Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 14 EersteEerste ... 4121314
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 140
  1. #131
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    472

    Standaard

    Echt leuk verhaal om te lezen maar een ding:

    AL DAT STEEN EN GLASWOL, ik heb nu overal jeuk. Gadverdamme dat is echt vies spul, ik werk in de sloop en kom het regelmatig tegen. maar dan 30 jaar en ouder.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Om eerlijk te zijn staat hij daar wel op een groter podium, met band, inplaats van rockposes neer te zetten op een slaapkamertje onder het genot van een glaasje appelsap. Waus.

  2. #132
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    503

    Standaard

    Haha ja ach...ik heb het idee dat dat per persoon verschilt. Sommigen hebben al jeuk door de zooi die in de lucht hangt, en moeten zich bijna in een stofvrij pak hijsen. Na 2 dagen ben ik het met m'n blote handen gaan doen, schroeven en handschoenen gingen bij mij niet samen dus...ik heb er eigenlijk weinig last van.

  3. #133
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    503

    Standaard

    Afgelopen zaterdag hebben we de ondervloer + vloerbedekking gelegd, en jawel...maar eens wat instrumenten naar binnen gesjouwd!

    Wat enkel nog moet gebeuren zijn wat afwerkdingetjes als licht (spotjes etc) electriciteit op z'n plek, en alles moet nog afgeplint worden.

    Maar na al die maanden werden we toch wel érg benieuwd naar het resultaat.

    Het valt mij in ieder geval niks tegen! We moeten alleen het totaalplaatje nog horen want we hadden geen basgitaar bij de hand (die toch wel een grote rol speelt betreft de isolatie)

    Wel hebben we even een drummer uitgenodigd die SNOEIHARD op zo'n kit ramt, + een gitaar erbij aangesloten (100 watt buizen dus niks te zacht)

    Van buitenaf hoorde je hem drummen op fluisterniveau (ofwel...als we zelf gingen praten hoorde je 'm al bijna niet meer)

    Op ca. 15 meter afstand hoorde je enkel als je goed luisterde een tikje van de basdrum...

    Het dichtstbijzijnde huis staat op ca. 40 meter afstand dus wat ons betreft is de missie geslaagd...

    Morgen ga ik erheen om wat foto's te maken! Dinsdag gaan we voor het eerst met z'n allen oefenen en hoop ik even een audio-fragment te maken om het resultaat te kunnen showen!

    EDIT: Zou het buiten nóg zachter worden (qua volume) als we wat demping aan de binnenkant zit? Het is nu nog 1 en al gipswand zonder enig tietenschuim of iets dergelijks, waardoor het hok nog 1 grote echo-put is.
    Laatst gewijzigd door Highway49; 26 april 2009 om 23:07

  4. #134

    Standaard

    Tietenschuim is voor de reflecties, niet voor isolatie. Maar proficiat, het is geslaagd toch!

  5. #135

    Standaard

    jup, gefeliciteerd met de omtovering
    Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".

  6. #136
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2002
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    883

    Standaard

    Idem...!!!
    Gitaren zijn geen hobby maar een way of life

  7. #137
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    503

    Standaard

    Hier wat foto's van de ruimte...op wat stroom en afwerkdingetjes na zo goed als af...

    De buitenkant zou ik ook nog es posten (linker deur is van mn neefje, die sleutelt daar beetje aan z'n auto) Die rechter deur is komen te vervallen...van binnen dichtgewerkt. Onze ingang zit aan de achterkant (niet te zien dus)



    Hier kom je vervolgens binnen, dat gaat straks een loungekamertje/controlekamertje worden:



    En dan de oefenruimte zelf: (het is nog een beetje een teringzooi)







    En de ventilatie (1 van de 2 ventilatoren) ...mag wel even schoongemaakt worden:



    Ruimte vind ik persoonlijk een stuk kleiner ogen op de foto's. Ons uiteindelijke oppervlak is ca. 5m x 4,80m geworden...

    Nu beginnen aan de controlekamer...pfoeh...

  8. #138
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Vught
    Berichten
    2.339

    Standaard

    Zo das mooi geworden!

    Zit er wel genoeg licht zo?

  9. #139
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    503

    Standaard

    Thanks!

    Ik vind het licht persoonlijk erg prettig zoals het nu is (4 halogeen spotjes op die goot die je kunt draaien van richting) Die schijnen nu vooral via plafond en muren. Teveel licht vind ik niet erg inspirerend.

    Op die laatste foto van de binnenkant (waar je de deur ziet) is het denk ik wel wat donkerder dan in werkelijkheid.

  10. #140
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2002
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    883

    Standaard

    Is idd mooi geworden.. netjes hoor.. complimenten.

    Je zou overigens nog eens even een foto van die dichtgespijkerde deur maken en kijken hoe het daar met eventuele geluidslekken is gesteld.
    Laatst gewijzigd door TIMBER; 6 mei 2009 om 08:48
    Gitaren zijn geen hobby maar een way of life

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top