Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 894 van 904 EersteEerste ... 394794844884892893894895896 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.931 t/m 8.940 van 9036
  1. #8931
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Braak. Ronduit Braak.

    Kringlopen zitten bijna zonder uitzondering tegen zwaar gereduceerde tarieven in "leegstaande" panden en voeren daar een zgn sociale rol uit. Iets met "mensen met een afstand" tot de arbeidsmarkt en iets met "het helpen van armlastige mensen" enzo. Vanuit dat perspectief brengen mensen er ook gratis overtollige zaken naar toe of laten na het "overlijden van moeder" het huurhuis leegruimen.

    En worden intussen bijna elke dag gehaaider in commerciële activiteiten en het gebruik van Google om maar absoluut niets tegen minder dan net-niet-de-hoofdprijs weg te zetten. Want stel je toch voor dat iemand per ongeluk eens een mazzeltje heeft.
    misschien omdat het geschreven woorden zijn, maar ik proef daar een negatief beeld.
    ik heb geen idee of je ooit langdurig in de bijstand molen hebt gezeten, maar dat is geen pretje, en dan heb ik het juist NIET over de hoogte van de bijstand, maar juist over de manier hoe naar mensen wordt gekeken, en mensen worden behandelt die om wat voor reden dan ook die afstand tot de arbeidsmarkt hebben.
    in mijn geval was 25 jaar mantelzorg voor mijn toenmalige partner met zware psychische klachten (omdat anderen in haar kindertijd/ jeugd niet met de klauwen van haar af konden blijven) en dat is heel hard werken.
    door het vangnet kon ik voor haar zorgen, en daar ben ik de maatschappij dankbaar voor, en omdat ik voor haar zorgde koste het de samenleving vele male minder dan wat de samenleving aan bijstand aan ons kwijt was.

    maar geen carrière, geen pensioen, en een grote afstand tot de arbeidsmarkt

    op een bepaald moment heb ik mijn perspectief verandert, omdat ik geen werk had, hadden vele anderen wel werk.
    allerlei bedrijven verdienen aan je (de ambtenaren van sociale zaken, de inkomensadministratie van sociale zaken, re-integratiebedrijven, en bedrijven die subsidie ontvangen omdat ze je in dienst nemen en na de subsidie jou de laan uit sturen en de volgende subsidie incasseren door een ander aan te nemen)
    de vele uitzonderingen daargelaten die echt misbruik van het systeem maken zijn er echt mensen die nooit of ten dele uit die situatie kunnen komen vanwege hun rugzakje.
    die niet bij de samenleving horen en dat op allerlei manieren te horen krijgen zoals bv door Rutte die president is van alle hard werkende Nederlanders.

    sorry dat ik nu even uit de bocht lijk te vliegen, maar als je niet daadwerkelijk langdurig in dat systeem heb ge(over)leeft, heb je geen idee wat dit met je doet en hoe anderen op je neerkijken, behandelen, verwijten etc.

  2. #8932
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.073

    Standaard

    DH doelt denk ik helemaal niet op de mensen maar de winkels. Maar verwart kringloopwinkels ms met lommerds, Used Products etc..

  3. #8933
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.073

    Standaard

    Maar ook ik zie wel steeds meer kringloopwinkels op bijv Marktplasts adverteren tegen marktconforme prijzen..

  4. #8934
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    En wat is daar mis mee?

    Ook kringloopwinkels maken kosten, ik moet de eerste nog zien die in een 'gratis' pand zit en door louter vrijwilligers wordt gerund. Hier op loopafstand is een Emmaus kringloopwinkel failliet gegaan, er worden onkosten gemaakt die niet opwegen tegen de inkomsten uit gratis aangeboden spullen. Bedenk dat niet alles wat daar ligt wordt verkocht en het soms een stortplaats is voor als men geen zin heeft om naar de milieustraat te rijden.

    25 jaar geleden waren er ook al mensen werkzaam in kringloopwinkels die kennis van zaken hadden en bepaalde spullen niet goedkoop weg deden. Het was meer onwetendheid dat er leuke koopjes waren te scoren, vaak omdat de weggevers niet wisten wat ze inleverden en personeel ook van niks wist.

    Dankzij de komst van Internet is dat voorbij en belanden heel veel interessante spullen sowieso niet meer in een kringloopwinkel, maar rechtstreeks op ebay en MP. Worden spullen toch ingeleverd dat doet de kringloopwinkel dat. De ene kringloopwinkel is wat commerciëler (bv. landelijke keten Het Goed) dan de andere. En ja, kringloopwinkels hebben dan ook zelf een MP account of spullen in een vitrine waarop je mag bieden. So what?

    Er bestaat zelfs een tussenvorm om zelf iets via de kringloopwinkel te verkopen, jij zet het in hun vitrine en zij verkopen het voor je en mogen een percentage houden. Jij geen zeikers op de stoep en iedereen wint wat. Prima toch?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #8935
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.073

    Standaard

    So what...

  6. #8936
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Ja, dat zeg ik ...
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #8937
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nahja en de tent werd door de inwonenden ook nog eens behoorlijk leeggeroofd.

  8. #8938
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    ik wil even excuses aanbieden aan D-H.
    ik reageerde heftig op een stukje wat hij schreef,(Iets met "mensen met een afstand" tot de arbeidsmarkt) en waarschijnlijk bedoelde hij het niet in die context.
    dat is een persoonlijk zeer die door de jaren opgestapeld is door steeds door allerlei mensen en groepen gestigmatiseerd te worden en als potentieel frauduleus type behandelt te worden en daarbij horende vernedering.

    zou daar hele verhalen van kunnen vertellen maar dat is niet voor deze topic bedoelt.
    nogmaals, Dirk Hendrik, mijn excuses

  9. #8939
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Hops, ik heb het stukje van DH nog even gelezen, en er staat toch écht wat er staat: een ronduit ongenuanceerde stellingname, niet gehinderd door enige kennis van zaken.
    Ik vond jouw reactie zowel logisch als terecht; je excuses waren nergens voor nodig.

  10. #8940
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik vond no 1 hops eigenlijk niet eens heftig of overdreven reageren.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top