Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 883 van 904 EersteEerste ... 383783833873881882883884885893 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.821 t/m 8.830 van 9036
  1. #8821
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ligt aan je oorschelp. Ik krijg ze prima in en uit, briljante oren😂
    En ach, soms wil ik ff een oortje uit hebben, maar 99,5% van de tijd heb ik ze in hoor😆

  2. #8822
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Van de mensen die zelf beschikken over buizenversterkers, alsvogt een direct profile maken en die dan met een powered Kemper gebruiken over dezelfde speakerkast als de originele top zeggen dat dat echt bizar veel op elkaar lijkt. Ik heb het zelf nog niet getest dus kan dat niet bevestigen/ontkennen.
    Het lijkt inderdaad op elkaar.
    Maar de Soldano SLO eats de Kemper in deze setting
    Vraag maar aan Frans..
    Maar goed, zoals al zo veel gezegd; het "opgenomen" signaal zal elkaar (wellicht) niet zo veel maken, heb ik niet specifiek getest.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Met dit soort chasing the tone dingen (niet alleen modelers, het geldt ook voor iets als een Paf pickup) zal je altijd in je achterhoofd houden dat het ergens op moet lijken en hoe goed ook, dat blijft knagen.
    Een simpele buizenamp, hoe crappy ook, heeft dat nadeel niet, dat is wat het is.

    Ik denk dat er helemaal geen discussies over modeling zouden zijn als je het chasing the tone laat varen en het enkel op zijn eigen merites beoordeeld. Het zijn niet de apparaten die volwassen moeten worden, het zijn de gebruikers.
    Naar mijn mening moeten die apparaten juist wel volwassen worden; al die digitale dingen proberen ergens op te lijken, als ze dát nou eens loslieten, want als die ergens proberen op te lijken dan ga je dat ook vergelijken...ik wel tenminste.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    BTW, in dit soort discussies merk ik altijd dat ik geen tonepurist ben. Ik hoor bijvoorbeeld ook nauwelijks verschil tussen een WAV en een MP3, laat staan tussen diverse speakerkabels want zelfs dat schijnen veel mensen te horen. Ik denk dan altijd; gelukkig maar, scheelt een hoop irritatie over geluidsdingetjes
    Zo is het ook.
    Gitaarkabels hoor ik overigens heel duidelijk verschillen in, maar speakerkabel...nee, dat hoor ik ook niet.

  3. #8823
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Naar mijn mening moeten die apparaten juist wel volwassen worden; al die digitale dingen proberen ergens op te lijken, als ze dát nou eens loslieten, want als die ergens proberen op te lijken dan ga je dat ook vergelijken...ik wel tenminste.
    Ik denk dat manufactures er hapklare brokken van maken omdat dat beter verkoopt.
    De transistor amp heeft dezelfde makke gehad en nog steeds. De blues cube is een prima amp maar nu gooien ze weer amp capusules erbij en instant fail, een Eric Johnson JPM it is not.
    Je ziet het hier op het forum gebeuren. Dan wordt er advies gevraagd en een enkeling zegt dan, ik wil een strat pickup die wat warmer en dikker klinkt maar 9 van de 10 zeggen, ik wil klinken als SRV of John Mayer. En onze forumleden zeggen dan, koop de '69's of de big dippers want daar speelt John Mayer op. Nee, daar speelt hij niet op en zo ja, dan ga je nog niet klinken als Mayer.
    Een big dipper, dat is de modeling discussie.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #8824
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Zou toch gaaf zijn als er een keer een digitale amp op de markt komt, die gewoon klinkt als die digitale amp, en dat dan ook goed doet (en vooral ook naar mijn smaak dan ).
    Eigenlijk vind ik buizen maar niks, wordt warm, ik weet nooit hoe lang ze nog meegaan / goed zijn, etc, en echt goedkoop is dat spul ook niet.
    Maar tóch heb ik alleen buizenamps, op mijn Eden basversterker na; voor bas vind ik transistor eigenlijk juist wel lekker.

  5. #8825
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.660

    Standaard

    heren heren, volgens mij vervuilen jullie op dit moment deze topic die misschien voor een deel naar de versterker hoek kan ;-)

    en om toch een kleine bijdrage te leveren aan deze discussie. ik hoor niemand over de invloed van de kwaliteit van je gehoor en wat dit doet met de perceptie geluid.
    ik had van pepe een microcoil tele set overgenomen, man wat een heerlijk vol en warme neckpickup sound, maar het volume van de brug pup bleef achter.
    van alles geprobeert qua afstelling en hoogte en toch miste ik wat, echt volume mismatch.
    ik heb ze aan een vriend in Noorwegen gestuurd en die heeft ze ook uitgetest, doorgemeten in Ohms en Henry, bespeeld in een tele en hij is lyrisch, niks mis mee.
    oorarts geeft mij een gedeelte van het hoog een verlies van meer dan 40%

    wil er nog wat aan toevoegen. als je tijdens een concert langer staat te luisteren naar muziek op hoog volume. hoe betrouwbaar is dan je perceptie nog van 'sound'
    als je na het concert met iemand wil praten versta je hem immers eerst bijna niet omdat het gehoor eerst bij moet komen (ten minste dat is mijn ervaring)

  6. #8826
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ligt aan je oorschelp. Ik krijg ze prima in en uit, briljante oren��
    En ach, soms wil ik ff een oortje uit hebben, maar 99,5% van de tijd heb ik ze in hoor��
    Ik moest die schuimdoppen altijd eerst ff klein knijpen (zodat ze daar konden uitzetten en 'goed' afsluiten) en dan met in mijn gehoorgang draaien. Wellicht gaat het met die rubbere doppen anders. Maar zoals ik het deed ging het niet met één hand.

    Maargoed, daar ging het niet om... Wat me opviel aan de discussie van net is dat het om het levendige van een gitaarspeaker ging tov bijv een Kemper (waar ik het overigens mee eens ben, vandaar dat ik die in kleine ruimtes met gitaarcab wil uitversterken). Dan komt Ateng en nuanceert dat door aan te geven dat dat uit FOH niet veel uitmaakt, en in ear al helemaal niet, hetgeen jij beaamt. En dan kom er ineens een verhaal dat je je oortje uitdoet met een solo omdat dat zo lekker klinkt.

    Ik kom hier ook al langer en weet dat jullie in-ear spelen en dat je daar altijd vrij enthousiast over bent. Mn. qua details en podiumvolume, wat dan direct een nadeel oplevert als je naast een drummer staat en een oortje uit doet om die brullende amp te horen die niet brult.

    Nou vind ik het leuk om hier over gear te lullen, daar kom ik voor. En dat daar om de zoveel tijd over dezelfde onderwerpen dezelfde discussies ontstaan hoort er een beetje bij. En dat je het niet altijd eens wordt ook, want dan waren we snel klaar. Maar ik ben vandaag niet vergeten wat ik gisteren heb gelezen. Dus als ik dan ineens iets hoor wat haaks staat op eerdere berichten omdat het nu in een bepaalde discusse/zienswijze net even wat beter uitkomt dan gaat bij mij direct een bullshit alarm af. Nou, dat dus

  7. #8827
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Het lijkt inderdaad op elkaar.
    Maar de Soldano SLO eats de Kemper in deze setting
    Vraag maar aan Frans..
    Een leuke vervolg vraag is waar Frans, met nota bene een speciaalzaak in buizenversterkers en een leuke privécollectie, live op speelt

  8. #8828
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Een leuke vervolg vraag is waar Frans, met nota bene een speciaalzaak in buizenversterkers en een leuke privécollectie, live op speelt
    Ja, ik weet het!
    Ik geef hem, of jou, ook geen ongelijk. Integendeel (ik vind het ook een gaaf ding).
    Maar, voor iemand die voorheen zó kritisch op geluid was, en dan niet alleen via PA, maar ook via speakercabinetten -hij is tenslotte op een gegeven moment met zijn Kings cabinetten begonnen- en altijd met buffers, kabels etc lag te kloten omdat dat nét iets beter klonk, vind ik het wel erg makkelijk dat ie nu aankomt met "maakt toch niet uit dat ie net 10% (fictief percentage)mist tov het origineel? Hoort niemand".
    Maar misschien is ie tot inkeer gekomen, dat kan natuurlijk

  9. #8829
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    Je perceptie kan enorm wisselen, nou en of.
    Ik heb een aantal (ahum.. shitload) aan overdrives. Ik ken die onderlinge verschillen wel maar de ene dag kan iets ineens weer precies dat effect geven wat ik een tijd geleden had afgedaan als kutding, de technische term.

    Ik denk dat hoe meer ervaren hoe meer je kan relatieveren, tot op het punt dat je overal wel de grap van inziet.
    Op zich wel sneu, eigenlijk, dat proces had omgekeerd moeten zijn.
    Maar goed, op het moment dat iemand met absoluten gaat strooien ben ik weg, dat heb ik wel gehad.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #8830
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ik moest die schuimdoppen altijd eerst ff klein knijpen (zodat ze daar konden uitzetten en 'goed' afsluiten) en dan met in mijn gehoorgang draaien. Wellicht gaat het met die rubbere doppen anders. Maar zoals ik het deed ging het niet met één hand.

    Maargoed, daar ging het niet om... Wat me opviel aan de discussie van net is dat het om het levendige van een gitaarspeaker ging tov bijv een Kemper (waar ik het overigens mee eens ben, vandaar dat ik die in kleine ruimtes met gitaarcab wil uitversterken). Dan komt Ateng en nuanceert dat door aan te geven dat dat uit FOH niet veel uitmaakt, en in ear al helemaal niet, hetgeen jij beaamt. En dan kom er ineens een verhaal dat je je oortje uitdoet met een solo omdat dat zo lekker klinkt.

    Ik kom hier ook al langer en weet dat jullie in-ear spelen en dat je daar altijd vrij enthousiast over bent. Mn. qua details en podiumvolume, wat dan direct een nadeel oplevert als je naast een drummer staat en een oortje uit doet om die brullende amp te horen die niet brult.

    Nou vind ik het leuk om hier over gear te lullen, daar kom ik voor. En dat daar om de zoveel tijd over dezelfde onderwerpen dezelfde discussies ontstaan hoort er een beetje bij. En dat je het niet altijd eens wordt ook, want dan waren we snel klaar. Maar ik ben vandaag niet vergeten wat ik gisteren heb gelezen. Dus als ik dan ineens iets hoor wat haaks staat op eerdere berichten omdat het nu in een bepaalde discusse/zienswijze net even wat beter uitkomt dan gaat bij mij direct een bullshit alarm af. Nou, dat dus
    Je hebt helemaal gelijk, Vincent. Soms lul ik poep.
    Je bent wel scherp vandaag. Ik zal wel aan vakantie toe zijn 😉😆😆😆

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top