Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 879 van 904 EersteEerste ... 379779829869877878879880881889 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.781 t/m 8.790 van 9036
  1. #8781
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.381

    Standaard

    Maar met 875 toch niet echt een koopje..?

  2. #8782
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Het serieuzere spul draait echt niet via een iPad o.i.d. maar je kunt er wel van alles op aansluiten en het weegt ook nog eens een ton

    Leuk setje. Tegenwoordig draait alles via tablets, dus wen er maar aan😂
    Ik vind die x32 supertafeltjes. Afgelopen vrijdag een bruiloft gehad en binnen een zucht waren we gesound checkt, werd het tafeltje weggeschoven de zaal uit en kon onze geluidsman de boel tijdens het optreden daar waar nodig bij tweaken als er een solo was of er iets aangepast moest worden.
    Het publiek kijkt niet tegen zo'n gigantische berg gear aan en je bent snel opgebouwd en ook snel klaar met opruimen.

  3. #8783
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Leuk setje. Tegenwoordig draait alles via tablets, dus wen er maar aan��
    Ik vind die x32 supertafeltjes. Afgelopen vrijdag een bruiloft gehad en binnen een zucht waren we gesound checkt, werd het tafeltje weggeschoven de zaal uit en kon onze geluidsman de boel tijdens het optreden daar waar nodig bij tweaken als er een solo was of er iets aangepast moest worden.
    Het publiek kijkt niet tegen zo'n gigantische berg gear aan en je bent snel opgebouwd en ook snel klaar met opruimen.
    Rest bij mij de vraag of de geluidsmannen van bijv. de Toppers verkleed de zaal in gaan en of de Wifi wel voldoende bereik heeft.....
    Je denkt toch niet dat, omdat er in het bruiloften en partijen circuit met iPads gewerkt wordt, dit ook bij grote acts gebeurt?

    Dit kost dat 'leuke setje' 2dehands

  4. #8784

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Rest bij mij de vraag of de geluidsmannen van bijv. de Toppers verkleed de zaal in gaan en of de Wifi wel voldoende bereik heeft.....
    Je denkt toch niet dat, omdat er in het bruiloften en partijen circuit met iPads gewerkt wordt, dit ook bij grote acts gebeurt?

    Dit kost dat 'leuke setje' 2dehands
    Ik kan je garanderen dat ook bij toppers de technici tegenwoordig een tablet hebben.
    Naast een dikke digitale tafel..... dat dan weer wel.

    zendertech, lichttech, monitortech, systeemtech noem het maar. De tablet is een onderdeel van de toolbox voor sturing van het systeem.

    Dat zij control surfaces en wired systemen als basis gebruiken maakt niet dat pads niet gebruikt worden.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  5. #8785
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.498

    Standaard

    Ik zie het voordeel van zo'n tablet niet, sterker, de stage mix zit nu achter in de zaal ipv naast het podium en de communicatie is er niet beter op geworden.

    Vrijdag stond er ook ineens iemand met een tablet naast me wijs te doen.
    De gitaar... zei hij. Ik sloeg wat snaren aan, "die doet het" zeg ik terug. Ja, zegt ie, maar hoe hard wil je hem door je monitors?
    Dat kan ik pas horen als ik het totaal hoor.
    Ok, ik zet hem op 4 en laat maar weten als je meer of minder wil.
    Waar zit je dan?
    Achter in zaal, bij de zaalmix.
    Ok.. gaan we zwaaien of whats appen....

    Tijdens het optreden probeer ik contact te maken met de mixer achter in de zaal. Hij KIJKT niet eens zeg ik tegen de drummer, hij zit zijn Facebook te checken geloof ik...
    Je zit te zwaaien tegen een bezoeker, zegt die, de geluidsman zit DAAR.

    Misschien zie ik het verkeerd maar vooralsnog vind ik niet dat de boel er echt op vooruit is gegaan.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 10 juli 2017 om 12:48
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #8786
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    Ik kan je garanderen dat ook bij toppers de technici tegenwoordig een tablet hebben.
    Naast een dikke digitale tafel..... dat dan weer wel.

    zendertech, lichttech, monitortech, systeemtech noem het maar. De tablet is een onderdeel van de toolbox voor sturing van het systeem.

    Dat zij control surfaces en wired systemen als basis gebruiken maakt niet dat pads niet gebruikt worden.
    Ja ok, dat bestrijd ik ook niet, maar de zaalmixer rondwandelend in het publiek en van daaruit het geluid doen, da's iets anders. Laatste keren dat ik live speelde was ook met een (Behringer) systeem zonder mengtafel en ik herken de nadelen die Pepe opnoemt ook direct.

  7. #8787
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.498

    Standaard

    Showband bekijkt de boel vanuit de kant van de techniekers en dat voordeel geloof ik best maar ik sta op het podium te spelen en ik mis vooral die fijne mixer aan de zijkant van het podium waar je even naar toe loopt en zegt, wat meer zang op mijn monitor alstublieft.

    Dat systeem werkt goed als je je eigen inear mix kan bepalen maar de techniekers zitten daar niet mee, bij HUN werkt het prima, kunnen lekker bij elkaar blijven zitten, toupje leggen.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 10 juli 2017 om 13:02
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #8788
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    En daarvoor hebben we een apart kanaaltje voor een talk back. Communicatie via een aparte microfoon die we aan de zijkant van het podium hebben staan. Dan kunnen we communiceren met de geluidsman. De zaal hoort dit niet over de pa maar puur in elkaars in ear systemen. Werkt super!

  9. #8789
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.498

    Standaard

    breakie breakie.. over...hallo hallo... de gitarist hier... breakie breakie.... oh wacht, even een solo...
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #8790
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.381

    Standaard

    Krijg je een oplossing, moet je 'm niet meteen weg wuiven natuurlijk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top