Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 40

Discussie: auditie voor band

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2007
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    297

    Standaard auditie voor band

    ik ga aankomende vrijdag auditie doen voor een band die bij ons op school wordt gevormt, het is m'n eerste auditie voor een band want ik speel pas 2 jaar, dus ik vond het wel tijd om van m'n kamer af te komen. Ik ga de slagpartij van you really got me spelen (wel de van halen cover) want ik heb me aangemeld als slaggitarist. Omdat het m'n eerste auditie is, vind ik het best wel spannend enzo, dus ik ben best wel bang dat ik ding ga verkloten, en dat wil ik juist niet dus ik heb wat vragen, wat doen jullie als jullie auditie gaan doen om wat minder zenuwachtig te zijn, en wat nemen jullie allemaal mee aan spullen en wat is handig om mee te nemen, en andere tips zijn altijd welkom

    alvast bedankt!
    I Come In Peace

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Tja .. Wat is handig... Je gitaar, kabels, stemgereedschap, je versterker tenzij die er al staat in hun oefenruimte (in dat geval is je eigen pedalen meenemen handig als je die hebt en nodig hebt: je weet nooit wat je daar aantreft). Goed oefenen, vooral op het ritme: fouten maken kan altijd en is ook helemaal niet erg, maar 'the show must go on': ofwel altijd in de maat doorspelen, desnoods sla je de helft van de akkoorden over. Niks gaan staan doen omdat je even de draad kwijt bent is één van de dingen je iig moet proberen te vermijden.

    Meestal zijn het ook gewoon mensen die je daar aantreft en als het relaxte mensen zijn voel je je vanzelf op je gemak.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2007
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    297

    Standaard

    Ik heb eigenlijk geen idee of eigen versterker moet want ik heb maar een kleine oefen versterker, maar ik denk dat ik alles dan mee moet nemen om half 9 naar school (waar de auditie word gehouden), maar ik heb niet zo'n grote collectie pedaaltjes want ik heb een roland micro cube en daar zit alles al op, ik heb wel distortion dus ik kom wel een heel eind.. denk ik...

    met het liedje zit het ook wel goed, want dat kan ik goed mee spelen maar ik weet echt niet wat er gaat gebeuren als ik stik van de zenuwen... maar wat doen jullie dan allemaal tegen de zenuwen(want om nou de hele week aan speciale druppeltjes te gaan zitten... die helpen dan toch niet...)
    I Come In Peace

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Gitaar, stem-apparaat en snoertje idd... en een broekzak vol plectra. misschien nog een pakje snaren voor de zekerheid.

    't Kan geen kwaad om vlak voordat je op gaat even 5 minuutjes de handen (en snaren) warm te spelen. Zonder versterker en daarmee al snel buiten gehoor van anderen... puur om niet helemaal koud te moeten beginnen. Dan een laatste stem-beurt en vlammen .

    Informeer anders ff vooraf wat daar aan apparatuur staat om te gebruiken en wat de bedoeling / werkwijze precies is.
    Dan heb je daarover alvast minder onzekerheid.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xSophie Bekijk bericht
    Ik heb eigenlijk geen idee of eigen versterker moet want ik heb maar een kleine oefen versterker, maar ik denk dat ik alles dan mee moet nemen om half 9 naar school (waar de auditie word gehouden), maar ik heb niet zo'n grote collectie pedaaltjes want ik heb een roland micro cube en daar zit alles al op, ik heb wel distortion dus ik kom wel een heel eind.. denk ik...

    met het liedje zit het ook wel goed, want dat kan ik goed mee spelen maar ik weet echt niet wat er gaat gebeuren als ik stik van de zenuwen... maar wat doen jullie dan allemaal tegen de zenuwen(want om nou de hele week aan speciale druppeltjes te gaan zitten... die helpen dan toch niet...)
    Is het echt een auditie (waar je dus voor een paar mensen wordt gezet en moet spelen) of moet je gewoon meespelen met een bandje? Dat laatste is namelijk een stuk gebruikelijker, maar weet niet hoe dat op jou school is ... Wanneer je met een drummer enzo mee moet spelen gaat je micro cube niet hard genoeg ben ik bang: even informeren dus.

    Medicijnen tegen de zenuwen zou ik sowieso nooit doen tenzij je echt extreme varianten van plankenkoorts hebt. Zenuwen raak je aan gewend en speel je na een tijdje doorheen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2007
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    297

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Is het echt een auditie (waar je dus voor een paar mensen wordt gezet en moet spelen) of moet je gewoon meespelen met een bandje? Dat laatste is namelijk een stuk gebruikelijker, maar weet niet hoe dat op jou school is ... Wanneer je met een drummer enzo mee moet spelen gaat je micro cube niet hard genoeg ben ik bang: even informeren dus.

    Medicijnen tegen de zenuwen zou ik sowieso nooit doen tenzij je echt extreme varianten van plankenkoorts hebt. Zenuwen raak je aan gewend en speel je na een tijdje doorheen.
    nou ik heb echt geen idee om eerlijk te zijn want het is door mensen uit een hogere klas bedacht en die zoeken alle leden nog dus ik denk dat ik gewoon voor een paar mensen moet gaan staan en spelen...
    I Come In Peace

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Standaard

    Ik denk t niet... Vermoedelijk komen daar wat mensen samen die allemaal hun instrument bij hun hebben om samen wat aan te kloten. Gewoon met zn allen wat proberen. Tenminste zo ging t bij mij meestal.

    Ik zou wel informeren of je je amp mee moet nemen. Wees niet bang dat ie te klein is, desnoods zet je er een microfoon voor... En daar hoef jij niet voor te zorgen maar de "geluidsman."

    Ik denk trouwens dat de rest net zo zenuwachtig is. Wat je in elk geval moet doen is zorgen dat je op tijd bent.. Wees bij audities ALTIJD ruim op tijd, desnoods zorg je dat je een kwartier eerder op school bent ofzo. Dan kun je ook nog even een blokje om doen vlak voor de auditie. Het klinkt heel raar, maar een stukje lopen helpt erg goed tegen zenuwen.

    Verder niet te moeilijk doen.. Als er iets niet wil lukken, so be it.. Gewoon jezelf zijn, dan komt t wel goed.

    Grt R.

  8. #8

    Standaard

    Vooral niet vergeten, laat zien dat je er plezier in hebt.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2002
    Berichten
    6.051

    Standaard

    trek een strak truitje aan

  10. #10
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Talking

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swan Bekijk bericht
    trek een strak truitje aan
    +1...... Helpt echt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top