Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 12 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 114

Discussie: Dilemma..!

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard Dilemma..!

    Heey,

    Ik ben vanmiddag bij Feedback geweest en heb daar (weer) een aantal tele's bespeeld. O.a. een highway, een MIM 60's en 50's RI, maar ook een Squier Telecaster Thinline. En met deze gitaar had ik een soort van 'klik', geloof ik.
    Het ding alleen is dat er 'Squier' op staat. Best wel stom eigenlijk, merkengeilheid enzo. Maar het gaat me meer om het feit van 'wil je serieus genomen worden, neem je zelf dan serieus' (door geen goedkoop gitaartje te kopen). Snappen jullie dat?

    Mijn dilemma is nu dus als volgt: moet ik gewoon schijt hebben en die gitaar kopen als -ie bevalt, of is het beter om nog even te wachten en een 'serieuzere' gitaar aan te schaffen? Ik ben namelijk van plan de gitaar tot m'n 'werkpaard' te dopen, en die moet wel het een en ander kunnen hebben. Ik wil hem ook veel gaan gebruiken bij invaldingetjes enz. En aangezien je gitaar ook wel een beetje je imago maakt, zit ik daar een beetje over in dubio.

    Wat zouden jullie doen?
    Groetjes en alvast bedankt,

    Leon
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2007
    Locatie
    Naaldwijk
    Berichten
    3.290

    Standaard

    Dilemma?!?!

    Kopen die Squier! mensen zullen juist verstelt staat dat je zó goed kan spelen op dat ding, zelfs op een Squier. See it from the bright side.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2005
    Locatie
    Obdam
    Berichten
    1.295

    Standaard

    Ik heb veel meer respect voor iemand die heerlijk speelt op een squier en daar een dikke sound uit haalt dan iemand die wel redelijk speelt op een fender custom.
    Eerlijk wat let je? Als je die squier de shit vind naast dat er squier opstaat, waarom zou je, jezelf dan in godsnaam tegenhouden?
    www.myspace.com/theelectricjets check het uit!

    Gibson Les Paul DC P90
    Fender Lite Ash Strat
    ->
    Vox AC30

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Merkje eraf peuteren, rest van de gitaar optisch laten verzieken/relicen heb je meteen een prima image
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Merkje eraf peuteren, rest van de gitaar optisch laten verzieken/relicen heb je meteen een prima image
    Nee ff serieus, Mitch. Wat vind jij er van?
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2005
    Locatie
    Obdam
    Berichten
    1.295

    Standaard

    En ik ben het er trouwens mee eens dat als podium gitarist image meespeelt, maar daar dragen dingen als attitude e.d toch wel meer aan mee dan een squier of een duurdere gitaar.
    www.myspace.com/theelectricjets check het uit!

    Gibson Les Paul DC P90
    Fender Lite Ash Strat
    ->
    Vox AC30

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Als die Squier je bebalt, moet je die gewoon kopen, how cares of het nou een Fender is of niet. Publiek gaat echt niet kijken of jij wel op een Fender speeld enzo, en wat dan nog als het niet zo is, jij moet er op spelen, jouw geluid, jouw ding...Je hebt zat Epiphones gehad dus hoezo merkengeil, of heb je ze nu allemaal vervangen door Gibsons?
    Kom op, niet zeuren, als die Squier bevalt moet je die gewoon nemen, en wat de rest er van vind moet je geen ruk interesseren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  8. #8

    Standaard

    Misschien jammer maar ik zou toch een goede fender zoeken.

    Ik ben op het punt beland dat ik geen 'goedkope' gitaren meer wil (niet dat prijs iets uitmaakt) .

    Komt ook door de merkengeilheid.
    it's better to burn out than to fade away

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Die squier thinlines zijn geweldige gitaren, misschien komt die "juiste" feel wel door de 24.75" hals die erop steekt ipv de 25.5". Mits een upgrade van elementen zijn het echt optredenswaardige gitaren! Seasick steve speelt toch ook maar op een Kawai met een Roland Micro Cube
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soupero Bekijk bericht
    Misschien jammer maar ik zou toch een goede fender zoeken.
    Ja dat is het ook.. Ik heb m'n Fender Jap strat verkocht om een Tele te kopen, ga ik een Squier kopen.. Beetje vreemd zegmaar..
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top