Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2006
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    632

    Standaard body van een telecaster vervangen

    Als je een body besteld met binding en in de lak gespoten, past dan de hals van een oude fender mexican telecaster (1991) er precies in zonder te hoeven frezen. En maakt het uit waar je besteld

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    je kan altijd contact opnemen met de verkoper om te vragen of het past, en kwaliteit is ook niet overal hetzelfde natuurlijk
    no life without music

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johanb Bekijk bericht
    Als je een body besteld met binding en in de lak gespoten, past dan de hals van een oude fender mexican telecaster (1991) er precies in zonder te hoeven frezen. En maakt het uit waar je besteld
    Maar een manier om hem direct goed passend te hebben:

    zelf maken.....,

    JJ
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Ik neem aan dat telecasters een bepaalde mate van standaardisatie hebben.
    Meet voor de zekerheid je neckpocket (lxbxh) op en communiceer dit met de leverancier van je nieuwe body. Als je snugger wil zijn communiceer dan ook gelijk de positie van de brug, tenzij je de snaardoorvoeren zelf nog moet boren.

    Het woord standaard is echter niet helemaal terecht; zo kwam ik erachter dat een tremolo het beste past in een Fender-licensed strat body en minder goed in mijn goedkopere (maar absoluut waar voor mijn geld) strat body die drie mm dunner is.

    Doet niks af aan mijn respect voor hoe dergelijke onderdelen vaak tot op de mm doordacht zijn. Echter de 'merkloze' onderdelen kunnen af en toe wat kleine speling of onnauwkeurigheden hebben.
    Laatst gewijzigd door Yoshida; 2 december 2008 om 12:59
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johanb Bekijk bericht
    Als je een body besteld met binding en in de lak gespoten, past dan de hals van een oude fender mexican telecaster (1991) er precies in zonder te hoeven frezen. En maakt het uit waar je besteld
    Mijn ervaring is dat je niet in de budget hoek moet kijken , ik heb nu een Rockinger body en een WD-music hals en dat past äls gegoten" ,ook Allparts en Warmoth schijnen goede maten te hebben en ook over Mighty Might hoor ik goede berichten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top