.o. een beter uitgebalanceerder totaalgeluid, waardoor de combinatie met een humbucker in de brugpositie agressiever klinkt (in mijn beleving) dan een HB op een gitaar van mahonie. Maar anderen vinden dat gruizige laag (mahonie) juist de bepalende factor in wat zij onder 'ballen' verstaan.

    Wat te denken van een vette scheur met een vies randje?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert h Bekijk bericht
    Hoi,

    Ik ben opzoek naar een nieuwe gitaar, maar ik zit een een serieus dilemma...

    Ik wil een Fender voor clean, gewicht, looks, .... . Maar bij de meeste ontbreekt de "ballen" ... Ik heb een tijdje gedacht om over te schakelen naar een les paul of een sg, maar die gitaren doen het me ook niet echt ....

    Ik ga nog wat rondzoeken, ik heb ook nog niet zo veel getest, maar bijvoorbeeld een Jaguar HH, die moet toch serieus wat disto aan kunnen, niet?

    Hebben jullie nog eventuele voorstellen, of hebben jullie ervaring met een Fender die wel wat disto aan kan...

    mvg,

    Bert
    Een singlecoil kan supervet zijn. Waarom wil iedereen altijd toch gelijk elementen uit een gitaar slopen?
    Mijn strat klinkt supervet, met de elementen vrij ver naar beneden en de volumeknop vast op 3 of als ik los ga op 4! En de gain op mijn versterker staat op 8 uur, dus op nog geen kwart! Bij 'sounds' kun je mijn sound checken!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    Je kan misschien kijken naar charvels? Die gaan wel meer in de richting van een superstrat. En als je niet voor floyd bent, moet je eens nagaan of je zo ook met andere trems kan krijgen.
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top