Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 85 1231151 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 842

Discussie: Over de moderatie

  1. #1
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    ideetje Over de moderatie

    Er is in verschillende topics nog wel eens een zijdelings discussie over de moderatie. Nou is de algemene stelregel "geen openbare kritiek op de moderatie" maar dat levert af en toe spastische taferelen op en daar willen we iets aan doen.
    Heb je een algemene opmerking of een inhoudelijke vraag over moderatie: post 'm hier.
    Wat je hier NIET moet posten: persoonlijke vragen over moderatie. Is er een post van je verwijderd of geëdit: trek zelf je conclusies of vraag het per PB even aan de dienstdoende mod van het betreffende subforum. Plaats hier ook geen links naar topics die ontsporen of zo, daar hebben we de rapporteerknop voor.

    Shoot!
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  2. #2

    Standaard

    Hoe word je moderator?

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    10 juni 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    14.533

    Standaard

    Over het algemeen wordt je daarvoor gevraagd als er een functie vrij komt.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2006
    Berichten
    3.915

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Nou is de algemene stelregel "geen openbare kritiek op de moderatie"
    Wie heeft die stelregel in het leven geroepen? Laat me raden: de moderators?

    Ik heb mijn mening omtrend het verschijnsel moderator al een aantal keren gegeven, op dit forum, en op andere forums. In beginsel vind ik het uiteraard een goed iets, ik bedoel, je moet voorkomen dat mensen met verschillende inzichten tegen elkaar gaan schelden of vervallen in hatelijke opmerkingen om hun mening of standpunt te verdedigen. Maar, het grote gevaar is datgene wat je in wezen ook in de samenleving als geheel ziet; de moderator kan geleidelijk een bepaald persoonlijk waarde-oordeel gaan hangen aan bepaalde topics, en op basis daarvan anderen de bijdrage gaan verbieden. Mooi voorbeeld in veel hobby-forums in het algemeen blijft altijd als iemand als klant door een winkel of dealer genaaid is, en dat even gaat vertellen. Negen van de tien keer zie je de moderator dan partij gaan trekken voor de winkelier. Heel begrijpelijk, en soms/vaak is of wordt een dergelijk topic ook een beetje moddergooien, maar dan is het de taak van de betreffende winkelier of dealer om zich openbaar te gaan verdedigen, niét van de moderator want die heeft als énige taak om het forum netjes te houden. Zoals ik al zei, je komt dan al heel gauw op een hellend vlak, vooral als er dan ook nog gesteld wordt dat je "geen openbare kritiek op de moderatie" zou mogen hebben.

    Mijn mening, groet, Jan.

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jplm Bekijk bericht
    Wie heeft die stelregel in het leven geroepen? Laat me raden: de moderators?
    Guess again. De politie mag je ook niet beledigen en dat hebben ze niet zelf verzonnen, dat heeft de wetgeveer geregeld. Zo ook hier. De beheerder van het forum heeft dat ingesteld en dat is wel zo logisch, anders heb je geen gezag.
    We willen nu met dit topic de mogelijkheid bieden meningen te spuien of ideeën aan te dragen.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  6. #6

    Standaard

    Goed idee, zo'n topic. Dan heb je als moderator ook een plekje om naar te verwijzen als een dergelijke opmerking opduikt in een ander topic.
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2008
    Berichten
    1.665

    Standaard

    Modereren is net koorddansen met e e n been, ik heb de diepste respect voor goede moderatoren. Op gitaarnet vind ik de kwaliteit van het modereren vrij goed. Er zullen altijd beslissingen zijn waar ik het mee oneens ben, maar ik ben gast op het forum, en moet me dus aan de regels van het forum houden.

    Er zijn twee dingen die ik wel wil melden.

    Inconsequent sluiten van de topics: Ik heb het al meerdere keren gezien dat een mod een topic sluit als zijnde een onzin topic, dat terwijl er al diverse mods hebben bijgedragen aan dat topic. Als een mod al niet weet wanneer een topic geldig is, hoe moet een forumlid dit dan weten.

    Onderwerpen/taal ongeschikt voor kinderen: Ik heb het idee dat een hoop kinderen rond 12 jaar op het forum terecht komen als ze gitaar willen leren spelen. Zeker in de off topic afdeling zijn er veel posts die mijns inziens niet geschikt zijn voor die leeftijdsgroep. Ik vraag me af wat de mods hiervan vinden.

  8. #8

    Standaard

    Over het sluiten: Ieder subforum heeft zijn eigen mods. Het kan dus heel goed dat de ene mod ergens gewoon aan het posten is, en dat de andere mod besluit dat een topic dicht moet. Gewoonlijk gaan we niet onderling in elkaars vaarwater zitten.

    Wat dat taalgebruik betreft, we proberen er op te letten, en dat gaat best goed. Off Topic is een beetje een uitzondering, daar staan we wat meer toe dan in de serieuzere fora, off topic is een beetje een onzinforum. Het is ook alleen maar toegankelijk voor geregistreerde bezoekers.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  9. #9

    Standaard

    Het taalgebruik hier is soms echt onbegrijpelijk. Persoonlijk vind ik ex-mod Hoofd best wel eens wat mag dimmen. Ik ken hem zelf ook wel, en in het echte leven is het een schatje, maar ik kan me goed voorstellen dat mensen die hem niet kennen daar anders over denken.

    Het mod-sluit beleid ben ik het ook niet altijd mij eens. Zo vind ik persoonlijk dat Almar wel eens té snel zonder duidelijke reden het topic sluit, en ik vind het nog steeds onbenullig dat mijn mooie Lingerie topic is gesloten, omdat men vond dat het wel bij het mooie dames topic kon...

    Verder vind ik het modbeleid hier prima en is het topic eigenlijk volledig overbodig in mijn ogen

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 februari 2007
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    5.762

    Standaard

    De meeste mensen weten d*onders goed wanneer ze fout zitten, en waarom mod's het desbtreffende topic sluit. Niet zo zaniken mensen, je opent gewoon een nieuw topic, op een andere manier, en geen kip die er naar kraait...

    of was het nou een haan die kraait?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    Burny Les Paul Custom | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Art & Lutherie Wild Cherry | Vox Night Train 15 | Roland Cube 10GX | Korg Kross 61

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top