Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 40
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Die lak is verder behoorlijk schuurbestendig. Ruikt bij het schuren heel anders dan alkyd en acryl.
    Zou dat nitro kunnen zijn?
    Nitro? dat denk ik niet: goed schuren en diep inademen: instant koppijn? nitro

  2. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niekb Bekijk bericht
    Poly wellicht?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Nitro? dat denk ik niet: goed schuren en diep inademen: instant koppijn? nitro
    Geen koppijn, geen nitro dus. Poly, is dat als in poly-urethaan? Mijn pu lijm hechtte wel veel beter eraan dan ik verwacht had
    Ben nog steeds een enorm laknoob
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Poly, is dat als in poly-urethaan?
    jep, als je veel schuurt zonder resultaat kan je er van uit gaan dat het poly is...

  4. #34

    Standaard

    Vanavond kreeg ik plots de geest om de bas weer ineen te zetten. Leek me allereerst leuk, maar vooral ook zinvol om te weten of het ding überhaupt nog te bespelen is en heel blijft voordat ik er heel veel werk in ga steken.

    Alles bleek in ieder geval nog te passen. Toen ik echter de gitaar op een versterker aansloot voordat ik de snaren erop had gezet, hoorde ik helemaal niets; geen brom, niets bij tikken tegen de elementen en niets als ik 'm voor de snaren van een andere gitaar hield. Ik dacht dus al dat een volgende fase het opsporen van problemen met de elektronica zou worden maar ik heb toch eerst de snaren erop gezet en tot mijn blijde verrassing bleek hij gewoon te werken.
    Echt een hele stille qua bijgeluiden! En hij speelt goed en klinkt goed, lekker knorrend en een stuk helderder dan ik verwacht had.
    Vooral de zijkanten vertonen nog de sporen van het verleden maar de eigenaar vind dat helemaal niet erg, integendeel.







    Hij is er blij mee:



    Ik ga nu een paar dagen kijken hoe hij zich houdt. Ik ben nog niet zo tevreden over het op stemming blijven; misschien ligt dat aan slechte mechanieken maar misschien ook aan de stokoude snaren, misschien moet alles zich nog even zetten.
    En ik wil de actie nog een klein beetje lager stellen.
    Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 30 december 2008 om 23:40
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    Ik word altijd helemaal vrolijk als ik een instrument gered zie worden van de open haard!! Goed gedaan man! Kan je er nu ook harder mee meppen?

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2008
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.244

    chicken

    Mooie job, ik hoop dat hij zich goed gaat houden.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik vraag me wel af hoe dat basje aan die beschadigingen kwam, de eigenaar lijkt me nu niet echt een agressief punkbeest die zijn instrumenten in de finale op de monitor in stukken slaat

  8. #38

    Standaard

    Barno, deze man had de bas laatst gekregen van iemand anders en die had er weer het verhaal bij van de vechtpartij (maar was dus zelf ook niet de dader). Ik ben zelf ook benieuwd naar wat meer details daarover, oa wanneer het gebeurd is en hoe lang de bas in de toestand heeft verkeerd waarin ik 'm ruim 2 weken geleden kreeg.

    De huidige eigenaar zou proberen achter meer info te komen; als ik meer weet, vertel ik het hier.

    Gisteren heb ik de halspen van de bas wat aangedraaid en de brug wat lager gezet. Daarmee heeft ie best een fijne actie gekregen en overnacht heeft hij zich uitstekend gehouden, de snaren staan nog steeds mooi laag en hij is goed op stemming gebleven.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  9. #39

    Standaard

    De toedracht blijft in nevelen gehuld, maar het handgemeen (gitaargemeen?) heeft plaatsgevonden twee dagen voordat de huidige eigenaar in het bezit kwam van het instrument. Ik schat daarom hoogstens een week voordat ie bij mij kwam.

    Inmiddels is hij alweer een tijdje thuis; ik heb er niets meer aan hoeven doen
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Je hebt gewoon bewijsmateriaal verduisteremaand

    Maar mooi dat je het instrument weer hebt kunnen repareren.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top