Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 20 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 200
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    728

    Standaard

    Ik zie in alle gitaarontwerpen alleen maar 2 P-90's, wellicht de moeite om verschillende pupcombinaties in de ontwerpen te verwerken...

    Ben ook nog steeds fan van de ES-commander, mooi ontwerp!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard opportunistisch guitardesign

    dit topic even aanvullen met nog een ontwerpje volgens het principe: always look out for opportunities ...

    Ter voorbereiding van het project Guttlin Commander heb ik een klem-mal uitgezaagd uit een dik stuk MDF (de commander wordt semi hollow met maple bended sides)



    De mal die ik ga gebruiken zie je hier bovenaan. Maar toen ik de reststukken wat schikte, zag ik ook daarin een interessante vorm ... bij de hoorns had ik door de felle bocht het ontwerp van commander niet kunnen volgen, gewoon recht naar ondergezaagd.



    Na wat tekenen in Illustrator kwam daar deze gitaar uit, uiteraard, zou ik bijna zeggen, genaamd The Servant. Ik heb eigenlijk alleen de hoorns wat aangepast.

    De grootte van de body zou wel wat kleiner zijn dan bij de Commander.



  3. #13

    Standaard

    Helemaal in evenwicht. Geniaal, zo je wil.
    De Commander en de Servant: wie heeft ze niet allemaal op een rij? In eerste instantie zou je zeggen de Servant. Maar is dat wel zo?
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Barno ik moet zeggen dat je steeds weer leuke ontwerpen brengt. Alleen de slag plaat vind ik niet zo maar verder wel een eigenwijs ontwerp.

    Hoe kom je aan al die namen? Ik probeer ook wel eens wat te bedenken maar vind het steeds niet wat.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    thx guys,
    aaron, you speak in tongues maar wel mooie formulering

    niekb, ja slagplaat: zou op dit model wat anders moeten zijn, maar slagplaatjes ontwerp ik pas nadat ik het ontwerp de moeite waard vind, want gek genoeg is dat soms nog moeilijker dan de basisvorm van de body.

    namen: tja, ik ben nogal een taalfreak, zo eentje die filmquotes of toffe woorden durft opschrijven in een boekje en dan associaties maakt

    zo is Guttlin een soort samentrekking van Gattlin (de degoutant dodelijk mittrailleur en het woord gut/guts (buikgevoel, lef ..) De typenamen van de gitaren moesten dan zitten in de sfeer van kitchy gezagsdragers met een vintage feel (king, commander enz...)
    soit, een hoop gezever mss maar het houdt me wel bezig op deze manier

  6. #16

    Standaard

    Gut had ik er wel uit gehaald, maar Gattlin, daar had ik nog nooit van gehoord; m'n vader heeft in lang vervlogen jaren nog wel op een FN-motorfiets rondgereden, pas later hoorde ik dat de fabriek ook wapens produceerde; zelf heb ik in dienst wel eens met een UZI mogen schieten en ik heb van vele andere wapens gehoord maar waar ik de trekker nu wel eens van zou willen overhalen, is een Gattlin

    Ik ben overigens totaal antimilitaristisch
    Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 21 februari 2009 om 01:06
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Gut had ik er wel uit gehaald, maar Gattlin, daar had ik nog nooit van gehoord; m'n vader heeft in lang vervlogen jaren nog wel op een FN-motorfiets rondgereden, pas later hoorde ik dat de fabriek ook wapens produceerde; zelf heb ik in dienst wel eens met een UZI mogen schieten en ik heb van vele andere wapens gehoord maar waar ik de trekker nu wel eens van zou willen overhalen, is een Gattlin

    Ik ben overigens totaal antimilitaristisch
    het is trouwens Gatlin of Gatling dacht ik, een onding waar je niks mee te maken wil hebben if you're into peace
    De Guttlin is de vredesvolle variant , schiet music into your heart, phoe hoe melig, maar 't is dan ook al laat

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Na wat tekenen in Illustrator kwam daar deze gitaar uit, uiteraard, zou ik bijna zeggen, genaamd The Servant. Ik heb eigenlijk alleen de hoorns wat aangepast.

    De grootte van de body zou wel wat kleiner zijn dan bij de Commander.


    [/QUOTE]



    Persoonlijk vind ik dit ontwerp mooier dan je vorige....snel gaan bouwen dat ding....
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    Wat mooi weer!! Ooit...

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Prachtig! Ik vind dit erg mooi. Ik vind de slagplaat juist wel grappig en ik vind het helemaal erg goed dat je de inleg in de toets daarop gebaseerd lijkt te hebben. Dat soort subtiele dingen maakt een model in balans.

    Ik denk niet dat je het moet doen, maar het zou misschien grappig zijn om even na te denken hoe de headstock eruit zou zien als je hetzelfde doet als met de body : headstock uitzagen en dan juist kijken naar je reststuk of die vorm bij de body past. Nogmaals : je headstock is een soort signature dus ik denk dat je het niet moet doen, maar misschien dat er net heel kleine subtiele verschillen door ontstaan (iets scherpere vorm, net als bij de body).

    Succes! en inderdaad, bouwen dat ding
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top