Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 59

Discussie: 1e jaar: Backpacker

  1. #11

    Standaard

    Dit is interessant zeg! Eigenlijk ben ik al langer op zoek naar een compacte gitaar om mee op vakantie te kunnen nemen. Elektrisch vond ik echter geen optie. En ik vind hem nog mooi van vormgeving ook.

    Is er ergens een bouwtekening en/of beschrijving van deze gitaar te verkrijgen?

    Deze beschrijving ga ik ook op de voet volgen. Sucses met de bouw.

    Tnx
    Fer

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kabouter_plons Bekijk bericht
    Dit is interessant zeg! Eigenlijk ben ik al langer op zoek naar een compacte gitaar om mee op vakantie te kunnen nemen.
    Heb je dit weleens gezien dan http://www.voyageairguitar.com/ ?
    Ik heb eens een demonstratie in een filmpje gezien; de gitaar komt uit zijn tas, wordt uitgeklapt en is nog meteen op stemming ook! Ik vond dat wel een sterk stuk.

    EDIT:
    filmpje vind je op die site
    Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 4 januari 2009 om 16:56
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  3. #13

    Standaard

    Knap werk zeg..... Heb ik idd nog nooit gezien.

  4. #14
    Ontoerekeningsvatbaar
    Geregistreerd
    18 augustus 2003
    Locatie
    Utrechtse Heuvelrug
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kabouter_plons Bekijk bericht
    Is er ergens een bouwtekening en/of beschrijving van deze gitaar te verkrijgen?
    Je kunt het eens proberen bij Kurt Decorte.

    Zelf heb ik hem van een cursist gekregen.
    "Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
    Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
    Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."

    Franciscus van Assisi
    Het boek "Making Masonite Guitars"
    Blog --> "The Dutch Luthier"

    www.javaca.eu


  5. #15

    Standaard

    Ik heb eens zitten googlen en ben er achter gekomen dat er nog veel meer "reisgitaren" zijn. Wellicht voor de meeste niets nieuws maar voor mij wel. Misschien dat er ook nog van andere modellen tekeningen in de omloop zijn. Ik ga maar eens op zoek. Iemand nog een idde?

    Die Kurt Decorte is dat degene waar de topic starter de cursus doet?

    Tnx,
    Fer

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2008
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.244

    chicken

    Beste Zjev,

    Ik heb de foto's nog een keer zitten bestuderen. Wat ik niet goed kan zien of je een bolling maakt in het bovenblad, zoals bij veel acoustische gitaren gebruikelijk is.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2008
    Locatie
    Brugge, deel van een pretpark op de grens van Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk
    Berichten
    1.472

    Standaard

    @ Hedge: de gitaar is zo plat als maar kan.

    @ kabouter_plons: Kurt is inderdaad de lesgever


    OK

    na zeer lange tijd geen foto's gemaakt te hebben even een update:





    De reddingsactie voor de kop (die ik veel te dun maakte):


    Het gat van binnenuit:


    Een kijkje door het gat:


    Vandaag de rug geproeflijmd. Volgende week gaat er lijm tussen.

    Ondertussen is het ook duidelijk geworden dat mijn gitaar dit jaar niet af zal zijn (nu nog 1 les te gaan). Dit komt door de achterstand die ik opgelopen heb door om de 4 weken een week niet naar de les te komen omdat ik dan moet werken. De overgrote meerderheid legt nu de laatste hand aan hun werk.
    When in Doubt, Fuck it.
    When not in Doubt... get in Doubt!

    Remember kids: eat your parents, stay in sleep, don't do school, honor your vegetables and get eight hours of drugs every night.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2008
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.244

    chicken

    Ik vroeg me al af of je nog een up-date zou gaan plaatsten. Hij ziet er gaaf uit. Dat zebrano geeft veel accent. De kop ziet er niet uit als een reddingsactie, gewoon mooi gemaakt.
    Krijgt hij nog een binding?

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2008
    Locatie
    Brugge, deel van een pretpark op de grens van Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk
    Berichten
    1.472

    Standaard

    Dit is waarschijnlijk de laatste update voor dit jaar. Pas volgend jaar in september wordt er verder gewerkt.
    Als ik me echt niet kan inhouden begin ik deze zomer wel aan een elektrisch projectje (waarschijnlijk een LP - evt. met Bigsby). Maar ik weet niet of ik het financieel zie zitten. Ik ben nog volop aan het sparen voor eigen gereedschap (momenteel enkel schaven, beitels en schrapers in mijn bezit). Het zal ofwel hout, ofwel gereedschap worden.
    Langs de andere kant: ik heb net gezien dat mijn vakantiegeld op mijn rekening gestort werd...

    Normaal komen er aan de backpacker geen bindingen. Maar als ik eventjes tijd over heb zal ik het niet kunnen laten. Maar ik ben er nog niet uit welke het zou worden. Misschien gewoon en fijn zwart-wit-zwart randje. Maar dat zijn zorgen voor morgen. Morgenavond ga ik de kast definitief dichtlijmen. Ik probeer mijn fototoestel niet te vergeten.
    Zaterdag zijn we een hele dag op uitstap naar Vielsalm. Hier de reden waarom.
    De week daarna moet ik werken en mis ik dus een les.
    De week daarna is de laatste les.
    De rest wordt voor volgend jaar.
    When in Doubt, Fuck it.
    When not in Doubt... get in Doubt!

    Remember kids: eat your parents, stay in sleep, don't do school, honor your vegetables and get eight hours of drugs every night.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2008
    Locatie
    Brugge, deel van een pretpark op de grens van Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk
    Berichten
    1.472

    Standaard

    Deze avond de achterkant gelijmd:





    Paar pintjes (teveel) gedronken om dit te vieren. Ik zal maar eens in mijn bed kruipen. Morgen vroeg op.
    When in Doubt, Fuck it.
    When not in Doubt... get in Doubt!

    Remember kids: eat your parents, stay in sleep, don't do school, honor your vegetables and get eight hours of drugs every night.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top