Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 14 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 140
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    503

    Standaard

    Omdat we die complete wand gratis mee mochten nemen. En meteen een goede afscheiding is tussen ons en die jongen die de andere kant van 't gebouwtje gebruikt. Ik weet dat het qua geluidsisolatie niet ideaal is maar het komt er extra bij. Het vervangt niet de isolerende wanden.

    Dus we zetten m er gewoon netjes in...

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    503

    Standaard

    Ik ken het principe: massa-veer-massa

    Nu twijfel ik bij ons over de volgende volgorde, wat we in ons hoofd hebben is:

    Buitenmuur/zachte isolatie/luchtspauw/hardere isolatie (samengedrukt steenwol)/gipswand

    Nu zit dat samengedrukte steenwol een beetje tussen veer en massa in denk ik. Wat zou verstandiger zijn, dat steenwol inderdaad tegen de binnenmuur, en zachte isolatie tegen de buitenmuur, of het steenwol juist tegen de buitenmuur?

    Weet niet waarom wij altijd van de eerste optie uit zijn gegaan, misschien is die andere wel beter. Iemand?

  3. #13

    Standaard

    MVM (of MAM) is inderdaad het sleutelwoord. Bij het zien van je laatste tekening valt meteen op dat dit eerder een MVMVM wand is. Niet een erg goede oplossing.

    Die platen purschuim lijken mij Fermacel. Ook al is het gratis, ik zou er toch even over nadenken alvorens je het gaat gebruiken. De rest van de wanden is een goede oplossing, inderdaad 2 lagen gips (12mm) is wel het minimum anders schiet het niets op. En vergeet niet ALLES te kitten rondom, elke laag(!).

    Gebruik gewoon de zelfde techniek bij de tussenwand, da's veel goedkoper dan wat jij beschrijft (heb je een idee hoe duur staal is en hoe lastig te bewerken?)
    Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    503

    Standaard

    Ik zeg dit nog maar 1x. Die systeemwand is al compleet inclusief staal, dus dat kost niks. Het is al een complete wand, in elkaar schuiven en klaar.

    En nogmaals, die gips/isolatie muur wordt daar ook gebruikt, dus die systeemwand komt er alleen maar extra bij.

    Ik vind het fijn dat mensen willen helpen, maar ik ga dingen niet 3x vertellen.

  5. #15

    Standaard

    Okay, ik begrijp het.. je krijgt het gratis. Maar da's nog niet altijd een goed argument om het te gaan gebruiken. Let wel, een dergelijke constructie is niet simpel "extra is goed". Hou de MAM regel sterk in de gaten, die is wel degelijk van belang.

    Even voor de schiewnierigheid, wat weegt 1 zo'n plaat metaal/pur/metaal? En weet je EXACT wat voor materiaal het is?
    Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    503

    Standaard

    Over de ventilatie...ik kwam via google-images het volgende plaatje tegen. Is dat een goede constructie of zal dit niet werken?


  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    5.517
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Een kameraad heeft ook zoiets gemaakt voor zijn thuisstudio en dat werkt perfect! maar dan wel met meer dempings materiaal en kleine lucht inlaat.
    ----

    // City Of Life //

  8. #18

    Standaard

    De getoonde foto is een dempkast voor ventilatie. Je moet'm wel berekenen op de doorstroming (overigens zul je je hele HVAC installatie moeten meten, begin met hoe vaak je je ruimte wilt verfrissen. 1 persoon heeft ong 25m3/uur aan lucht nodig)

    Zo'n dempkast werkt, overigens, perfect. Ik maak ze zelf ook altijd. Het o.a. bedoelt om de flow stiller te krijgen.
    Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    503

    Standaard Fotoooos!

    Eindelijk, er zijn foto's van de ruimte waarin we onze repetitieruimte + chillhok/simpel controle-kamertje gaan maken..

    Sorry voor de kwaliteit, telefoon camera....

    Een paar foto's van de ruimte waar de band komt te staan: (komt dus nog een doos in)



    Dit is de systeemwand die we erin hebben gezet om de ruimte door de helft te delen. (dit is geen onderdeel van de doos, komt gewoon spauw tussen en dan doos)

    Die witte deur is de deur naar controlekamer



    En het chillhok + controlekamer (gaat ook nog volledig geisoleerd worden)



    De TL verlichting en buizen die je ziet zijn ondertussen al van 't plafond af...

    Binnenkort meer!

  10. #20

    Standaard

    Zijn die grote witte platen wat te tillen?
    Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top