Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26

Discussie: Van ruilen komt ...

  1. #1

    Standaard Van ruilen komt ...

    in dit geval niet huilen.

    Na een tijdje op mijn Peer Dellen gespeeld te hebben, moest ik toch concluderen dat dit niet 'mijn' gitaar was. Niet dat er ook maar het geringste mee mis was, maar de Floyd Rose, EMG's en pointy headstock deden het gewoon niet voor mij. Het resultaat was dat de gitaar ernstig niks lag te doen in zijn koffer, en dat is dan toch ook weer zonde.

    Via MP werd er gereageerd: ik was op zoek naar een goede hollowbody, liefst met een Bigsby.

    Vorige week de deal rondgemaakt, en hier is 'ie dan: een Washburn J8 in onbespeelde staat: de vorige eigenaar had er toch wel een uurtje(!) of zo op gespeeld alvorens deze gitaar ook bij hem opgeborgen werd. De folie zit nog op de pickups en pickguard.

    De gitaar komt volgens de cs van Washburn uit 1988, het enige jaar dat ze gemaakt zijn. Hoewel de Bigsby van Washburn is, is deze retro-fitted: je kunt de afdrukken in de lak, en de bevestigingspunten van de standaard tailpiece nog zien, maar dat vind ik geen enkel probleem.

    De actie is op dit moment iets te laag voor mijn smaak, maar dat is natuurlijk gemakkelijk aan te passen. Ik heb de gitaar alleen nog maar bespeeld over mijn Peavey Transformer: morgen mag 'ie ook blazen over een buizenversterker: benieuwd hoe de P90's zich dan houden, en of de feedback zich een beetje onder controle laat houden.

    Verder is de gitaar alles wat je van een Koreaan mag verwachten: tot in de puntjes afgewerkt, niets op aan te merken. (hetzelfde geldt voor de Koreaans Gretsch 5120 die ik onlangs testte).

    Binnenkort meer ervaringen, nu: feauteaux!
    (auto-wit-balans is a bitch)




    Laatst gewijzigd door zeppo; 26 november 2008 om 17:16

  2. #2

    Standaard

    ... en nog een paar: compleet met raadsel!





  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    mooie gitaar, en twee serial numbers dan nog wel
    no life without music

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    ik kwijl even met jullie mee.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    5.517
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Gaaf Zeppo!
    ----

    // City Of Life //

  6. #6

    Standaard

    Knap!!


    Vraagje over die actie, pas jij dat zelf aan of laat je dat doen door iemand anders?


    Is het moeilijk om dit zelf te doen, want op mijn gitaar (gibson sg) zou ik hem misschien ietsje lager willen maar wil niks verpesten.
    it's better to burn out than to fade away

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Fkking vette gitaar!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soupero Bekijk bericht
    Knap!!


    Vraagje over die actie, pas jij dat zelf aan of laat je dat doen door iemand anders?


    Is het moeilijk om dit zelf te doen, want op mijn gitaar (gibson sg) zou ik hem misschien ietsje lager willen maar wil niks verpesten.
    aktie verlagen kan je niks aan verpesten, gewoon de brug wat naar beneden schroeven, en zit je te laag dan draai je hem weer wat omhoog, is een makkie.

  9. #9

    Standaard

    Naast het verstellen van de brug moet je mogelijk ook de buiging van de nek iets aanpassen, maar dat is vaak niet nodig.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Locatie
    Bilthoven
    Berichten
    180

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wietse Bekijk bericht
    aktie verlagen kan je niks aan verpesten, gewoon de brug wat naar beneden schroeven, en zit je te laag dan draai je hem weer wat omhoog, is een makkie.
    Eerste keer is alleen een beetje kutten met hoever je op een neer gaat, draai niet in een keer helemaal op de body ofzo. Probeer even wat uit.

    .. en mooie gitaar man!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top