Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 85 EersteEerste 12341252 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 842

Discussie: Over de moderatie

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    De meeste mensen weten d*onders goed wanneer ze fout zitten, en waarom mod's het desbtreffende topic sluit. Niet zo zaniken mensen, je opent gewoon een nieuw topic, op een andere manier, en geen kip die er naar kraait...

    of was het nou een haan die kraait?
    Haan.


    Maar in al die tijd is er maar één topic van mij gesloten als ik het me goed herinner. Het gaat me dus in het algemeen helemaal niet over 'mijn' topics, maar topics waarvan ik zie dat ze gesloten worden, zonder dat er een echt duidelijke reden voor is (geweest).

    En .... zaniken? Dit topic is bedoeld om over bepaalde dingen te praten die onder het modbeleid vallen. Het sluiten valt daar ook onder. Nu begint er iemand daarover, en dan zanikt die meteen weer volgens jou? Op die manier creëer je natuurlijk wel weer meteen een bepaalde sfeer...

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 februari 2007
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    5.762

    Standaard

    Nee, je begrijpt me niet. Ik heb het niet over de kritiek op de moderators die niet mag, maar meer over de mensen die kritiek leveren. Neem nou ons aller zeer gewaardeerd (ex) forumlid Hans K (alias Shidan, etc etc), die haalde bij iedereen het bloed onder de nagels vandaan met zijn topics. Gek he, dat die worden gesloten?


    Hoewel ik soms wel kon lachen om die kerel
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    Burny Les Paul Custom | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Art & Lutherie Wild Cherry | Vox Night Train 15 | Roland Cube 10GX | Korg Kross 61

  3. #13

    Standaard

    Geen probleem met HK.
    Was wel geinig...

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Ik heb al wel wat akkefietjes achter de rug met verschillende mods en dit heb ik op een gegeven moment een keertje geuit in een topic waar dat goed uitkwam (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=112049).
    Dat kan ik dus beter in dit topic doen in het vervolg.

    De grootste ergernis van mij ontstond toen Harm z'n Paul Lenders pedalboard had gepost.
    Er ontstond een discussie over de prijs van zo'n board wat volgens mij niet meer dan logisch is als je iets dergelijks post.
    De mods (vooral Mitch) hebben toen een verbod op die discussie gezet en zijn er meerdere posts van mij gemod/verwijderd.

    Ook vind ik dat er wel een aantal personen zijn die zich veel in Offtopic bevinden en die sfeer en taalgebruik ook meenemen in het "normale" gedeelte van het forum.
    Valt misschien ook niet veel tegen te doen en het hoort er misschien ook wel een beetje bij maar toch...

    Verder vind ik het modbeleid best OK.

    Misschien iets te persoonlijk maar toch ook wel weer algemeen...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2006
    Berichten
    3.931

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Guess again. De politie mag je ook niet beledigen en dat hebben ze niet zelf verzonnen, dat heeft de wetgeveer geregeld. Zo ook hier. De beheerder van het forum heeft dat ingesteld en dat is wel zo logisch, anders heb je geen gezag.
    Hallo.

    Je geeft hier een schitterend voorbeeld van een foute vergelijking: enerzijds de stelling (waar dit topic overigens ook mee begon) "geen openbare kritiek op de moderatie", en nu dus jouw vergelijking "de politie mag je ook niet beledigen".
    Zijn dus typisch twee verschillende zaken, want, geloof het of niet, ik ben persoonlijk zelfs van mening dat je ook een moderator niet mag beledigen, maar, daar ging het hier dan ook niet over, maar over het hebben van kritiek op de handelswijze van een moderator. Lijkt me toch niet hetzelfde.

    Groet, Jan.

  6. #16
    Moderator
    Geregistreerd
    10 juni 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    14.533

    Standaard

    Goed punt, maar ervaring leert dat een topic (overigens vaak in Offtopic) met kritiek op moderatie vaak uit de hand loopt met als gevolg wel beledigingen aan het adres van moderators.

  7. #17

    Standaard

    Als je een discussie wilt voeren moet je het wel eerlijk doen. Jplm reageert op een quote van Mitch:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
    Nou is de algemene stelregel "geen openbare kritiek op de moderatie"
    met de woorden:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jplm Bekijk bericht
    Wie heeft die stelregel in het leven geroepen? Laat me raden: de moderators?
    .
    Maar dan verdraai je de feiten. Mitch postte deze regel:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
    Nou is de algemene stelregel "geen openbare kritiek op de moderatie" maar dat levert af en toe spastische taferelen op en daar willen we iets aan doen.
    jplm vergeet het tweede deel te citeren, en zo hoor je geen discussie te voeren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  8. #18
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Sterker nog: de hele eerste post:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jplm Bekijk bericht
    Wie heeft die stelregel in het leven geroepen? Laat me raden: de moderators?
    was al gebaseerd op een uit zijn verband gerukte zinsnede, maar daarmee wordt een nogal tendentieuze stelling gemaakt. Alsof de mods verzinnen dat er geen kritiek op ze mag komen.
    Daarop vertel ik dat de mods dat niet zelf gedaan hebben, maar de beheerder en dat dat ook niet zo verwonderlijk is omdat er iemand moet izjn met autoriteit.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jplm Bekijk bericht
    Hallo.

    Je geeft hier een schitterend voorbeeld van een foute vergelijking: enerzijds de stelling (waar dit topic overigens ook mee begon) "geen openbare kritiek op de moderatie", en nu dus jouw vergelijking "de politie mag je ook niet beledigen".
    Die foute vergelijking, als -ie dat al is, had weinig met de kern van de zaak te maken. Zo raak je wel heel makkelijk van de boodschap af, door steeds randzaken aan te halen alsof ze het belangijkst zijn. Want de boodschap was: bespreek hier het modbeleid (tenzij het puur een persoonlijk geval betreft, dan gewoon per PB).

    Over persoonlijke zaken gesproken...
    @H. Huisjes: waarom je nou hier moet melden wat heel recent nog uitgebreid in een PB wisseling is besproken ontgaat me een beetje, of het doel van dit topic ontgaat jou een beetje.

    Wat misschien voor iedereen handig is om te weten over het verwijderen van posts: als er bijvoorbeeld meer dan 10 posts verwijderd worden om een topic weer on-topic te krijgen is het onbegonnen werk om iedereen een PB'tje te sturen dat er een post verwijderd is. We maken het regelmatig mee dat sommige individuen dan uiterst verontwaardigd zijn en we krijgen dan hele boze PB's, maar bedenk a.u.b. dat dit soort dingen alleen maar gebeuren om het forum schoon te houden en niet om forumleden te kwetsen in hun manelijkheid door te snoeien in hun postcount
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    ....@H. Huisjes: waarom je nou hier moet melden wat heel recent nog uitgebreid in een PB wisseling is besproken ontgaat me een beetje, of het doel van dit topic ontgaat jou een beetje......
    Ik probeer ontopic te blijven door een bepaalde discussie die door de mods "verboden" is, publiekelijk aan de orde te stellen in dit topic.
    Het leek mij de aangewezen plek hiervoor en dacht dat het misschien wat toe zou kunnen voegen aan de discussie die ook via PB loopt/liep.
    Als dat niet zo is dan zou ik graag vernemen waarom niet want dan heb ik het inderdaad misschien verkeerd begrepen.

  10. #20
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    @H.Huisjes:
    Dan even concreet wat je vraag of grief is... Is dat:
    1. over het feit dat er niet of nauwelijks openbaar over modbeleid werd gesproken of
    2. over dat incident dat je aanhaalt?

    In geval 1 heb je antwoord gekregen. Als dat nog niet duidelijk is, graag even aangeven wat er nog niet duidelijk is of wat je er niet aan vindt kloppen. Dan kunnen we dat nog helderder proberen te krijgen.
    In geval 2 zit je in het verkeerde onderwerp... dan moet je 't via PB met de mod(s) in kwestie opnemen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top