Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 14 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 140
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    503

    Standaard

    Qua gewicht zijn ze middelmatig, aan de zware kant. Maar tillen is vooral lastig omdat ze een beetje onhandelbaar zijn...

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    503

    Standaard Eerste isolatie laag

    De eerste laag isolatie gaat erop. Hier het eerste stuk. We beginnen met het dak, en werken dan alle muren af. Straks een weekje op vakantie, en dan hoop ik nog voor het nieuwe jaar de bestaande muren + dak volledig geïsoleerd te hebben. Dan is de binnenste doos aan de beurt

    Op de foto verbaas ik me hoe gaar het wol lijkt, dit valt in realiteit wel mee. Het is wel gebruikt, maar door het heftige licht lijkt het beroerder dan het is. Het is nu zo'n 12 a 14 cm dik. Woensdag hopen we het dak af te hebben.

    Laatst gewijzigd door Highway49; 15 december 2008 om 22:29

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    503

    Standaard overzichtfoto's

    Hoi iedereen,

    omdat de vorige foto's misschien een onduidelijk beeld van de ruimte gaven, hier wat duidelijkere overzichtfoto's met groothoek lens genomen.

    De ruimte die nu te zien is, komt de oefenruimte in te staan waar de band speelt:



  4. #24

    Standaard

    Ziet er gaaf uit man!

    Mooie ruimte. Niet te klein, niet te groot.

    Ik neem aan dat je er nog een glasraam in maakt voor de controlruimte naar de oefenruimte? Heb je er al over nagedacht hoe je dat punt gaat isoleren? Is altijd een zwak punt voor de isolatie.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    503

    Standaard

    Helaas helaas, dat gaat niet gebeuren. Maar onze prioriteit is ook onze eigen oefenruimte hebben, en het opnemen van onze eigen oefensessies.

    Eventueel voor beginnende bandjes een simpele demo maken lijkt me ook nog wel leuk.

    Mocht ooit die jongen die de andere kant gebruikt eruit gaan (zit achter die systeemwand die we erin gezet hebben) wil ik er nog aan gaan denken om in onze doos en die systeemwand een flink raam te bouwen. Maar dat is nog heel ver weg....

  6. #26

    Standaard

    Dat is jammer zeg. Zo'n mooie ruimte, maar geen controlruimte.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Highway49 Bekijk bericht
    Buitenmuur/zachte isolatie/luchtspauw/hardere isolatie (samengedrukt steenwol)/gipswand

    Nu zit dat samengedrukte steenwol een beetje tussen veer en massa in denk ik. Wat zou verstandiger zijn, dat steenwol inderdaad tegen de binnenmuur, en zachte isolatie tegen de buitenmuur, of het steenwol juist tegen de buitenmuur?
    Zorg ervoor dat de isolatie niet beide wanden raakt, de ruimte tussen beide wanden moet je dus niet geheel met isolatiemateriaal vullen. Dan lijkt het me wel goed te gaan.

    Zo op het gevoel lijkt me dat zachte isolatie (icm de juiste dikte) beter absorbeert en compacte isolatie beter isoleert. Dus zachte isolatie vooraan lijkt me de juiste volgorde.

    En onderschat de invloed van massa niet, wat dat betreft is staal een goede keuze.
    Laatst gewijzigd door Rutger; 17 december 2008 om 11:44
    -

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    503

    Standaard

    Er komt inderdaad een luchtspauw van 10 á 15 cm in. Meer kunnen we helaas niet inleveren want dan wordt de ruimte toch erg klein.

    Ik zou een raam kunnen maken maar die wordt dan maximaal 40 cm breed, is het de moeite moet ik me dan af gaan vragen.

    Misschien vinden beginnende bandjes het wel fijn dat er niet op hun vingers wordt gekeken

  9. #29

    Standaard

    Doe niet moeilijk, koop een webcam en een monitor. Ben je klaar.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Highway49 Bekijk bericht
    Ik zou een raam kunnen maken maar die wordt dan maximaal 40 cm breed, is het de moeite moet ik me dan af gaan vragen.
    En dan ook uitvoeren in dubbelglas (op z'n minst). Glas is meestal een mooi geluidlek.

    Een raam lijkt mij wel zo prettig eigenlijk, maar buitenlicht zal wel niet lukken neem ik aan
    -

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top