Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1

    Standaard

    Hallo,
    Welke vinden jullie het best? de s620x (waarom toch gouden hardware :sad: ) of de rg620x?
    Iemand ervaringen met de s520ex? Eens op gespeeld en vond ik zeer goed. Maar enkel beschikbaar volgens mijn weten in een grijze lederuitvoering die zou bleken in de zon en snel loskomen. Kan je niet je eigen kleur bestellen?
    Commentaar?

  2. #2

    Standaard

    Ik heb alleen eravring met een S540 LTD. Prachtige gitaar, maar had te weinig ballen (toch te weinig body -> dun) en had de neiging wat naar beneden te zakken -de hald dus). Vond ik niet echt prettig, maar hij speelde wel erg lekker!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2002
    Locatie
    Snits
    Berichten
    4.425

    Standaard

    S speelt het lekkerste, en echt ballen hebben ze misschien dan niet, maar desondanks toch zeel veelzijdig

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juni 2002
    Locatie
    Ons Dorp, ZH
    Berichten
    21.343

    Standaard

    Ik heb zelf een S520EX (in die leren uitvoering), ik speel er eigenlijk elke dag op...die superwizard hals is geweldig... Alleen extreme hardwarerub :sad: (ik ga denk ik binnenkort de hardware vervangen door zwartkleurig). De lak blijft gewoon mooi, waar jij het over hebt met loskomen gaat over de inlays, ik heb er nog niet mee te maken gehad, maar daar hebben alle S series las van (met die lelijke golfjes...)
    De S520EX is behalve de kleur van de hardware en finish niets anders dan een standaard S520 trouwens, voordeel is dat hij maar 1 jaar is verkocht (zeldzame Ibbies zijn leuk :smile: )

  5. #5

    Standaard

    het is geen kwestie van "de een is beter dan de ander". Het is een voorkeur, de klank is anders, de bespeelbaarheid is anders en de hals is anders: kortom, het zijn gewoon 2 verschillende gitaren met beidde voor en tegens.

    Stel voor jezelf een lijstje op met wat je wilt, wat eisen zijn, en wat wensen zijn. Bijvoorbeeld: je wilt per se een 2 octaafshals (zoals ik, vraag me niet waarom), dan kom je al op de RG uit. Puur persoonlijk. Ik vind de S mooier, maar de RG voldoet voor mij meer aan de functionele eisen, en dan is de beslissing gauw gemaakt!

    Harrald

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2002
    Locatie
    Snits
    Berichten
    4.425

    Standaard

    S is overigens een extreem fijne coverband gitaar.

  7. #7

    Standaard

    Ibanez RuleZ:
    ...Stel voor jezelf een lijstje op met...
    Heb ik al gedaan en het komt op hetvolgende neer:
    *rg620x: finish ziet er mooier uit, zwart met zilveren hardware, iets mindere pickups, maar ik heb 2 emg's liggen, dus dat is geen probleem . 250EUR goedkoper.
    s620x: betere pickups , mooiere body, voelde goed aan, maar lelijke gouden hardware,duur.
    Beide hebben dezelfde nek (super wizard) als die s520 die ik al bespeeld heb.
    Conclusie: ik denk dat ik voor de rg ga gaan. Bespaar ik me wat geld en heb ik toch een mooi ding. :smile:

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juni 2002
    Locatie
    Ons Dorp, ZH
    Berichten
    21.343

    Standaard

    Wat vind je lelijk aan gouden hardware?
    Ik vind het juist wel wat hebben...

    Als je het hele zootje echt gelijk kwijt wil ben ik wel geinteresseerd. Ik denk dat als je bij de winkel vraagt of ze de hardware compleet vervangen (komt wel bovenop de prijs) installeren ze het waarschijnlijk gratis.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2002
    Locatie
    veldhoven
    Berichten
    1.109

    Standaard

    ik heb zelf een ibanez rg 250 :smile: maar das mn eerste ibanez dus ik heb geen ervaring met andere ibanezzen , tis zelfs aps mn 2e gitaar, maar ik vind het een lekker ding :smile:

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    5 maart 2003
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    34

    Standaard

    rg470 voor mij... vind em wel lekker hoor vooral de nek

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top