Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 882 van 904 EersteEerste ... 382782832872880881882883884892 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.811 t/m 8.820 van 9036
  1. #8811
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.176

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht

    Maar toch, als Kemper eigenlijk alles kan profilen, dan zal iemand het niet weg doen omdat de sound niet (meer) bevalt.
    Tja... dat zou je zeggen. Maar het is allemaal nogal persoonlijk hoe je dat ding wil gebruiken. Je kan overigens op verschillende manieren profilen; alleen de head (via DI box) of een complete versterker d.m.v. met een microfoon opnemen wat er uit je speakercab komt (dat vergt uiteraard wel wat meer kennis en kunde). Daarnaast kan je kiezen voor een hybride vorm; de head combineren met een (externe IR van een cab) om zo een totaalgeluid te maken waar je zo mee naar de PA/recording kan.

    Je hebt binnen Kemper gebruikers een groep mensen die direct naar de FOH gaan en gebruik maken van FRFR monitoring. Ook heb je een groep die met een direct profile via een gitaarcabinet werkt. Dat wordt dan weer óf gemict (indien nodig) of er wordt voor de FOH alsnog een speakersim gebruik.
    De FRFR gebruikers vinden dat je niet volledig gebruik maakt van de mogelijkheden met een gitaarcab, maar dat kamp vind dan weer dat je een meer 'amp in the room' ervaring hebt die sommigen met FRFR missen.

    Van de mensen die zelf beschikken over buizenversterkers, alsvogt een direct profile maken en die dan met een powered Kemper gebruiken over dezelfde speakerkast als de originele top zeggen dat dat echt bizar veel op elkaar lijkt. Ik heb het zelf nog niet getest dus kan dat niet bevestigen/ontkennen.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Jawel. Het is altijd een benadering van de sound van een versterker. En vaak werkt 1 versterker met 1 sound beter dan een apparaat met duizenden mogelijkheden.
    Beter is subjectief. Maar inderdaad, een profile maakt wel een momentopname van de versterker. Daar is nog wel wat aan de eq'en, maar dat is toch anders dan wanneer dat bij een fysieke versterker doet. Ik zie ook wel dat mensen bijvoorbeeld 30 profiles maken van hun versterker, allemaal net met andere eq en gain settings. Dat is best wel een gedoe en afgezien van het resultaat (de een vindt het fantastisch lijken, de andere begint al kut & klote te roepen voordat het ding aan staat) zit niet iedereen daar op te wachten.

    Het klinkt allemaal als behoorlijk wat gedoe zo, maar in de praktijk valt het heel erg mee. Persoonlijk hoeft het van mij allemaal niet zo 'exact als ... ' te klinken. Ik wil gewoon goede geluiden die ik fijn vindt, goede effecten die ik goed vind, makkelijk bedienen en niet te veel poespas met opbouwen, pedalboards, knopjes die iedere keer anders staan en flexibiliteit. Het is dus maar net hoever je zelf wil gaan met al die opties.
    Ik heb ik nu gewoon vijf heerlijke geluiden gemaakt zonder heel veel de klooien waar ik zowel op clean/crunch/lead blijer mee ben dan met alle versterkers/analoge effecten die ik ooit heb gehad. Dat is mijn basis rig. Al mijn geluiden zijn met één druk op de knop op te roepen en ik heb een hele compacte setup. Moet ik een keer iets hebben met gekke delay instellingen, dubbele delays of effecten die ik nooit op m'n bordje had heb ik die daar gewoon inzitten.


    Mijn opzet zoals ik in het op het oog heb; op een groot podium neem ik mijn Kemper mee en ga direct FOH en IEM, kleinere podia waar podiumgeluid zaalgeluid is zet ik op het monitorkanaal de speakersim uit en die stuur ik naar een traditioneel gitaarcabinet en met speakersim naar mijn IEM. Nog geen tijd om het uit te proberen, misschien wordt het in de praktijk anders. Maar iedere optie die ik wil kan ik handelen met dat ding.

    En ja, mijn Engl Screamer met gedeelde EQ had een stuk minder knoppen.

  2. #8812
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.176

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Heb gitaristen van professionele coverbands gehoord die gewoon niet mooi klonken live met zo'n Kemper. Ondanks allerlei professionele profile packs.
    En kan me voorstellen dat veel gitaristen eenvoud willen. Dus amp, 2 kanalen en een paar effecten. Begrijpelijk.
    Dat kan. Ik heb een aantal mensen gehoord die een naar mijn mening goed geluid hadden met zo'n ding. Er zullen er ook zijn die het niet hebben. En misschien vind jij zelfs van de gene waar ik het goed vond niet goed. En ik heb ook bij optredens gestaan waarvan ik het geluid met een buizenversterker niet goed vond. En ik ken een aantal gitaristen met een goed geluid uit een Rectifier, maar het is mij nooit gelukt. En ik heb ooit eens een Porsche ingehaald met mijn V50. Allemaal feiten, maar het zegt niet zo veel over de eigenschappen van die dingen.

  3. #8813
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.456

    Standaard

    Met dit soort chasing the tone dingen (niet alleen modelers, het geldt ook voor iets als een Paf pickup) zal je altijd in je achterhoofd houden dat het ergens op moet lijken en hoe goed ook, dat blijft knagen.
    Een simpele buizenamp, hoe crappy ook, heeft dat nadeel niet, dat is wat het is.

    Ik denk dat er helemaal geen discussies over modeling zouden zijn als je het chasing the tone laat varen en het enkel op zijn eigen merites beoordeeld. Het zijn niet de apparaten die volwassen moeten worden, het zijn de gebruikers.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #8814
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.176

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Met dit soort chasing the tone dingen (niet alleen modelers, het geldt ook voor iets als een Paf pickup) zal je altijd in je achterhoofd houden dat het ergens op moet lijken en hoe goed ook, dat blijft knagen.
    Een simpele buizenamp, hoe crappy ook, heeft dat nadeel niet, dat is wat het is.

    Ik denk dat er helemaal geen discussies over modeling zouden zijn als je het chasing the tone laat varen en het enkel op zijn eigen merites beoordeeld. Het zijn niet de apparaten die volwassen moeten worden, het zijn de gebruikers.
    Daar heb je denk een goed punt. Sowieso ken ik het origineel niet van al die versterkers, laat staan dat ik de mogelijkheid heb ze te vergelijken. En ik ambieer dat ook helemaal niet. Zoals gezegd, ik wil gewoon een bepaald geluid dat past bij een bepaalde track. Ik heb nu met toevallig en Bogner profile en toevallig een Luke gitaar een heerlijk 'natte' lead met redelijk wat reverb en stereo delay. Doet het prima in bijvoorbeeld Rosanna. Maar het klinkt niet exact als Lukather (die overigens ook niet op ieder nummer exact hetzelfde klinkt). Dat was ook niet het doel, heb ook niks als referentie gebruikt om te benaderen. Wilde gewoon iets hebben wat goed in zo'n nummer zou passen.

  5. #8815
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.176

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Dat is mijn grootste bezwaar tegen modeling: geen "resonantie" van een echte speaker; vaak zelfs echt gortdroog en veel te direct.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Precies dat. Een kast en speaker klinkt levendiger dan zelfs de veel bejubelde Kemper.
    BTW, in dit soort discussies merk ik altijd dat ik geen tonepurist ben. Ik hoor bijvoorbeeld ook nauwelijks verschil tussen een WAV en een MP3, laat staan tussen diverse speakerkabels want zelfs dat schijnen veel mensen te horen. Ik denk dan altijd; gelukkig maar, scheelt een hoop irritatie over geluidsdingetjes

    Wat ik me dan wel afvraag is hoeveel je nog van die levendige resonantie van de gitaarspeaker terug hoort als die is gevangen door een microfoon en dan door een digitale mengtafel draadloos richting een single-drive Shure S215 in-ear setje. Dat klinkt een beetje als op zoek naar de beste biefstuk om 'm alsvolgt in de gehaktmolen te gooien en er een Big Mac van te maken.

  6. #8816
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Ach ja, als je een beetje een signature probeert mee te geven aan je sound, wil je natuurlijk graag de wizzard daarvan lijken, - behoefte aan een soort esoterie, of die nu werkelijk bestaat of niet - en dan is het lullig wanneer je een reeks instellingen op één !! vernuftig apparaat te verkopen hebt.
    Dat gaat niet gelijk op natuurlijk met de beleving van "de tonemaster" zijn, "met speciale gaven" & "verantwoordelijk voor die sound".

  7. #8817
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Als veggie wil ik refereren aan de Croma tests.
    De gemakkelijke huisvrouw gebruikt Croma, is voor een echte chef niet te verteren.
    Toch...
    Stel je een smaakpanel samen; dan blijken veel mensen graag biefstuk te vreten die gebakken is in Croma.
    Gaat de chef het natuurlijk nooit mee eens zijn.
    Zelfs wanneer zijn kiet leegloopt, omdat mensen de biefstuk niet meer kunnen betalen... elders goedkoper krijgen.

  8. #8818
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Precies dat. Een kast en speaker klinkt levendiger dan zelfs de veel bejubelde Kemper.
    Uiteindelijk wordt je "levendig klinkende" speaker uitversterkt en klinkt het door de FOH hetzelfde als een Kemper.
    Voor een constante geluid en als je in ear speelt is het een ideaal apparaat en vooral in de studio.

    Ik heb meestal 1 oortje uit omdat ik mijn cabinet graag wil horen dus voor mij geen Kemper... wel overwogen hoor.

  9. #8819
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Doe ik ook, een oortje uit, vooral als ik m'n solo's brullend door m'n amp wil horen. Daarna gauw weer in, want wil op m'n 50ste m'n gehoor hebben 😆

  10. #8820
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.176

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Uiteindelijk wordt je "levendig klinkende" speaker uitversterkt en klinkt het door de FOH hetzelfde als een Kemper.
    Voor een constante geluid en als je in ear speelt is het een ideaal apparaat.
    Kijk, nu zijn we er. Voor mijn publiek maar het in minst gunstige geval niet uit (mocht daar al iemand zijn die het verschil hoort). De geluidsman kan iig minder verknallen. Voor mezelf met in-ear is het beter.

    Of je moet dit soort toeren uit gaan halen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Doe ik ook, een oortje uit, vooral als ik m'n solo's brullend door m'n amp wil horen. Daarna gauw weer in, want wil op m'n 50ste m'n gehoor hebben ��
    Lijkt me nog al een gedoe namelijk... Helemaal met die standaard Shure doppen, die krijg ik er met één hand niet echt handig in. Mijn opmaat gegoten doppen vinden hun weg wel redelijk. Maar dan nog... Als ik weet dat het publiek goed geluid heeft en ik zelf alles gedetailleerd hoor via mijn in-ears, waarom zou ik ze dan in hemelsnaam uit gaan doen als ik een solo ga spelen...??? Juist in mijn solo's wil ik de details goed horen; is de bend zuiver, trilt een verkeerde snaar mee. Beetje ongeloofwaardig verhaal als je het mij vraagt...
    Laatst gewijzigd door Da Vinci; 9 augustus 2017 om 17:06

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top