Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 oktober 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    890

    vraagje Na mijn Squier van €115...

    Hallo mede-gitaarnetters.

    Ik speel nu zo'n 3 jaar elektrische gitaar. Ik doe dat gewoon op mijn beginners-squiertje van €115. Mijn roland cube 15 heb ik recent vervangen door een Line 6 Spider Jam. Ik zit er nu ook sterk aan te denken om een andere gitaar in huis te halen, want bijvoorbeeld het schroefdraad van de tremolo van m'n squier(een van mijn favoriete gitaaronderdelen), is nagenoeg helemaal weg.

    Ik ben er nu wel een beetje achter waarvoor ik mijn gitaar wil gaan gebruiken, en ik heb voor mijzelf een lijstje met eisen opgesteld. Echter heb ik nog niks gevonden wat hieraan voldoet. Iemand ideeen?

    Mijn eisen:
    Budget: €500-700
    Een goede tremolo, die niet ontstemt als ik er maar een aai over geef.(Les Paul valt dus af)
    Breed inzetbaar, het liefst met een mix van single coil(s) en humbucker(s).
    Niet te snel ontstemmen (op die squier kan ik elk kwartier stemmen).
    Wat ik zoal speel:
    Birds in a Storm

    Bij voorbaat dank,

    Frank

  2. #2
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Dan haal je toch gewoon een goede stratocaster? Topics genoeg hierover te vinden op het forum.
    Gezocht: Ibanez DE7

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 augustus 2006
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    159

    Standaard

    Ik denk dat je blij zou zijn met een goed Ibaneesje...

    bv: http://www.thomann.de/be/cat_PG_20.h..._models&oa=ala

    Dan kan je ook eens meer dan een aai geven zonder te ontstemmen...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Inderdaad, bijvoorbeeld een S670FM:


    Die gaan voor ongeveer 600 euro. Binnen de S-serie zijn er ook nog wel goedkopere opties die er in principe niet zwaar voor onder doen trouwens.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    De link die je geeft doet het niet ...

    Maar als je jouw strat fijn vind, kun je voor dat geld een mooie tweedehands Fender Highway one met Humbucker in de brug kopen, met wat geluk misschien een American Standard voor ietsje meer. Zoek op HSS( Humbucker Single Single) of 'fat strat'.

    Test in een winkel in ieder geval een gitaar met een Floyd Rose(-achtige) tremelo en een 'fenderachtige' tremelo en kijk wat je beter bevalt! Floyds zijn leuk speelgoed, maar het is een enorme ramp om de gitaar af te stellen, snaren te verwisselen en soms zelfs een ramp om te stemmen. Voordeel is wel dat je veel minder vaak hoeft te stemmen dan bij een 'fenderachtige'.

  6. #6

    Standaard

    Ik zou zeggen als blade fan. Een blade rh2. Heb hem zelf uitgebreid getest, 2 single coils en een humbucker en een boost systeem en locking tuners, dus hij ontstemd niet snel. Vond hem beter dan een fender mark knopfler.
    Je zegt zelf een mix van single coils dus een superstrat is het mooiste, het aller mooiste een 2e hands rh4

    Edit: dat is te duur.
    Te koop:
    Marshall 4x12 met originele g12-65's

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    2.254

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Basileia Bekijk bericht
    Niet te snel ontstemmen (op die squier kan ik elk kwartier stemmen).
    elk kwartier vind ik nogal meevallen.. tenzij het is zonder dat er op gespeeld wordt natuurlijk
    fenders stuiteren, gibsons breken

    stem op mijn vriendin..! please?
    --Jenneke - Bestemming Onbekend--

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimihattricks Bekijk bericht
    elk kwartier vind ik nogal meevallen.. tenzij het is zonder dat er op gespeeld wordt natuurlijk
    Meevallen? Misschien ben ik lui, maar ik ben allang blij dat ik m'n gitaar dagen achter elkaar op de standaard kan laten staan en 'm af en toe eraf kan pakken en dat hij dan nog steeds gestemd is, met misschien een kleine tweak met de fijnstemmers. Dat is inderdaad een groot voordeel van een floyd rose achtig systeem tegenover het nadeel dat het stemmen over het algemeen wat lastiger is. Overigens valt dat stemmen bij de ZR-trem op de S-series 100% mee.

  9. #9

    Standaard

    iets strat-achtigs met lsr nut, wilkie en hotrails

    ...Two weeks later, I found the Funk in bed with a Conger Eel. At first I thought it was a sea anemone, but under closer inspection, I realized that it was a funky ball of tits from outer space.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht

    Floyds zijn leuk speelgoed, maar het is een enorme ramp om de gitaar af te stellen, snaren te verwisselen en soms zelfs een ramp om te stemmen.
    Ik vind dat je hier enorm overdrijft. Misschien vind jij het een ramp om te stemmen maar ik vind het vrij makkelijk. Gewoon eerst globaal stemmen, dan locken en dan met de finetuners. Is eigenlijk toch niet moeilijk.

    Er zijn meerdere gitaren die wat voor jou zouden kunnen zijn. Probeer gewoon een aantal gitaren die je wat lijken. Let erop dat je een goede FLoyd ROse hebt als je die wilt hebben. (vraag desnoods de verkoper). ALs je jou budget uit wilt geven is er zeker wel wat te vinden, al helemaal als je tweedehands zou gaan (dit alleen doen als je iemand erbij hebt die er verstand van heeft/ of je moet er zelf veel verstand van hebben)
    Laatst gewijzigd door Braindead; 3 december 2008 om 22:51
    " Great minds think alike"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top