Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 895 van 904 EersteEerste ... 395795845885893894895896897 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.941 t/m 8.950 van 9036
  1. #8941

    Standaard

    +1 en tien tekens

  2. #8942
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  3. #8943
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.357

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik vond no 1 hops eigenlijk niet eens heftig of overdreven reageren.
    Ik vind het een vrij sympathiek verhaal zelfs, met veel nuance, die ik zelf niet vaak zie wanneer ik om mij heen kijk naar langdurig uitkeringsgerechtigden.

  4. #8944
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.653

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Ik vind het een vrij sympathiek verhaal zelfs, met veel nuance, die ik zelf niet vaak zie wanneer ik om mij heen kijk naar langdurig uitkeringsgerechtigden.
    Juist die onbekendheid bij velen is ook de reden van mijn excuses
    1 ten eerste hoorde mijn reactie niet thuis in deze topic
    2 ik weet dat velen niet echt weten wat er in en rond de bijstand gebeurd.

    het beeld word vaak gevormd door hen die er daadwerkelijk misbruik van maar wie er oprecht en eerlijk mee om willen gaan hebben het moeilijk.
    want wat velen niet weten is dat je een verdienmodel bent voor veel bedrijven en instanties

    je bent net zo een statiegeld fles die telkens weer bij een ander terecht komt en nooit je bestemming vind en eindigt zelf telkens weer leeg in het krat.
    nu mag ik blij zijn dat ik tot die 3% hoor van hen die boven de 55 nog weer een vast contract krijgen, in mijn geval 6 uur in de week.
    draai wel meer uren, want in de zorg is het druk, maar je zit nog steeds in de bijstand met alle narigheid van dien.
    Laatst gewijzigd door no 1 hops; 24 februari 2019 om 08:53

  5. #8945
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Hier in FRL heb je Omrin. Dat is een zg. samenwerkingsverband van Friese gemeenten om afval op te halen en te verwerken. Omrin heeft de afgelopen jaren bijna alle kringloopwinkels in FRL opgekocht. Waarna de prijzen omhoog gingen. Ze doen niet aan inkoop, alles komt gratis binnen. En vervolgens worden daar forse prijskaartjes op gezet. Het personeel bestaat uit uitkeringsgerechtigden die worden gedwongen daar als "vrijwilliger" te werken. Dit bedrijf/overheidsinstelling (zeg het maar) is een miljoenenbusiness. Omrin heeft in Harlingen een onveilige afvalverbrander neergezet die al 10 jaar de hele omgeving vervuilt met dioxines, PAKs enz.

  6. #8946
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.653

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    Hier in FRL heb je Omrin. Dat is een zg. samenwerkingsverband van Friese gemeenten om afval op te halen en te verwerken. Omrin heeft de afgelopen jaren bijna alle kringloopwinkels in FRL opgekocht. Waarna de prijzen omhoog gingen. Ze doen niet aan inkoop, alles komt gratis binnen. En vervolgens worden daar forse prijskaartjes op gezet. Het personeel bestaat uit uitkeringsgerechtigden die worden gedwongen daar als "vrijwilliger" te werken. Dit bedrijf/overheidsinstelling (zeg het maar) is een miljoenenbusinessn. Omrin heeft in Harlingen een onveilige afvalverbrander neergezet die al 10 jaar de hele omgeving vervuilt met dioxines, PAKs enz.
    en dat 'gratis' personeel, waar ze misschien zelfs ook nog subsidie voor krijgen van de deelnemende gemeenten is dus het zo een verdienmodel.
    de vraag is of je als mens in de bijstand, dit werk kan weigeren, en als je weigert welke financiële straf je boven het hoofd hangt.
    dat je wat terugdoet voor de samenleving is een goede zaak, maar dat anderen aan je verdienen en jij niet een stap verder komt naar een inkomen uit arbeid, dat is iets wat bij mij ieder geval steekt

  7. #8947
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Ik werk momenteel als bewindvoerder. Wat betreft die kringloopwinkels, deze hebben in principe wel een soort van verdienmodel. Maar wijst is niet het doel op zich. In Zwolle werken en mensen met behoud van uitkering en sommigen zijn daadwerkelijk vast in dienst. Hier zit best wat onderling verschil in.

    Wat betreft part-time werken met behoud van een aanvullende uitkering: dat is ronduit slecht geregeld. Er komt flink wat extra administratie voor de bijstandsgerechtigde bij kijken. Ik kan me voorstellen dat je hier flink ellendig van kunt worden. Je moet als bijstandsgerechtigde goed op de hoogte zijn van alle lokale voorzieningen en niet schichtig zijn om je hele administratie bloot te geven. Dit alleen al is een part-time job.

  8. #8948

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    misschien omdat het geschreven woorden zijn, maar ik proef daar een negatief beeld.
    Ja, Ik heb de rest van dit draadje gelezen ;-)

    Als je in mijn post een negatief beeld proeft naar uitkeringsgerechtigden is dat zeker niet m'n bedoeling geweest. Uitdrukkingen als "mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt" zijn, jammergenoeg want best denigrerend, standaard overheidstaal.

    Echter, wat ik meende te schrijven maar wat blijkbaar niet helemeel doorkomt, is dat ik moeite heb met bedrijven die aan alle kanten door de overheid gematst worden in de vorm van goedkopen huisvesting en subsidies om hun sociale rol te vervullen (prima) maar intussen in de afgelopen jaren een steeds hardere commerciele houding zijn gaan aannemen als het gaat om prijsstelling. Combineer dat met een steeds verdere uitbreiding van activiteiten (M'n locale fietsenmaker is niet blij met de gesubsidieerde cocurrentie van de kringloop. Idem voor m'n locale kapper) Mag dat? Ja natuurlijk mag dat. Maar mij smaakt het wat vreemd als je van alle kanten "gematst" wordt in je bedrijfsvoering vanwege ideologische redenen maar van dat matsen erg weinig doorklinkt in je verkoop.

    da's alles.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  9. #8949
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.653

    Standaard

    Dank voor je reactie Dirk-Hendrik.
    kreeg dat idee later, toen ik je reactie nog eens weer las.
    klopt dat er verkapte oneerlijke concurrentie is in die wereld, maar ook bij diverse soorten van vrijwilligerswerk in de zorg die ik zelf tegen kom.

    maar ja, door de overheid gesubsidieerd, zou je ook kunnen veranderen naar getolereerd.
    als ik zie wat de bedrijven uit china betalen voor verzending als ze het naar Nederland toe sturen, en wat het kost als wij een defect of verkeerd product terug moeten sturen, dan is daar ook heel wat mis mee.
    naar mijn idee, maar dat zal hier waarschijnlijk veel zere tenen opleveren, zouden die producten toch belast moeten worden vanwege de oneerlijke concurrentie.
    maar ook dat is een ander verhaal ;-)

  10. #8950

    Standaard

    Ik snap DH wel. Probeer maar eens particulier een tweedehandswinkeltje te beginnen, terwijl je concurrenten "gratis" personeel krijgen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top