Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 880 van 904 EersteEerste ... 380780830870878879880881882890 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.791 t/m 8.800 van 9036
  1. #8791
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Breakie break, hoi man laten we elkaar een kaartje sturen. Verder gingen die gesprekken meestal niet via die zend bakjes.

  2. #8792
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Tenfour.. SaltyDog here... got your ears on.. one two one two, check...come back....
    ... this is mothership... got my ears on loud & clear.. all systems up & running... entering the void Tenfour....
    Tenfour.. alright.. more cowbell I repeat, MORE COWBELL....
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #8793

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Showband bekijkt de boel vanuit de kant van de techniekers en dat voordeel geloof ik best maar ik sta op het podium te spelen en ik mis vooral die fijne mixer aan de zijkant van het podium waar je even naar toe loopt en zegt, wat meer zang op mijn monitor alstublieft.

    Dat systeem werkt goed als je je eigen inear mix kan bepalen maar de techniekers zitten daar niet mee, bij HUN werkt het prima, kunnen lekker bij elkaar blijven zitten, toupje leggen.
    In het kleine circuit was het eerder de norm dat de monitors vanuit de FOH gedaan werden. Doordat nu structureel de spullen naast het toneel staan en de mix vanaf tablet gaat zul je de FOH man waarschijnlijk vaker bij het toneel hebben dan vroeger.

    De bands die met twee tafels werkten missen wat. Maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat de kwaliteit van de close-monitorman destijds allesbehalve ....eh...... constant was.

    Je ziet niet voor niets steeds vaker bij dure systemen ook personal monitor stations. Kijk maar bij 538 / metropole orkest enz.

    goede in-ear monitormannen zijn extreem schaars. Het idee dat je zelf bijstuurt is dan misschien niet sexy en onpersoonlijk..... Maar het werkt goed.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  4. #8794
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    In Paradiso en Melkweg vind het fijn dat de podium mix er naast staat, in ears komt nauwelijks voor, dat is een ander soort circuit denk ik.
    Ik zie wel dat de grote tafel bij de meer profi jongens in kleine zalen steeds vaker vooraan staat, bij het podium, dat zal de inbreng van het tablet zijn? Ze krijgen een band zonder in ears en talkback en snappen dat ze iets moeten verzinnen om de communicatie aan de praat te houden. Ook goed.
    Maar daartussen heb je nog een hoop tabletten die niet snappen dat je er ook in ears en talkback bij moet uitreiken en gewoon achterin gaan staan. Dan moet ik ineens als een Quasimodo weer aandacht trekken tijdens nummers over de hoofden van het publiek heen, dan is het net weer 1978 waar de drive in ook gelijk het geluid van het bandje erbij doet.

    En geef nou maar gewoon toe Showband, zo'n tablet is handig om je Facebook bij te werken, iedereen denkt dat je werkt!
    Laatst gewijzigd door Pepe; 10 juli 2017 om 16:25
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #8795
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.205

    Standaard

    Ik heb in al die jaren slechts één of twee keer een monitormixer aan de zijkant van het podium gehad. Dat zegt ongetwijfeld allerlei negatieve dingen over de bandjes waar ik in heb gezeten, maar het is niet anders. Afgelopen zaterdag had ik mijn eigen monitorkanaal vanuit de FOH in mijn eigen mixer en eigen gitaargeluid erbij, gewoon een lijntje vanuit m'n Pod (één kant naar FOH andere kant naar eigen tafel). Ideaal.

  6. #8796
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ik heb in al die jaren slechts één of twee keer een monitormixer aan de zijkant van het podium gehad. Dat zegt ongetwijfeld allerlei negatieve dingen over de bandjes waar ik in heb gezeten, maar het is niet anders.
    Nah, volgens mij is het een kwestie van smaak ook van de geluidsmensen. De een werkt liever zus, de ander liever zo.

    Onze vaste geluidsman had een jaar of 5 terug ook even zo'n iPad momentje, maar inmiddels hangt alles als het even kan weer "normaal" aan een mengtafel ipv met zo'n op afstand mixerding met ethernetkabels en zo.
    Zelfde als met speakers. Ook een tijdje aan het hobbyen geweest met aktieve speakers en aktieve monitors.
    De aktieve monitors hebben het nog het langst volgehouden, maar inmiddels heeft ie alleen nog passieve speakers met losse versterkers, ook de monitors.

    Ik heb wel op wat plekken gespeeld met enórme mengtafels voor FOH, en net zo groot voor monitors. Indrukwekkend allemaal wel.
    Aan de andere kant, de beste geluidsman die ik ken die werkt als het even kan met een supercompact setje en een iPad, en heeft nagenoeg geen soundcheck nodig. "spelen jullie effe, dan regel ik het zaakje even in". En als je dan hoort wat ie in een mum van tijd neerzet....superknap.

  7. #8797
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.205

    Standaard

    Wij speelde zaterdag over dit ding. Verder geen verstand van maar ik vind het altijd gaaf om te zien hoe met één druk op de knop alle faders verspringen


  8. #8798

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Wij speelde zaterdag over dit ding. Verder geen verstand van maar ik vind het altijd gaaf om te zien hoe met één druk op de knop alle faders verspringen

    ilive is een prima tafeltje ja!
    Tegenwoordig kunnen bijna alle digitale mixers met 1 druk op de knop de faders laten veranderen.
    Elke tafel is opzich wel prima, zolang je maar weet hoe je ermee moet werken
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

  9. #8799
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712
    Kris

  10. #8800
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Het is de Ultra ook nog eens

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top