Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 85 EersteEerste 123451353 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 842

Discussie: Over de moderatie

  1. #21
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.706

    Standaard

    Ik zal nog even die communicatie, waaronder dit onderwerp en het doel ervan, iets uitgebreider proberen te illustreren:

    Het communiceren van problemen met een mod-actie was eenvoudigweg vooral per PB omdat dat beter werkt. De mod in kwestie kan dan direct met de getroffen partij praten zonder dat allemaal mensen ertussendoor komen roepen. We weten allemaal hoe vervuild zo'n discussie binnen 4 posts kan worden. Qua communicatie is het beleid dat de mod bij een actie even in het rood in het onderwerp aangeeft dat hij iets heeft opgeschoond en/of een PM stuurt naar de betrokken leden.
    Er zijn ook wel eens kleine acties die even zonder verdere communicatie worden gedaan. Iets overdreven vanzelfsprekends als het verplaatsen van een onderwerp dat verkeerd is geplaatst behoeft bijvoorbeeld niet altijd toelichting.

    Via deze communicatie kan er in principe over iedere mod-actie gesproken worden met de betreffende mod. Een aantal gevallen wordt zelfs met het hele mod-team besproken en eventueel worden lessen getrokken voor toekomstige soortgelijke situaties.

    Het nadeel van die manier van werken is dat je op die manier weinig of niets aan het hele forum kan laten zien van je manier van denken en werken als mod-groep. Ook de zaken die je meeneemt uit opmerkingen van forumleden blijven op die manier eigenlijk onzichtbaar. Dan is 't niet heel vreemd dat er op punten enig onbegrip over het modbeleid is. Zelfs dat leden denken dat ze geen invloed op de mods hebben.

    Vandaar dit onderwerp. Hier kunnen mensen dan kwijt wat ze niet begrijpen of fout vinden in de structurele moderatie... niet wat ze niet leuk vonden of niet begrepen aan een specifieke mod-actie. DAT gebeurt gewoon nog steeds per PM met de mod in kwestie.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Ok, ik snap het nu. Het moet dus algemener in dit topic.
    Zoals b.v. wat ik zei over het Offtopic/"normale" forum.
    Als je het niet eens bent met één bepaalde actie zoals mijn voorbeeld van Harm's Pedalboard dan is het dus niet de bedoeling om dat hier aan de orde te stellen maar om dat via PM te doen.
    Verkeerd begrepen dus, sorry.
    Ik dacht in eerste instantie: dit kan geen toeval zijn dus laat ik het maar gelijk posten dan.

    Ik moet het denken ook aan de mods overlaten natuurlijk.

    En nu geen flauwe opmerking hierover hè!

  3. #23
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    mariakerke (gent)
    Berichten
    8.246

    Standaard

    Huisjes, laat ik zelf ook maar even in de fout gaan door wel nog licht offtopic te reageren.

    Ik snap niet wat je zo hoog zit aan dat Paul lenders board topic. Harm gaf na 10 posts ofzo zelf al duidelijk aan dat hij geen prijs ging geven en ook geen prijsindicatie. Blijven doorvragen naar een prijs is dan gewoon lullig als de topicstarter zélf al zegt dat hij het toch niet gaat zeggen. Verder gaf Harm ook aan dat als het topic de kant van prijzen discussie uitging, dat het topic voor hem gesloten mocht worden omdat hij dat niet wou.

    Dan snap je toch vast wel waarom ingegrepen wordt in zo'n topic?
    (.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)

    http://vi.be/poachersofmen
    http://facebook.com/poachersofmen

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Ik vind dat ze het allemaal prima doen, geen geklaag hier. Mag soms best wat strenger ook.
    Threads worden nooit zonder reden gesloten, het wordt tijd dat verschillende mensen hier wat minder lopen te zeikstralen en direct als verongelijkte door het leven gaan wanneer een mod commentaar heeft op een posting, er zitten me hier toch een stelletje jankerds af en toe. Grow godverdomme up!
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Ik vond gewoon dat "het verbod op de discussie" een vorm van censuur is.
    Dat het topic van Harm gesloten is begreep ik wel.
    't Was inderdaad een beetje uit de hand aan het lopen maar dat je er dan op het hele forum vervolgens geen opmerking meer over mag maken en dat je posts verwijderd worden dat noem ik brute censuur. (Ik zal de term DDR praktijken maar niet meer gebruiken vanaf nu).

    En euh, je hoort me echt niet janken hoor, ik geef gewoon m'n mening.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Kennelijk voel je je aangesproken.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  7. #27
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.706

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ik vond gewoon dat "het verbod op de discussie" een vorm van censuur is.
    Het is ook een vorm van censuur. In mijn vorige post probeerde ik ook al aan te geven waarom die vorm er is. En zoals Mitch in de openingspost al aangaf, waren de mods ook niet blind voor het feit dat het soms tot wat spastische situaties leidt.

    Probeer het te zien als een gekozen vorm van communicatie net als de rapporteer-knop.
    We (als forumleden, niet als mods) vinden het volgens mij in meerderheid irritant als iedereen maar op het forum gaat lopen roepen als iets misschien spam of zo is. Onderwerpen gaan daardoor meer dan eens volledig off-topic richting een suffe discussie over of het nu wel of geen overtreding was... dat is zonde van zo'n onderwerp. En als 't vaker gebeurt is 't zonde van een heel (sub)forum.
    Daarom klik je in plaats daarvan in zo'n onderwerp op de rapporteer-knop, om de mod ernaar te laten kijken zonder directe vervuiling omdat iedereen zich vol op de vraag stort of iets nu wel of geen spam is.
    Geloof me.... DIE discussie hebben we achter de schermen als mods genoeg .

    Langs die lijnen werkt ook de keuze voor communicatie over mod-acties via PM. Alleen heb je dan idd een probleempje betreffende het openbaar praten over modbeleid (wat dus zeker wel nut kan hebben).
    Vandaar dus dit onderwerp.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_odijk Bekijk bericht
    Kennelijk voel je je aangesproken.
    Tja, ik ben niet blind en ik kan ook nog (tussen de regels door) lezen....

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    @Pimmetje, "Bij gebrek aan beter" zullen we het met wat compromissen moeten doen lijkt het.
    Valt wel mee te leven hoor, ik wilde alleen maar even mijn frustratie een beetje kwijt.
    Dat lucht soms zo heerlijk op joh!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Tja, ik ben niet blind en ik kan ook nog (tussen de regels door) lezen....

    Overigens bedoelde ik jou niet in het bijzonder hoor, het was algemeen.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top