Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1

    Standaard "goedkope" nieuwe versterker

    Hallo allemaal!

    Ik ben van plan binnenkort een nieuwe versterker te kopen want ik heb nu zo'n 10 watt marshalltje Maar ik heb echt helemaal geen verstand van versterkers!
    Het budget ligt tot 200 euro max.
    Er hoeven geen effecten in de versterker te zitten want heb al een multi-effectpedaal, maar vind het wel fijn er een distortion op te hebben.
    Ik speel voornamelijk rock, van Jimi Hendrix tot Muse, op een fender baja tele.
    Welke versterker raden jullie mij aan?

  2. #2
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Waarvoor wil je 'm gaan gebruiken? Slaapkamer, oefenhok of podium?
    Gezocht: Ibanez DE7

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A_monkey Bekijk bericht
    Hallo allemaal!

    Ik ben van plan binnenkort een nieuwe versterker te kopen want ik heb nu zo'n 10 watt marshalltje Maar ik heb echt helemaal geen verstand van versterkers!
    Het budget ligt tot 200 euro max.
    Er hoeven geen effecten in de versterker te zitten want heb al een multi-effectpedaal, maar vind het wel fijn er een distortion op te hebben.
    Ik speel voornamelijk rock, van Jimi Hendrix tot Muse, op een fender baja tele.
    Welke versterker raden jullie mij aan?
    voor iets meer dan 200 heb je 'n Fender Vibro Champ of Super Champ; heel vet geluid, erg flexibel en bruikbaar vanaf slaapkamer (klinkt echt te gek) tot kleine podia...

    anders zou ik kijken naar 'n Peavey Valveking Royal 8, of Nano Valve...
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  4. #4

    Standaard

    Bij thomann koop je al voor 155 euro een harley benton ga15, en dat is best al een aardige 15 watt buizenversterker. Zit geen dist op maar wel een loop voor je multieffect. Ik heb een klein jaar geleden zo'n ding voor mijn neefje gekocht en die doet het nog steeds, dus ze gaan iig niet meteen kapot.

    http://www.thomann.de/nl/harley_benton_ga15.htm
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Bij thomann koop je al voor 155 euro een harley benton ga15, en dat is best al een aardige 15 watt buizenversterker. Zit geen dist op maar wel een loop voor je multieffect. Ik heb een klein jaar geleden zo'n ding voor mijn neefje gekocht en die doet het nog steeds, dus ze gaan iig niet meteen kapot.

    http://www.thomann.de/nl/harley_benton_ga15.htm
    Hoe krijgen ze het gemaakt voor die prijs
    Betere oefenversterker voor thuis is er niet lijkt, me, zeker als je een multi-effect hebt!

  6. #6

    Standaard

    Maar oversturen die kleine buizendingen niet heel snel uit zichzelf?
    En de versterker is bedoeld voor op mijn slaapkamer dus hij moet ook op laag volume klinken en het liefst ook geschikt voor in een oefenhok.
    Ik zal iig wel een keertje naar de gitaarwinkel gaan om die peaveys en miss ook de epiphone valve jr uit te proberen. Maar als jullie nog betere alternatieven hebben hoor ik het graag.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A_monkey Bekijk bericht
    Maar oversturen die kleine buizendingen niet heel snel uit zichzelf?
    En de versterker is bedoeld voor op mijn slaapkamer dus hij moet ook op laag volume klinken en het liefst ook geschikt voor in een oefenhok.
    Ik zal iig wel een keertje naar de gitaarwinkel gaan om die peaveys en miss ook de epiphone valve jr uit te proberen. Maar als jullie nog betere alternatieven hebben hoor ik het graag.
    Op laag volume klinken ze zeker wel goed, maar ze gaan pas crunchen op redelijk hoog volume. Echt superclean zijn ze niet meer als je een drummer hebt die flink zn best doet. Als je dat wilt, met jouw budget, moet je echt een transitorversterker kopen ben ik bang. En ik kan je ook wel garanderen, dat je er qua geluidskwaliteit niet in vooruit zal gaan ten opzichte van wat je nu hebt.

  8. #8

    Standaard

    Zijn de marshalls uit deze prijsklasse wat? Bijvoorbeeld de Valvestate 8040?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A_monkey Bekijk bericht
    Maar oversturen die kleine buizendingen niet heel snel uit zichzelf?
    En de versterker is bedoeld voor op mijn slaapkamer dus hij moet ook op laag volume klinken en het liefst ook geschikt voor in een oefenhok.
    Voor de slaapkamer is die ga15 al snel te hard vond ik, maar daar zul je in het oefenhok alleen profijt van hebben, verder is het een redelijk cleane versterker.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A_monkey Bekijk bericht
    Zijn de marshalls uit deze prijsklasse wat? Bijvoorbeeld de Valvestate 8040?
    Ja daar dacht ik ook meteen aan. Ik gebruik zelf een 8040 voor thuis op de slaapkamer, het ding heeft een mooie clean, die ook clean blijft op een hoog volume (dat gedeelte is 100% transistor) en een lekkere crunch en scheur (1 buis in de voorversterker).

    Ik vind dat het ding lekker klinkt op elk volume.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top