Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 82
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard Ervaringen met Marshall JTM45 reissue?

    Sinds een maandje of twee speel ik in een bluesband, waar we vooral jaren '60 en begin jaren '70 muziek spelen. Het is nog steeds nieuw voor mij. Lekker relaxed, beetje oversturing en hier en daar wat uptempo muziek. We hebben lange optredens van dik drie uur. Ik gebruik een Marshall JMP 2203 halfstack uit 1976 samen met een Gibson Les Paul Standard.. Klinkt zeer goed, maar de JMP is me toch net wat te agressief voor dit soort muziek. Ik zoek een iets smoothere en warmere klank. Ik kwam erachter dat mijn 'blueshelden' Peter Green en Eric Clapton allebei op deze versterker speelden. De Reissues kosten nagenoeg niets in de UK, om eerlijk te zijn nieuw met verzending nog onder de 700 euro! Daarvoor moet wel helaas mijn Gibson SG Classic voor weg, ik gebruik hem te weinig en ik ben toch meer van de Les Pauls.

    Ik heb veel reviews gelezen en ga dinsdag de comboversie testen, de 1962 Bluesbreaker al ga ik voor de top. Ik zou eerst nog wel graag wat ervaringen willen horen van mensen met de Reissues van de JTM45, de 1962 Bluesbreaker combo en de JTM45 top. Dus... wie zou zijn ervaringen graag met mij willen delen! We spelen vrij luid met de bluesband...krijg ik dan er een lekker randje uit of moet je hem echt flink opentrekken?

    groetjes,
    Emiel

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    geen advies over die bluesbreakers, maar heb je de low-input van je marshall weleens geprobeerd? Die klinkt smoother en cleaner en niet agressief itt de hi-input, ik vind hem zelf heel erg geschikt voor blues ed.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    geen advies over die bluesbreakers, maar heb je de low-input van je marshall weleens geprobeerd? Die klinkt smoother en cleaner en niet agressief itt de hi-input, ik vind hem zelf heel erg geschikt voor blues ed.
    De low-input is wel veel minder luid en clean vergeleken met de hi-input... ik heb hem nog nooit hard gezet op de low-input moet ik zeggen. Krijg je daar ook een redelijke oversturing uit dan? Volgens mij blijft 'ie vrijwel clean...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Ik krijg er heel erg goed een randje tot bluesy overdrive uit, gewoon in de lo-input inprikken dan alles op 10 Dan gaatie wel enorm hard trouwens.

    Ik weet niet hoe hard jullie repeteren, maar misschien loont het ook wel de moeite om er een extra post phase inverter master volume in te zetten. Dat heb ik ook laten doen (samen met de jcm888 mod) en dat helpt echt enorm om a) het volume te temperen, b) de versterker een stuk lekkerder te laten klinken en c) de amp veel veelzijdiger te maken.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Ghehe, toevallig he ik me daar dit weekend ook het hoofd over zitten breken. En inderdaad, voor onder de 700E de top thuisbezorgd, maar dat kan dus nog maar tot 010109.
    Anyway, de adviezen die ik uit betrouwbare hoek kreeg: ze zijn te stijf en oversturen slecht. Goeie klonen als die van Ceriatone of Vernet schijnen beduidend soepeler te zijn. Er staat er trouwens één op Gitaarmarkt, die heb ik al gemaild maar die heeft, heel vintage correct, uitsluitend een 16ohms uitgang. Mijn main cab heeft 8 ohm anders had -ie al hier gestaan
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    @ Alex, ik kan het wel eens proberen! Hoef ik die SG ook niet weg te doen... Ik hou de versterker liever origineel, ik vind hem al super klinken voor Thin Lizzy e.d.!

    @ Mitch, ik heb gelezen (ja...) dat het goed op te lossen valt door er (goede) KT66 buizen in te zetten en de boel te biassen... of dat waar is weet ik niet. Ik ga dinsdag wel de combo versie bekijken. Ik ben gek op het JTM45 geluid en als de top er voor 700 euro voor in de buurt komt zal het al goed zijn, en mocht 'ie niet bevallen kun je hem nog met winst verkopen

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Winst maak je alleen als je 'm ook weer verkocht krijgt natuurlijk... zijn toch niet zulke verkoopsuccessen hier. Maar goed, ik vind het gewoon een beetje teveel van het goede als je een nieuwe amp koopt en je moet meteen de boel gaan aanpassen. Met alleen andere eindbuizen en een andere bias krijg je echt niet ineens een soepel opbrekende amp hoor, dat moet toch uit aanpassingen binnen het (pre amp)circuit komen.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 januari 2006
    Locatie
    Ens
    Berichten
    100

    Standaard

    Heb sinds vrijdag de JTM45 reissue en afgelopen zaterdag mee opgetreden met de 1960TV kast, echt een geweldige versterker. Speel normaal op een 6100LM of een JCM800(4210), maar deze 30 watter krijgt toch wat eerder een randje zeker in combinatie met mijn Dijkman tele een super combi

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Gerwin,

    Wat voor soort muziek speel je? Hoe ver staat de volumeknop van de JTM ongeveer wanneer je een randje staat?

    Thanks!
    Emiel

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Ergens lijkt het een beetje alsof je de keuze al gemaakt hebt, dus tsja, ik weet niet of onze antwoorden zoveel uit zullen maken...
    Wat ik me wel afvraag, waarom niet de 2061x of 1974x, qua prijs helemaal niet zoveel duurder dan de JTM45 Reissue en mijns inziens veel geschikter voor een lekkere Bluesy crunch op stevige volumes...
    Het enige grote nadeel van deze amps is dat de trafo's niet betrouwbaar zijn, maar dat schijnt met de nieuwe modellen opgelost te zijn, ik weet echter niet of ze net zo goed klinken, Mercury Magnetics doen het in ieder geval erg goed in deze amps...
    Laatst gewijzigd door Tristan; 21 december 2008 om 21:20

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top