Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 56
  1. #21

    Standaard

    dat probleem heb ik ook
    bij mij hoor ik de lage tonen niet goed meer.

    maar dit komt dan weer doordat ze bij fuiven ook altijd veel te hard spelen.

    zelf speel ik op standje 2

    greetz
    pietjeekes
    the noenes at myspace:
    the noenes

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Onze drummer is timmerman.

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bl44t44p Bekijk bericht
    Plaatje doet het hier gewoon.

    Absurde volumes inderdaad... was dat in de 013 ?
    Yep 013 Tilburg...

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Onze drummer is timmerman.
    Och, ik ken een drummer, als je 'em ziet is t een lange dunne slungel waarvan je zou denken datie moeite heeft om zn stokken te tillen, maar als hij begint te meppen ... Hij moest een keer op iemand anders zijn drumstel (ze waren het 2e bandje die avond) spelen. De geluidsman wist niet hoe snel die bovenop zn mengpaneel moest springen, de speakercones vlogen zowat de monitoren uit toen even zn kick teste.

    En dan vinden ze het nog raar dat de rest van band altijd de drummer de schild geeft

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Heb jij een gehoorbeschadiging, Han? Mijn vader heeft vroeger z'n oren echt kapot gespeeld met z'n London City 100 watt full stack..
    En de laatste jaren gaat z'n gehoor nog harder achteruit! Hij hoort met koptelefoon op niet eens meer Hihat, als -ie muziek luisterd. Alle detail is eruit..
    Dat is inderdaad niet best Leon, laten we in ieder geval zeggen dat jij een dubbele waarschuwing hebt over hoe het kan lopen met je gehoor. Ik merkte dat toen ook al in gesprekken met je vader, was er altijd van overtuigd dat 'muzikantenherrie' minder snel in de verstaanbaarheidsdip zitten, dat ook weer ontkracht.

    Zo kom ik af en toe ook heel veel bands tegen, ook gevorderde, die weigeren om met doppen te spelen of hun versterkers beneden standje absurd te zetten. Vervolgens moet alles knalhard over de monitor, richten ze hun versterkers altijd recht de zaal in, en zingt alles rond. Vervolgens krijgen de geluidsmensen de schuld dat de podiummix slecht is...

    Als je dan merkt dat ze 1 keer hebben geprobeerd met alpinedoppen te spelen of nog iets goedkopers; dat zijn ook echt maar uit de kluiten gewassen herriestoppers. Ik heb ze in den beginne ook gehad, en werd gek van het feit dat ze totaal niet vlak dempten; het hoogmidden kwam veel minder door dan laag/laagmid waardoor je als gitarist een blubber hoorde en alles weer harder zette- terug bij af dus.

    Sinds ik Exinore gehoorbescherming gebruik is dat hele blubberverhaal totaal weg. 4 of 5 jaar geleden liet ik a 150 euro op maat doppen gieten naar de vorm van mijn oor. Ik kreeg er 2 soorten filters bij; 15 decibel en 25 decibel vlakke demping. Nu heb ik zelden die 2e variant in hoor, maar bij sommige achterlijke studentenfeesten waar de boel op standje oversturing staat in de pauzemuziek pak ik ze erg graag. Het is echt alsof je de masterfader gewoon even 2 centimeter naar beneden trekt. Dat is dus nu een kostenpost van 30 euro per jaar, en ze kunnen nog wel een tijd mee. Reken eens uit wat je per jaar kwijt bent aan spullen die je kwijt raakt bij optredens. Ja, en iedereen vergeet wel eens iets.

    Waar ik me dan echter het meest over verbaas, is dat hele volksstammen het iedere keer weer zo doen dat de backline recht de zaal in knalt bij plekken waar dat echt niet kan.
    Vaak staat het dan ook veel te luid en is de zaalbalans al behoorlijk om zeep geholpen. Zet de boel eens aan de zijkant van het podium en een tandje zachter, alles knapt er zoveel van op. (ik ben geen geluidsman trouwens, maar als ik dan naar een band sta te kijken die dit bovenstaande herhaalt...)
    Laatst gewijzigd door Mr.Bluesbreaker; 3 december 2008 om 13:24

  6. #26
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Het nadenken over belangrijke zaken is veel muzikanten volkomen vreemd.
    Ik heb genoeg over gehoorbescherming gezegd en wie niet wil horen (op termijn) gaat zijn gang maar.

    Ik stond 30 april in een grote tent met 1500 mensen en de PA eigenaar/technicus had zijn mixeiland aan de zijkant van de tent opgesteld omdat hij bang was voor vliegend bier.

    Ik was gevraagd om op het geluid te letten en eventueel in te grijpen als het fout zou gaan. In de zaal was een van de gitaren niet te horen, maar achter de mengtafel hoorde je die gitaar weer prima. De Vox AC30 stond precies gericht op de mengtafel. Ik heb die versterker toen een graad of 10 verdraaid en toen hoorde je hem bij de mengtafel ook niet meer, dus binnen een minuut werd hij harder gezet op het mengpaneel en was het probleem opgelost, zonder één woord.

    In Hoorn staan in het toenmalige jeugdcentrum (Troll) twee Marshall 100 watt tops met een elk twee 4*12 kasten er onder, beiden recht de zaal in en op orkaansterkte. 78 Hoeren heette die band en ik hoef je niet uit te leggen dat er van het geluid niets meer viel te bakken. Ik weiger om met de rest in balans te gaan als gitaristen zo hard denken te moeten gaan in een klein kieteltentje als Troll (nu Manifesto) omdat ik dan boven de 130dB ga met mijn PA en dat verdom ik.

    En overleggen was er niet bij hoor, het excuus was: 'dit is ons geluid', nou ze bekijken het maar ff lekker, ik heb altijd earplugs bij me en die gaan er dan in.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #27

    Standaard

    Ik ben nu toevallig in Manifesto, even wat onderhoud plegen. Maar het is sinds Troll wel veranderd hoor. We hebben hier een limiet van 105 dB en proberen ons daar zoveel mogelijk aan te houden. We hebben geen brickwall limiter in het signaal pad dus de technici moeten zelf opletten. Ik mix altijd met een dB-meter erbij want ik weet hoe makkelijk het is om te hard te gaan draaien.
    Als er een gast-technicus draait heb ik wel altijd een dB-meter erbij. Als het dan echt te gek wordt zeg ik er wat van en 99% van de technici gaan dan zonder problemen wat zachter.


    ps. we hebben nog steeds een van die Marshall tops, een jcm800 met een London City 4x12 Greenbacks kast eronder. Klinkt heerlijk!

  8. #28
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Hebben jullie die LC kast nog altijd? Die moet er al meer dan 25 jaar staan.
    Ik heb nog bakken vol met opnamen vanuit Troll, geweldige bands als Slauerhoff, Hans Dulfer, een hele dag met alle formaties/bezettingen van The Fruitcakes en nog veel meer, zijn documenten.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Hebben jullie die LC kast nog altijd? Die moet er al meer dan 25 jaar staan.
    Ik heb nog bakken vol met opnamen vanuit Troll, geweldige bands als Slauerhoff, Hans Dulfer, een hele dag met alle formaties/bezettingen van The Fruitcakes en nog veel meer, zijn documenten.
    Ja, die LC kast staat er nog steeds en doet het nog steeds prima. Hij is een paar jaar geleden opgeknapt, tolex en speakerdoek vernieuwd. Maar klinkt nog uitstekend.

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    [...] En overleggen was er niet bij hoor, het excuus was: 'dit is ons geluid', nou ze bekijken het maar ff lekker, ik heb altijd earplugs bij me en die gaan er dan in.
    Moet er eerlijk bij zeggen dat ik vrijwel altijd mijn zin heb gekregen als het echt te hard was. Maar op een stelling als 'dit is ons volume en daar moet je het maar mee doen' reageer ik met 'dit zijn mijn oren en daar doe ik inderdaad mee wat ik wil'... als ik er verder geen last van heb (al dan niet met oordoppen) zal het me niks schelen, maar als ik er wel last van heb, ben ik weg... want met totale afsluiting van je gehoorgang haal je zelfs maar maximaal 30 dB demping... bij 125 dBA bijft er dus nog altijd 95 dBA over !!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top