Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: bord samenstellen!

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2008
    Locatie
    OSLO
    Berichten
    509

    Standaard bord samenstellen!

    Ik heb nu een digitech RP80 multieffect. Ik gebruik er maar 1 effect van en dat is de distortion (effect1) omdat die echt wel lekker klinkt over mijn vox. Voor de rest gebruik ik dat ding niet. Ik mis in mijn band toch wel een aantal dingen.

    Ik zou graag een distortion of overdrive pedaaltje vinden die een gelijk achtige distortion heeft als mijn digitech. Ik wil ook een booster (voor solo's en voor bv. Een zwaarder stuk kweetniet hoe ik het moet uitleggen...)

    Dan nog andere effecten. ik had gisteren een vraag over een effect dat blijkbaar een octaver was ofzo lijkt me wel een cool effect! Een reverb wil ik ook wel nog aanschaffen,... Zijn er nog dingen die ik zeker eens moet proberen,... Dit is mischien het zoveelste topic maar van pedalen ken ik echt helemaal niets dus echt alle info is welkom!

    Ik heb hier nog een wah wah en een big muff.


    Hier een paar filpjes van welk geluid ik zowat wil benaderen.

    http://profile.myspace.com/index.cfm...endID=62650818 ---> Het nummer killing time de intro vind ik ongeloofelijk vet geluid en de solo (1:25) enorm vet. Zo een overdrive zou ik willen.
    Gear:
    Guild CE100 ('5
    Vox AC50 ('7

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 januari 2006
    Locatie
    Belgica
    Berichten
    789

    Standaard

    Iedereen kan hier wildweg zijn favoriete effect opnoemen, maar ik zou gewoon eens je digitech "ontleden" en kijken wat bv je 4 leukste effecten zijn. Als je zeker ben van die 4 effecten, kom dan eens vragen naar de verschillende keuzes héhé

    Persoonlijk vind ik dat er sowieso een overdrive en een delaypedaal moet staan op élk board.

    edit: oelala waldorf lang geleden dat ik ze ben tegengekomen
    Laatst gewijzigd door Aimé; 7 december 2008 om 13:17 Reden: kada kada

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2008
    Locatie
    OSLO
    Berichten
    509

    Standaard

    Die digitech is echt brol voor alles... Hier dan mijn lijstje!



    *Distortion
    *Vette overdrive (a la waldorf)
    *Reverb
    *??? Delay???

    Ik vind vooral nu op dit moment die overdrive het belangrijkste!

    En wat is dat true bypass gedoe??? wat is dat juist?
    Laatst gewijzigd door euroboy; 7 december 2008 om 13:59 Reden: ?
    Gear:
    Guild CE100 ('5
    Vox AC50 ('7

  4. #4

    Standaard

    Booster

    Ik heb goede ervaringen met de MXR Micro Amp en de Seymour Duncan Pickup Booster. ze doen allebei eigenlijk wel ongeveer hetzelfde: iets meer gain en iets meer volume, die je met één knop kunt regelen.

    Distortion/overdrive

    Ik weet niet hoe die distortion uit jouw multieffect klinkt en wat je budget is, maar ik kan je wel alvast wat tips geven. ik speel zelf ook op een Vox (AC30) en deze klinken er erg goed op: ProCo RAT distortion, Tone Bone Classic distortion, Maxon OD808 overdrive. check ze maar eens uit, echt geweldige pedaaltjes (wel wat prijzig)

    Reverb

    Ik gebruik zelf de Electro Harmonix Holy Grail Plus. en ik vind hem echt heel erg goed, vervormt niet, en klinkt naar mijn mening heel erg natuurlijk, in tegenstelling tot andere reverbs. je hebt ook de normale Holy Grail, maar de Plus die ik heb heeft meer afstel mogenlijkheden, en is even duur, en even goed.

    het is belangrijk dat je effecten in een bepaalde volgorde staan, waardoor de effecten beter klinken. op dit forum is er al zo veel over gepost dat je hier in iedergeval genoeg info over kunt vinden. ik kan je niet vertellen wat de "beste" is volgorde is want dat is voor iedereen persoonlijk, maar ik kan je wel alvast vertellen hoe ik het heb:

    Gitaar ---> Wah wah ---> Distortion ---> Flanger ---> Reverb ---> Delay ---> Versterker

    ik hoop dat ik je voldoende heb geholpen

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    ideetje

    Sorry, kansloos topic. Doe eerst even zelf wat meer onderzoek en kom daarna eens terug met en meer gerichte vraag.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top