Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 37
  1. #1

    Standaard Jammen met drummer, kan dat nou niet wat minder?

    Hallo

    Ik wil zo nu en dan nog wel eens lekker jammen met mijn drummende neef. En je weet hoe vervelend drummers zijn, dat gaat natuurlijk behoorlijk hard, dat drummen. En om er bovenuit te komen moet ik mijn versterker ook al redelijk (tot best wel behoorlijk) opendraaien, wat voor nog meer herrie zorgt. En al die herrie in de huiskamer zogt nou niet bepaald voor de ideale sound. Sterker nog: het gaat zo hard, dat je er niet fatsoenlijk naar kunt luisteren.

    Kortom, kan dat nou niet wat minder, dat gedrum?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Sommige mensen zeggen dat het een gebrek aan techniek is bij drummers. Bij live optredens zit het natuurlijk anders in elkaar, maar het moet prima mogelijk zijn te drummen op repetitieniveau. Ik zou het ook verder niet weten, ik ben geen drummer.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoelTM Bekijk bericht
    Hallo


    Kortom, kan dat nou niet wat minder, dat gedrum?
    +1

    (en verder ....)

  4. #4

    Standaard

    Ja, nou, dat kan dus niet zo makkelijk minder. Drumstellen zijn redelijk hard, en daar doe je, zeker als beginner, niet zo veel aan.
    Je kan wel het drumstel dempen, dat scheelt. Makkelijke dempers maak je van oude drumvellen. Knip er ringen van, zo'n 5 cm breed, en leg ze los op de trommel. Werkt super. Bassdrum vol dekens, en klaar.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  5. #5

    Standaard

    Drums gaan gewoon behoorlijk hard, zelfs als er niet geslagen maar getikt wordt.
    Zelf heb ik het liefste dat de drummer 'm behoorlijk van katoen geeft, ik hou niet zo van tikkers. Maar het volume is dan vaak een probleem.

    Heb je (of heeft je drummende neef) al eens gedacht over een elektronisch drumstel? Voor een goed geluid moet je wel flink in de buidel tasten (maar dat geldt voor akoestische drums ook) maar dan kun je wel op elk denkbaar volume spelen.
    Je kunt de drums ook dempen door iets over de vellen te leggen of de trommels met bv. dekens op te vullen. Of je kunt de drummer inbouwen in geluidsdempende schotten; dat zie je wel in studio's om overspraak tegen te gaan.
    Of drummen met brushes, dat scheelt ook 'n hoop.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  6. #6

    Standaard

    Een electrisch drumstel is echt te duur, daar heeft hij gewon geen geld voor. Maar die oude vellen erop leggen is een goed idee, ik zal het eens voorstellen.
    Hij heeft trouwens al we een handdoek in de bass liggen, maar volgens mij niet voor het volume. Dat had geloof ik een andere functie...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Driehuis
    Berichten
    1.060

    Standaard

    Mijn drummert heeft ook een electronische versie thuis. Ik neem dan mijn gitaarprocessor mee en een koptelefoon, de bassist en toetsenist ook. Om nummers uit te zoeken spelen we dus allen met koptelefoon. Heel stil voor de buitenwereld, maar gaat na 2 uurtjes wel vervelen zo'n koptelefoon.
    Greetz, Iwan
    www.vanbuitenband.nl Allround Coverband

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoelTM Bekijk bericht
    Hij heeft trouwens al we een handdoek in de bass liggen, maar volgens mij niet voor het volume. Dat had geloof ik een andere functie...
    Zal wel voor het zweet zijn dan...
    Meestal gooit een drummert wel iets in de bass om een mooie droge tik te krijgen. Helemaal zonder demping gaat ie te veel van booing. Als je hem goed volpropt wordt ie wel zachter.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2007
    Locatie
    Aalden
    Berichten
    726

    Standaard

    ik heb tot nu toe 2 drummers in mijn bandje gehad. De 1e was een drummer met een prima techniek en een goed ritme gevoel. Wat hij niet kon was drummen in een band. Hij drumde 1) nooit lekker continu, gooide overal fills doorheen. Het vervelendste was zijn geluidsniveau, het moest altijd hard. Anders 'kwam zijn techniek niet tot zijn recht'

    Boulshit! hij is onlangs naar een andere band gegaan en wij kregen een nieuwe drummer. Hij drumde ten eerste lekker continu, maar wat nog veel fijner was, het was gematigd en zacht! gewoon lekker relaxte groove's, niet onwijs hard op de snare en hihat, heerlijk. Geen oordopen in, versterker van 10 naar 5, geen dichtslaande ogen bij het raken van de snare, gewoon fijn. Dan ga je ook veel beter spelen.

    Het kan dus wel, een rustige drummert

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    De drumstellen waren vroeger ook niet zo hard als de moderne met powertoms en het ene vel (Pinstripe) gaat ook harder als dat dunne velletje van de jazzdrummer. En veel hangt af van de techniek van de drummer, je kunt best heel stevig klinken met een minder volume, maar dat vereist beheersing en techniek.

    En dat volstoppen van trommels met textiel geeft ook geen geweldig geluid. Wat je dan zou kunnen doen is triggers op de vellen en via een oude Alesis D4 electronisch drummen met vrij behoorlijke drumsounds die je harder en zachter kunt zetten. Je kunt de cymbals dan vervangen door een paar (zelfgemaakte) pads. Die triggers kun je ook zelf maken van piezo elementjes van een euro, draadje met jackplug er aan maken en met een dotje siliconenkit op je vel plakken.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top