Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 884 van 904 EersteEerste ... 384784834874882883884885886894 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.831 t/m 8.840 van 9036
  1. #8831
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Een leuke vervolg vraag is waar Frans, met nota bene een speciaalzaak in buizenversterkers en een leuke privécollectie, live op speelt
    Trouwens, Frans heeft me al een paar keer verzocht om tóch nog eens Kemper te komen testen.
    Ik bedacht me net dat er een jaar geleden (ofzo) hier iemand vertelde dat Kemper met een soort upgrade tbv betere amp in the room sound gekomen was.
    Misschien toch nog eens proberen, zou best kunnen dat Frans dit zei vanwege deze upgrade.

  2. #8832
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ja, ik weet het!
    Ik geef hem, of jou, ook geen ongelijk. Integendeel (ik vind het ook een gaaf ding).
    Maar, voor iemand die voorheen zó kritisch op geluid was, en dan niet alleen via PA, maar ook via speakercabinetten -hij is tenslotte op een gegeven moment met zijn Kings cabinetten begonnen- en altijd met buffers, kabels etc lag te kloten omdat dat nét iets beter klonk, vind ik het wel erg makkelijk dat ie nu aankomt met "maakt toch niet uit dat ie net 10% (fictief percentage)mist tov het origineel? Hoort niemand".
    Maar misschien is ie tot inkeer gekomen, dat kan natuurlijk
    Weet ook niet of 'hoort niemand' de reden is. Of toch het gemak van weinig sjouwen, alles in één. Of de veelzijdigheid. Er zijn meerdere factoren die uiteindelijk bepalen of je ergens voor kiest, of toch voor iets anders. Dat het iig 'heel goed' moet klinken, en dat is voor iedereen weer anders, staat denk ik voor iedereen wel vast. Onovertroffen is iets anders...

    Voor mij persoonlijk is het overigens wel onovertroffen, de Kemper. Dat zit 'm ook weer in een aantal factoren. Zo ben ik sowieso wars van gekut met effecten (a-technisch, ook echt geen zin in gehad om dat allemaal uit te proberen, in te stellen, op bordjes zetten, volgorders wijzigen, buffers, weet ik 't allemaal) dus heb nu veel meer mogelijkheden dan voorheen. Heb nooit meer gehad dan en delay, een chorus (=lang geleden) en een wah. En heb dus ook nooit duizenden euro's aan versterkers/effecten uitgeven. Volgens mij heb jij meerdere tops en een rack met nog wat spul, dan is je uitgangspositie natuurlijk ook wel wat anders dan wanneer je van een 1x12 combo met gedeelde EQ komt.

    Maar wat met die kingscabinetten dan? Was dat omdat hij niks naar z'n wens kon vinden? Of gewoon private label om wat extra marge te pakken?

  3. #8833
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Je perceptie kan enorm wisselen, nou en of.
    Ik heb een aantal (ahum.. shitload) aan overdrives. Ik ken die onderlinge verschillen wel maar de ene dag kan iets ineens weer precies dat effect geven wat ik een tijd geleden had afgedaan als kutding, de technische term.

    Ik denk dat hoe meer ervaren hoe meer je kan relatieveren, tot op het punt dat je overal wel de grap van inziet.
    Op zich wel sneu, eigenlijk, dat proces had omgekeerd moeten zijn.
    Maar goed, op het moment dat iemand met absoluten gaat strooien ben ik weg, dat heb ik wel gehad.

    Ik ben zelf al heel lang geleden tot de conclusie gekomen dat we als gitaristen (iig een deel daarvan) qua geluid in een marge lopen te manoeuvreren waarin zelfs veel medemuzikanten denken, nou, daar heb je 'm weer... Even een nieuwe delay'tje, 35e overdrivepedaaltje, toch net even een andere pickup geïnstalleerd, weer eens een nieuwe versterker. Hoe vaak ik gitaristen op fora wel niet heb zien roepen dat je alleen maar metal (en dan nog lelijke metal ook) uit EMG's kunt halen en daarvoor of daarna roepen dat Lukather altijd zo'n mooi geluid heeft... je wil ze ze kost niet geven.
    Ik heb soms werelden van verschil in geluiden en de bandleden waarmee ik wekelijks repeteer valt het niet eens op. Nou zal dat ook wel iets met het niveau van mij en mijn bandjes te maken hebben, maar het publiek is dan nog een heel ander verhaal. Dat besef doet een hoop. Plus dat ik zelf weinig gevoelig ben voor status op dat vlak, dus hoef niet zo zeer het podium op met een buizenversterker omdat dat volgens een hoop gitaristen de enige weg naar goed geluid is en de rest is klote.

  4. #8834
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Volgens mij heb jij meerdere tops en een rack met nog wat spul, dan is je uitgangspositie natuurlijk ook wel wat anders dan wanneer je van een 1x12 combo met gedeelde EQ komt.
    Ja, 3 tops en dan nog een preamp met stereo poweramp op dit moment.
    Niet omdat het moet, of omdat ik het nodig heb, maar het is gewoon leuk, net als af en toe van gitaar wisselen.

    Maar mijn rack, ik vind het leuk om mee te kloten, maar heb er ook best wat tijd in moeten stoppen om alles bromvrij en storingsvrij te krijgen; doffe ellende; het was op een gegeven moment niet de vraag wat het al gekost had, maar wat het nog ging kosten om het voor elkaar te krijgen.
    Maar deels was dat ook de sport wel, want als het dan eenmaal werkt, dan is de helft van de lol er al af.
    En nog steeds speel ik met dat rack met samengeknepen billen, zo van als alles maar blijft werken.
    Gelukkig speel ik 90% gortdroog als het moet, dus mocht de hele zooi uitvallen, dan is het gitaar in amp en speuluh.

    Maar misschien een ander uitgangspunt inderdaad, maar dat is niet per se een beter uitgangspunt, vind ik.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Maar wat met die kingscabinetten dan? Was dat omdat hij niks naar z'n wens kon vinden? Of gewoon private label om wat extra marge te pakken?
    Het exacte verhaal weet ik eigenlijk niet. Het was/is in ieder geval wel een "eigen" kast (zien er meer uit als een flightcase dan als een traditioneel cabinet), geen gerelabelde Marshall of zo.
    Die ik gehoord heb vond ik vooral heel strak, en "hard". Lastig uitleggen. In ieder geval toch wel iets heel anders dan een Marshall of Bogner kast.

  5. #8835
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Lijkt me nog al een gedoe namelijk... Helemaal met die standaard Shure doppen, die krijg ik er met één hand niet echt handig in. Mijn opmaat gegoten doppen vinden hun weg wel redelijk. Maar dan nog... Als ik weet dat het publiek goed geluid heeft en ik zelf alles gedetailleerd hoor via mijn in-ears, waarom zou ik ze dan in hemelsnaam uit gaan doen als ik een solo ga spelen...??? Juist in mijn solo's wil ik de details goed horen; is de bend zuiver, trilt een verkeerde snaar mee. Beetje ongeloofwaardig verhaal als je het mij vraagt...
    Mijn geluid en mix is prima via mijn in ear maar toch heb ik mijn linker oortje (kant waar mijn set up staat) uit omdat ik kick op het geluid uit mn 4x12 kast that's it. Niet om me zelf goed te kunnen horen maar omdat een cabinetsound veel meer oempf heeft dan een gemicte speaker in je oortjes. Ook zo onnozel als mensen Kemper gaan vergelijken met een gewone versterker en dan zeggen dat een versterker beter klinkt dan een Kemper... duh niet te vergelijken toch?! Het wordt een ander verhaal als je beide gaat vergelijken door een studio monitor en dan wil ik wel s zien of je het verschil kan horen en zeggen welke de Kemper is

  6. #8836
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Ook zo onnozel als mensen Kemper gaan vergelijken met een gewone versterker en dan zeggen dat een versterker beter klinkt dan een Kemper... duh niet te vergelijken toch?!
    Waarom is het niet te vergelijken, en waarom vind je dat onnozel?

    Op de kemper site staat "However, you might still be appealed to the raw energy of a real speaker cabinet in the rehearsal room and on stage.", en zelfs "The Profiler Head comes with classic curves. It makes a perfect figure on a 4x12 cabinet.", en dan mogen we het niet vergelijken. Da's pas onnozel.

  7. #8837
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Allemaal marketing, Dennis. Anders koopt geen hond een Kemper.
    Net zoals dat je damesvoetbal los van mannenvoetbal moet zien, moet je modelling amps en Kempers los zien van buizen amps😉

  8. #8838
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    De dames van het damesvoetbal komen anders minder opgemaakt de kleedkamer weer uit dan de heren, die in de rust nog even naar de kapper gaan (of zo)

    Maar op het moment dat een fabrikant van een apparaat komt met een toevoeging die "pure cabinet" heet, en de omschrijving is "This new feature is an important update on the Kemper profiler's new firmware as it means you can tune your tone to have more mic or more of the cab sound whilst retaining the character of your amplifier so that it sounds similar to that of the sound you experience in the room.", dan vind ik het niet onnozel als ik dit dan ook wil vergelijken met een amp in the room.
    Marketing of niet, maar ze vragen erom

  9. #8839
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Mannen die in de rust zich opmaken en nog ff naar de kapper gaan? Ik zeg: Ronaldo😂
    Man, wat klaag je over de terminologie die Kemper gebruikt, je hebt 3 dikke buizentops en een rack, dan lach je daar toch om ?
    Amerikaanse overdrevenheid 😂
    Het is met al dat ampspul, spelen er enkele grootheden op, dan loopt iedereen erachteraan.
    Zolang Bonamassa, Mayer, van Halen of Clapton live gewoon over buizenamps en vintage spul spelen, blijft een Kemper voor velen niet the real deal. Dus Kemper zal toch nog iets missen dat grootheden live er (nog) niet over spelen.

  10. #8840
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    O, ik klaag niet hoor, althans, dat is niet de bedoeling
    Ik was laatst op een metalfestival, en ook daar zijn best veel kempers voorbij gekomen die dag; zijn waarschijnlijk niet de rijkste en best betaalde pro's, maar toch pro's, er zal toch wel iets goed aan zijn. Alhoewel een pro, als bedrijf, natuurlijk ook zal kijken naar cost of ownership etc, wat voor een prutser als mijzelf niet relevant is.

    Wat Da Vinci zegt klopt wel aardig (terug on topic, alhoewel het nauwelijks een tip is): https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...sPage=lr&pos=3

    Ik zou willen dat ik mijn zooi voor een vraagprijs van 17% onder de nieuwprijs op marktplaats kon gooien, en het vervolgens binnen een paar dagen voor 20% onder de nieuwprijs verkopen. Bizar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top