Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 maart 2006
    Locatie
    oost,west,thuis best
    Berichten
    211

    Standaard marshallClone 100 watt

    Ik ben bezig met een marshall clone 100 watt.
    Voor de voeding heb ik gebruikt. 50/50 uF in de eerste trap, de tweede trap; 32/32uF, daaran 32 en nij de eeste ook 32.

    Probleem is nu dus, dat als het volume dicht staat, de versterker een brom afgeeft. Als het volume boven de 4 a 5 staat is de brom weg. Als ik de volume vn het high treble en normal op ongeveer 1 zet duikt de brom ook wat weg. Wie weet hier meer van.

    De bias staat op max en geeft dan -45 volt. Dit is de max, aangezien de tap iets van 32 volt wissel geeft. moet ik nu zoeken naar een 100 volt.ac tap.

    De trafo's zijn behoorlijk aan de maart. Komen uit D&R amp . is Londoncity achtig, maar zeker 50% groter dan
    Het zijn niet te veel noten,juist genoeg,juist genoeg

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.185

    Standaard

    Kun je zeggen wat voor brom, komt het uit de voeding of wordt het opgepikt door de buizen. Kun je ook wat duidelijker zeggen wat je aan het doen bent, is dit een zelfbouwproject of een mod van een bestaande kloon? Post anders ff een schema, dat praat/denkt iets makkelijker. Mijn eerste conlusie zou zijn dat hij genereerd. Vandaar de invloed van je toneregeling. Wat de bias betreft: Als je een volledig gescheiden wikkeling hebt kan je nog wel andere trucjes toepassen. Als het echt een tap is wordt het al wat lastiger. Schema kan een hoop verklaren.
    vg
    Frans
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 maart 2006
    Locatie
    oost,west,thuis best
    Berichten
    211

    Standaard

    Nee, geen bestaande clone. het zijn de onderdelen uit een D&R. Voedings trafo en uitgangstrafo. verder JJ voedingselco's.

    als ik signaal binnnenvoer na centertap hoge toon is alles ok. Ook als i na eerste volume pot invoer is alles okay

    schema is hetzelfde als plexi 59, met uitzondering van bias. Dat is type LondonCity.
    Ingangsweerstanden eindbuizen 22k,
    1 ohm naar aarde,
    grid weerstanden 100 ohm 5 watt.

    Mijn andere clone is gemaakt met oude marshall trafo's en die tap bias is 100 volt.

    ik dacht al ik neem klein verhuistrafootje en richt dat gelijk, maar 110 volt werd 160 en da's eruug veel.
    Het zijn niet te veel noten,juist genoeg,juist genoeg

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top