Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 887 van 904 EersteEerste ... 387787837877885886887888889897 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.861 t/m 8.870 van 9036
  1. #8861
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Als je pre- plus poweramp via een loadbox profiled kun je prima de microfoon omzeilen, en daarmee zou je kemper op speakercabinet prima moeten kunnen vergelijken met de originele amp.
    Als je een versterker aan een Two Note Torpedo Live hangt dan zou je dat ook prima kunnen vergelijken met een Kemper
    Waar t mij om ging is dat een Kemper die een profile maakt van een gemicte versterker naar mijn mening niet te vergelijken is met een stand alone versterker... voor mij dus onnozel.
    Laatst gewijzigd door ateng; 11 augustus 2017 om 01:38

  2. #8862
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Waar t mij om ging is dat een Kemper die een profile maakt van een gemicte versterker...
    Maar dat hóeft dus niet; je kunt ook alleen een preamp profilen als je dat zou willen. Naar mijn mening zou je dat prima met elkaar mogen vergelijken; het is dan geen oneerlijk vergelijk meer toch?

  3. #8863
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Weet dat het niet hoeft maar dat is wat de meeste gitaristen doen toch zo een profile maken van een versterker. Daar staat de Kemper ook bekend om, dat is de reden waarom men een Kemper aanschaf en dat is ook waarom ik die stelling gaf.
    Je kan op verschillende manieren een Kemper gebruiken maar denk dat 90% toch een profile maakt op die manier en alle profile die er al in zitten zijn ook op die manier gemaakt.

  4. #8864
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    De meeste gitaristen hebben geen Kemper.

    Ik zie het gemak er wel van in, maar als je je sound hebt ontwikkeld en daarmee verder wilt is een boutique amp voor hetzelfde bedrag ook wel beschikbaar, al dan niet tweedehands. Als je in een coverband zit en nog een stel andere bands, professioneel op tour bent, dan snap ik het wel.. en dan nog..
    You can't be a vet. You rock too much.

  5. #8865
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Heb t over de meeste gitaristen die een Kemper hebben snugger.
    Tuurlijk schaf je geen Kemper aan om je sound te ontwikkelen of omdat je een specifieke sound wil.
    Heb met mijn rack in een James Taylor tribute band gespeeld, Toto coverband, The Eagles coverband, NL artiesten begeleid en speel nog steeds in een coverband maar toch ga ik niet voor een Kemper. Wil mijn eigen sound ipv een sound kopiëren zoals het originele en wat ik wel doe is van gitaar wisselen voor een singlecoil of een humbucker karakter.

    Maar goed tis een "Elektrische gitaren" sub forum dus laten we t maar hier bij laten
    Laatst gewijzigd door ateng; 12 augustus 2017 om 11:09

  6. #8866
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Gisteren nog ff gerepeteerd met een gitarist die mij gaat vervangen tijdens het volgende optreden van ons. Ben zelf op vakantie en hik gaat mij vervangen. Afgestudeerd conservatorium, ventje is uitvoerend musicus, speelt in 6 bands (!) waar hij z'n brood mee moet verdienen.
    Goeie gitarist, 1x repeteren en gaat het gewoon feilloos doen straks. Heeft ook een Kemper met een of ander klein actief monitor cabinetje, was vrij dun qua afmeting.
    Sound van de Kemper? Mwah.... functioneel, niet meer dan dat. Ik begrijp dat hij zo'n ding aanschaft, zeker als je in 6 verschillende bands speelt, en 6 verschillende muziekstijlen speelt. Maar zou het mij voldoening geven... nee.
    Ik sta er wat dat betreft hetzelfde in als Martin, ik zou dan een rack nemen sowieso. En moet het dan stil op get podium? Zou ik er een two notes torpedo geval plus ik Ests aanhangen zodat je geen brullende speaker op het podium hebt.

  7. #8867
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    .... ik bedoelde dus een two notes plus in ears voor de monitoring.

  8. #8868
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Goeie gitarist, 1x repeteren en gaat het gewoon feilloos doen straks. Heeft ook een Kemper met een of ander klein actief monitor cabinetje, was vrij dun qua afmeting.
    Sound van de Kemper? Mwah.... functioneel, niet meer dan dat. Ik begrijp dat hij zo'n ding aanschaft, zeker als je in 6 verschillende bands speelt, en 6 verschillende muziekstijlen speelt. Maar zou het mij voldoening geven... nee.
    Dat is het dus wat je hoort door de actieve monitor... een gemicte sound voor jezelf wat naar mijn mening niet een WOW effect heeft. In ear helemaal geweldig want dan blend het mooi in de mix maar voor de rest nog niet overtuigend voor mij op de bühne.
    En ja ik speel ook in ear maar wil wel lekker mijn gitaar door een speaker horen die naast me staat te brullen

  9. #8869
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Heb met mijn rack in een James Taylor tribute band gespeeld, Toto coverband, The Eagles coverband, NL artiesten begeleid en speel nog steeds in een coverband
    Even een vraag tussendoor. Die nummers van Toto en The Eagles. Hoe heb je die ingestudeerd? Heb je de partijen exact uitgezocht of meer globaal? Of heb je de partijen uit tab boeken? Of heb je op gehoor de partijen uitgezocht en in je geheugen geprent.
    Ik ben altijd benieuwd hoe andere mensen dat doen.

    Neem die coverband van de Beatles die nu The white album speelt. Ook al heb je de tab boeken van die plaat dan nog is het een hele klus om die partijen in te studeren.
    Laatst gewijzigd door Brad; 13 augustus 2017 om 14:21

  10. #8870
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Ik probeer het zoveel mogelijk te benaderen want het moet herkenbaar blijven vind ik. Ik zoek ze op gehoor uit en onthou dat want kan helaas niet lezen. Het zou makkelijk zijn als ik dat kon want dat scheelt tijd en aangezien mijn geheugen mij wel eens laat zitten is lezen wel save.
    Het scheelt ook als je opgegroeid bent met verschillende stijl muziek in huis... heb 5 broers en 5 zussen
    Laatst gewijzigd door ateng; 14 augustus 2017 om 10:41

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top