Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 56
  1. #1

    Standaard Gitarist hoort zichzelf niet zo goed...

    Eigenlijk ben ik nooit zo van de foto's van klussen of zo, maar onderstaand bewijsmateriaal wil ik jullie toch niet onthouden.

    Meestal mag ik de audio verzorgen voor de mensen in de zaal, maar af en toe ook wel eens voor mensen met gitaren of ander muziekgerief in de handen... zo ook gisteren... Biohazard... alles vantevoren al ingeregeld op standje 'bloed uit je oren'... maar een van de gitaristen vond dat toch nog niet genoeg...



    Deze dB meter hield ik op schouderhoogte voor mijn PFL wedges bij het op 0dB afluisteren van het monitor-groepje van de betreffende gitarist (dus het was bij mij exact net zo hard als bij hem op het podium). Meter stond op 'slow' en 'A'... is niet helemaal scherp te zien op de foto helaas...

    Nou, laat die cheapo meter eens 6 dB teveel aangeven ... dan blijft er nog altijd 117 dBA over (!!)... en dan is dit nog niet eens een passage waar hij zingt, want dat moest er nog eens overheen ook nog ...

    Ach ja, Synco wedges gaan in ieder geval hard ... Was toch erg blij met m'n oordoppen en met het feit dat m'n PFL wedges ook UIT konden ... ha ha ha...

    p.s. markant detail: 2 mtr links naast hem stond er ook nog een sidefill op standje oorlog te spelen

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Grrr... Geen foto...

    Sorry, Service Temporarily Unavailable.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    117??? Had de gitarist oordoppen in? Als dat niet het geval was, isie goed gek en ook goed doof over een tijdje ...

    Ik neem komende zondag een dB-meter mee na de repetitie van mijn band: ik moest gisteren mijn 55W buizenbak (ok, "slechts" over een 1x12" V30) op standje vier zetten om met de drummer mee te komen. Dat met 2 gitaristen, bass en zang. Ik moet toegeven: ik heb mezelf en de rest van band nog nooit zo goed gehoord en het geluid is nog nooit zo goed in verhouding geweest. Maar wel echt bulderend hard!

    Gelukkig heb ik de hele band overtuigt om oordoppen in te doen (en heb ze allemaal een setje wegwerpdoppen van een paar cent kado gedaan), want over een jaar met een dove band staan heb ik ook niks aan. Zelf heb ik onlangs doppen aan laten meten: geweldige investering!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Grrr... Geen foto...
    Ik zie hem gewoon hoor... maar het is Geocities... datalimiet... even wachten en dan kun je gewoon kijken.

    Meter geeft in ieder geval 124 dBA aan op 1,7 mtr van de monitoren... dat is best hard en ik vind dat persoonlijk ook niet normaal... bij de rest van de band was het ook wel hard, maar niet zo belachelijk als dit.

    Ajoo...

  5. #5

    Standaard

    Ik zie hem ook niet, ik zie alleen maar een vierkantje met een vraagteken erin..

  6. #6
    Bl44t44p
    Guest

    Standaard

    Plaatje doet het hier gewoon.

    Absurde volumes inderdaad... was dat in de 013 ?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Zelf heb ik onlangs doppen aan laten meten: geweldige investering!
    Exinore?

    10tekens

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    Exinore?

    10tekens
    Nee, bijn de lokale gehoorboer hier. Zitten erg fijn (ik merk amper dat ik ze in heb), alleen het geluid wordt _iets_ doffer (de 'snerpende' hoge tonen komen minder door), voor rest zijn helemaal vlak qua demping. Kosten: 99 euro.

  9. #9

    Standaard

    Typisch een gevalletje van u vraagt wij draaien.......zolang FOH er geen last van heeft mag de muzikant het helemaal zelf bepalen....

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2007
    Locatie
    Aalden
    Berichten
    726

    Standaard

    foto ? doet het hier echt niet...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top