Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 37
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    En eigenlijk is dat onzin. Alleen heb je meer feedback op je gitaar als je speaker hard staat, maar als je hem zacht zet en ik zet er een microfoon voor, we gaan naar de controlroom en zetten daar de monitoren loeihard, dan zul je merken dat je gitaarversterker vrijwel hetzelfde klinkt als hij zacht staat. Perceptie dus.
    Ja, maar feedback is cool.























    Vind ik...

  2. #22
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Ik heb een hoop coverbands gezien. Onder andere op bruiloften waar mensen veel willen praten (met oma) zijn er bands die rondom de drumkit een plexiglazen wandje hebben. Je kunt de drummer wel zien maar je hoort zeker 20 dB minder.
    Vriendelijke groet,

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meneer I. Bekijk bericht
    Mijn drummert heeft ook een electronische versie thuis. Ik neem dan mijn gitaarprocessor mee en een koptelefoon, de bassist en toetsenist ook. Om nummers uit te zoeken spelen we dus allen met koptelefoon. Heel stil voor de buitenwereld, maar gaat na 2 uurtjes wel vervelen zo'n koptelefoon.
    zo repeteren wij altijd!
    En dat is lekker voor de oortjes hoor!

  4. #24
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Koptelefoons vertrouw ik juist nog minder als 't gaat om bescherming van de oren. Zit mij te dicht op het te beschermen onderdeel en ook nog redelijk afgesloten...

    Liever gewoon op de drummer blijven zeiken tot hij ofwel zachter gaat spelen ofwel gewoon oprot... scheelt ook een boel dB .

  5. #25

    Standaard

    ligt ook aan wat voor drumstel/cymbalen, snare, dikte van stokken etc.. die gebruikt he...

    en de ruimte waarin je speelt natuurlijk, huiskamer is wat klein, waarschijnlijk nog harde muren ook.

    wil je stiller : eerst de ruimte aanpakken met absorberend materiaal, rotswol achter doek ofzo...

    ik hou zelf ook meer van een drummer die goed doorslaat, maar dan wel in balans... niet keihard op een open hihat dus, wel hard op snare en kick.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.582

    Standaard

    Drumstellen gaan nu eenmaal hard, daar doe je niks aan. En dat is maar goed ook, om een beetje boven die Marshall stacks op 11 uit te komen...

    Een akoestisch drumstel is in een gewone rijtjeswoning ook eigenlijk niet te doen. Oude vellen of dempringen helpen om je nagalm te reduceren, maar je attack, de slag blijft nagenoeg even hard. Als je niet aan de brushes wil, maar wel minder volume wil hebben, zijn Promark Hotrods misschien een oplossing. Het voelt alleen wel anders dan normale stokken, het vereist wat aanpassing, maar het scheelt echt stukken in volume.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Drumstellen gaan nu eenmaal hard, daar doe je niks aan. En dat is maar goed ook, om een beetje boven die Marshall stacks op 11 uit te komen...

    Een akoestisch drumstel is in een gewone rijtjeswoning ook eigenlijk niet te doen. Oude vellen of dempringen helpen om je nagalm te reduceren, maar je attack, de slag blijft nagenoeg even hard. Als je niet aan de brushes wil, maar wel minder volume wil hebben, zijn Promark Hotrods misschien een oplossing. Het voelt alleen wel anders dan normale stokken, het vereist wat aanpassing, maar het scheelt echt stukken in volume.

    Volgens mij krijgt onze drummer die stokken voor de kerst in zn sok, dat sponsoren we wel bij elkaar met de band

  8. #28
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Beide drummers die mij regelmatig mogen martelen hebben die stokken ook in de tas. Standaard stokken, kwasten en bovenstaande bijeengebonden sate-prikkers. Sate-prikkers schelen idd een boel volume zonder alle attack kwijt te raken...

  9. #29
    Junior Member
    Geregistreerd
    29 december 2008
    Locatie
    Tessenderlo (Belgie)
    Berichten
    12

    Standaard

    veel drummers slaan gewoon hard om strakker te kunnen spelen...

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2007
    Locatie
    Aalden
    Berichten
    726

    Standaard

    tja.. ik ben nu bevriend met ene EZdrummer, die luistert precies naar wat ik wil

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top