Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 56
  1. #11

    Standaard

    De foto is ook niet echt interessant....je ziet een db meter op ±1,5 meter van de pfl monitor die 123dB aangeeft.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2005
    Locatie
    0172
    Berichten
    1.054

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berolios Bekijk bericht
    Ach ja, Synco wedges gaan in ieder geval hard ... Was toch erg blij met m'n oordoppen en met het feit dat m'n PFL wedges ook UIT konden ... ha ha ha...
    Fijn spul, zelfs die 112 (10"+2") monitortjes gaan rete hard. Sowiezo een goed concept dat coaxiaale spul.

    1 keer een drummer gehad die het niet vertrouwde "slechts 2 wedges achter hem"....tot hij z'n kick hoorde, en voelde! (152+150 drumfill setje)
    When the world is over, we're still the boy's from nowhere, and tonight, tonight we're coming home!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2004
    Locatie
    Heerenveen
    Berichten
    2.701

    Standaard

    Wij speelde laatste in Aalten, had een jongen een db meter bij zich bij onze show.
    Wij kwamen boven de 120 db uit, lekker toch ?

    Gitarist van Slayer (Jeff) heeft nooit met oordoppen gespeeld.

  4. #14

    Standaard

    Heb nog nooit een DB meter in de buurt gehad maar als ik de master ook maar ergens boven standje 1 zet gaan de oordoppen in, (alpine) want anders wordt het gewoon al snel vermoeiend voor je oren. Doordat de frequenties evenredig gedempt worden hoor ik alles ook goed en gedefinieerd en komt er geen overkill aan hoog mid constant je oor indreunen.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloodline Bekijk bericht
    Wij speelde laatste in Aalten, had een jongen een db meter bij zich bij onze show.
    Wij kwamen boven de 120 db uit, lekker toch ?

    Gitarist van Slayer (Jeff) heeft nooit met oordoppen gespeeld.
    Inderdaad, dan ben je pas ECHT stoer ja !!

    Als je je eigen gehoor wilt verneuken moet je zelf weten, maar als het in de zaal zo hard gaat verneuk je ook dat van anderen... dat vind ik echt andere koek.

    Maar goed dat ik er niet in hoef te staan... zou dat wel eens gebeuren, ben ik in no time weg... dat kan ik je verzekeren.

  6. #16
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloodline Bekijk bericht
    Wij speelde laatste in Aalten, had een jongen een db meter bij zich bij onze show.
    Wij kwamen boven de 120 db uit, lekker toch ?

    Gitarist van Slayer (Jeff) heeft nooit met oordoppen gespeeld.
    Jeff spoort niet, maar dat moet hij maar bekijken. Ik ben eens uitgenodigd bij The Scene (heb ik in een ander topic al gepost) en daar ben ik geen minuut gebleven. Ik heb altijd een dB meter bij me als ik naar dat soort dingen (beroepshalve) ga en ik meette in de zaal 126dB.

    Wat je te wachten staat als je zo doorgaat: op een gegeven moment betrap je jezelf er op dat je in gezelschap of in een niet stille omgeving de ander niet meer kan verstaan. Als je thuis bent zegt je vriendin/vrouw regelmatig: wat staat de TV weer hard.

    En het gaat veel verder, je krijgt last van Tinnitus en er zijn mensen die daar helemaal gestoord van raken. Dag en nacht een ruis of een piep in je oor en dat houdt niet meer op. Je kunt niet meer van muziek genieten want je hoort geen detail meer en er is geen mogelijkheid om er wat aan te doen. Gehoortoestellen kunnen wat voor je betekenen, maar dat is ook maar behelpen.

    En dan denk je dagelijks: had ik maar beter opgepast en geluisterd naar de waarschuwingen. Had ik maar goede oordemping gebruikt of niet zo veel lawaai gemaakt.

    En het ergste vind ik nog (en dat ben ik helemaal met berolios eens) dat je ook andere mensen aan een gehoorbeschadiging helpt en wat mij betreft is dat het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel. Het wordt tijd dat daar eens sancties op komen.

    Niet stoer dus en niet iets om trots op te zijn, onieda?
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Heb jij een gehoorbeschadiging, Han? Mijn vader heeft vroeger z'n oren echt kapot gespeeld met z'n London City 100 watt full stack..
    En de laatste jaren gaat z'n gehoor nog harder achteruit! Hij hoort met koptelefoon op niet eens meer Hihat, als -ie muziek luisterd. Alle detail is eruit..
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  8. #18
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Heb jij een gehoorbeschadiging, Han? Mijn vader heeft vroeger z'n oren echt kapot gespeeld met z'n London City 100 watt full stack..
    En de laatste jaren gaat z'n gehoor nog harder achteruit! Hij hoort met koptelefoon op niet eens meer Hihat, als -ie muziek luisterd. Alle detail is eruit..
    Mijn broer heeft een zware gehoorbeschadiging, ik word 66 en hoor niet meer wat ik hoorde toen ik 20 was, maar dat is normaal, bovendien heb ik een getrained gehoor. Maar ik merk dat jongeren een heel klein tikje of een minimaal dingetje eerder horen dan ik. Maar voor mijn leeftijd hoor ik nog erg goed.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Mijn broer heeft een zware gehoorbeschadiging, ik word 66 en hoor niet meer wat ik hoorde toen ik 20 was, maar dat is normaal, bovendien heb ik een getrained gehoor. Maar ik merk dat jongeren een heel klein tikje of een minimaal dingetje eerder horen dan ik. Maar voor mijn leeftijd hoor ik nog erg goed.
    Ik hoop ook dat mijn gehoor zo goed mogelijk blijft. Dat herinnert mij er weer aan dat ik oordopjes moet kopen.
    Ik vind dat je daar trots op mag zijn trouwens!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  10. #20
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    mariakerke (gent)
    Berichten
    8.246

    Standaard

    Ik merk nu als jonge lul al dat ik gehoorbeschadiging heb (vooral mijn rechterkant). Verder proberen beperken denk ik nu...

    Het is niet fijn om elke keer dat iemand iets zegt tegen je te moeten zeggen: Wat zeg je?
    (.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)

    http://vi.be/poachersofmen
    http://facebook.com/poachersofmen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top