Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25
  1. #1
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard Nog wat ouwe troep erbij

    Sinds afgelopen donderdag de eigenaar van een 2de vintage Marshall. Deze hoort thuis in het rijtje verhalen "too good to be true but totally true".

    1968 Smallbox Plexi gekocht voor een prikkie van iemand die absoluut geen idee had wat hij precies verkocht. Behalve de vervangen transformer, gelukkig wel met de juiste Drake, en de bulgin vervangen door een IEC is hij helemaal origineel. Power tubes zijn oude RFTs en preamp tubes oude EIs





    Meer foto´s
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    Akkrum
    Berichten
    3.332

    Standaard

    Retecool!

    Ik kan haast niet meer wachten totdat mijne vergelijkbaare mojo amp klaar is!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Thumbs up

    Top (top)!

    Hopelijk wel 'n pre '69 Drake, bouwjaar van die trafo's maakt veel uit, typenummers zijn v/a '67 hetzelfde....

  4. #4

    Talking

    Hopelijk wel 'n pre '69 Drake, bouwjaar van die trafo's maakt veel uit,
    Anders te vervangen door .................. en te verkrijgen bij ...................

    Talking

  5. #5
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    Top (top)!

    Hopelijk wel 'n pre '69 Drake, bouwjaar van die trafo's maakt veel uit, typenummers zijn v/a '67 hetzelfde....
    Nee helaas een van eind jaren ´80. Volgens de freaks op Plexi-Palace forum kan ik die beter vervangen door een MM of Mastran of... Zou zowel de sound als de waarde tengoede komen. Ik vind hem nu al fantastisch klinken.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein Bekijk bericht
    Nee helaas een van eind jaren ´80. Volgens de freaks op Plexi-Palace forum kan ik die beter vervangen door een MM of Mastran of... Zou zowel de sound als de waarde tengoede komen. Ik vind hem nu al fantastisch klinken.
    Als je 'm nu fantastisch vindt klinken: zo laten! Als het 'n 80s OT is dan is de potentie van deze amp imho nog niet te ervaren maar ik ben ook wat verwend...

    Het vinden van oude trafo's is 'n helse klus (iemand nog 'n '69 laydown PT voor 'n SuperLead liggen? ). Replacements van Marstran, Heyboer, Cerrem en MM worden in het algemeen hoog aangeschreven.

    @Alf: LOL!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Mooi!! Zoeen zou ik er ook wel lusten!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat je hebt neergeteld voor zo'n beauty?
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat je hebt neergeteld voor zo'n beauty?
    Mijn gedacht!!


    Wat is er nu eigenlijk zo goed aan die plexi's, specifieke sound?

    En is het ook beter om bv. eentje 2dehands te kopen (als in een redelijke oude/ echtere) dan bv. deze -> http://www.feedback.nl/?b=HMAAM1987X&a=
    it's better to burn out than to fade away

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    Akkrum
    Berichten
    3.332

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soupero Bekijk bericht
    Mijn gedacht!!


    Wat is er nu eigenlijk zo goed aan die plexi's, specifieke sound?

    En is het ook beter om bv. eentje 2dehands te kopen (als in een redelijke oude/ echtere) dan bv. deze -> http://www.feedback.nl/?b=HMAAM1987X&a=
    Waar denk je waar o.a Jimi Hendrix, Pete Townshend, Eddie van Halen, Angus Young, Slash en nog fabrieksladingen meer hun geweldige sound uit haalden? (halen)
    Juist een Plexi!
    Als ik de verhalen hoor van verschillende de mensen, dan ben je beter af met een 2dehandse uit de 70ties.
    Laatst gewijzigd door Realeigo; 7 december 2008 om 15:56

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top