Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 37 van 37
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2006
    Locatie
    Ruinerwold
    Berichten
    609

    Standaard

    Harde drummers zijn prima bij optredens, zeker in grote ruimtes, maar ik vind het een gebrek aan techniek als je niet bij andere gelegenheden op een bescheidener volume en toch lekker ritmisch kunt spelen. Het volume van de drums bepaalt tenslotte wel het basisvolume van een band, dus als er te harde wordt gedrumd kan het op een gegeven moment niet zacht genoeg. Bij optredens waar de gasten willen kunnen praten (inderdaad, bruiloften en zo), optredens in kleine cafeetjes, jamsessies en natuurlijk ook repetities, kan het daardoor gewoon te hard gaan, ook omdat de versterkers dan naar het drumniveau toegedraaid moeten worden.

    Ik maak tijdens jamsessies drummers mee die fantastisch drummer, maar véél te hard voor de locatie, maar gelukkig ook drummers die héél goed drummen, maar op een véél aanvaardbaarder niveau, en dat zonder sateprikker stokken, demping of dat soort dingen. Hard kan leuk zijn, ook in de auto of op je buizenbak, maar soms moet het gewoon op een aanvaardbaarder volume kunnen.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Stelling 1: de meeste drummers moeten zo hard spelen omdat gitaristen vinden dat hun versterker niet klinkt als hij zachter staat.
    Vroeger was de drummer inderdaad vaak het probleem, maar nu....
    Stelling 2: als een drummer niet op een normaal volume kan spelen is het geen goede drummer (of eigenlijk muzikant...) Hij/zij let dan dus niet op de andere muzikanten. Eigenlijk zou iedere drummer ook een ander instrument moeten bespelen, worden ze muzikaler van.
    Stelling 3: als iedereen zich een beetje aanpast en niet "everything louder than the rest" wil wordt het allemaal een stuk leuker.

    Gewoon drie stellingen met ervaringen die ik in de loop van veel jaren heb opgedaan.....

    Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  3. #33

    Standaard

    feit blijft wel dat een drumstel een bepaald volume produceert. dan kun je wel als een wijf gaan drummem maar dat klinkt voor geen meter.

    we hebben toevallig 9 weken geleden onze drummer gekickt omdat we dachten dat hij veel te hard drumde( en nog wat redenen). hij sloeg in een repetitie zo'n 5 à 6 stokken kapot.

    met een andere drummer die rustig drumt is het volume echter niet veel afgenomen. de versterkers moeten nog steeds op oorlog-sterkte. dus waar zit dan het probleem? overigens spelen we wel een flink potje metal en dan is het echt not done om als een wijf te aaien
    Te koop: Carl Martin heavy drive, 4 x Celestion G12T-75 (16ohm)

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.581

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joeyonfire Bekijk bericht
    we hebben toevallig 9 weken geleden onze drummer gekickt omdat we dachten dat hij veel te hard drumde( en nog wat redenen). hij sloeg in een repetitie zo'n 5 à 6 stokken kapot.
    Geloof me, dan sloeg hij idd echt veel te hard, en zonder fatsoenlijke techniek. Ik ken er ook zo één, die slaat minimaal elke maand een bekken aan gort.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #35

    Standaard

    wat ik aan wil geven is dat het niet eens echt zozeer aan de drummer ligt maar meer aan het drumstel daar waar ze allemaal een verschillend volume produceren.

    maar als je op een gegeven moment uit moet kijken dat je geen halve stokken in je rug hebt hangen wordt het toch wel tijd voor serieuze stappen.

    je hebt trouwens van die vilten matjes. scheelt bijna de helft qua volume
    Te koop: Carl Martin heavy drive, 4 x Celestion G12T-75 (16ohm)

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.581

    Standaard

    Ja, met gewone stokken hou je altijd een minimaal volume wat nog steeds vrij hoog is. Dat heeft vooral te maken (denk ik) met de snaren die onder de snare zitten. Die klappen terug en zorgen voor het harde geluid. Wat je dus moet doen is zorgen dat die snaren niet te hard worden bewogen, dus je energie breken. Dat kan d.m.v. die vilten matjes, of met die speciale stokken (van die bij elkaar gebonden satéprikkers). Dat werkt echt super als het volume echt omlaag moet. Maar verwacht er geen dikke volle metalklappen mee, het is echt een unplugged geluidje.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ja, met gewone stokken hou je altijd een minimaal volume wat nog steeds vrij hoog is. Dat heeft vooral te maken (denk ik) met de snaren die onder de snare zitten. Die klappen terug en zorgen voor het harde geluid. Wat je dus moet doen is zorgen dat die snaren niet te hard worden bewogen, dus je energie breken.
    volume van de snare word vooral bepaald door materiaal, grootte en dikte van het vel.
    vb. een kleine metalen snare klinkt feller dan een van hout. en aangezien feller scherper in het gehoor ligt klinkt het vaak hard en irritant terwijl het geluidsverschil niet enorm is. een metalen snare wordt vaak door metaldrummers gebruikt en die willen nog al eens doorslaan. het is ook vaak een combinatie van ...

    wil je rustig jammen?
    zorg dat je drummer een electrisch drumstel koopt.
    ps. ik denk wel dat hoe sneller je speelt hoe harder je slaat. vooral om strak te blijven
    Laatst gewijzigd door joeyonfire; 20 januari 2009 om 11:46
    Te koop: Carl Martin heavy drive, 4 x Celestion G12T-75 (16ohm)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top