Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 april 2005
    Locatie
    hoeksche waard
    Berichten
    332

    Standaard

    ..... ja die zijn er:P maar die zijn duurder dan je epi
    maar wat jij nodig hebt is een overdrive pedaaltje
    Equipment:
    Custom Audio Amplifiers 3+ preamp!, Lexicon MPX1, TubeTown EVMclone 1x12, Larrivee OM-09 met LRBAGGS Imix, Alhambra 4P, Valley Arts Standard Pro Swamp Ash, Custom Stratocaster, Epiphone Les Paul Standaard LTD red metalflake <b> TE KOOP </b>

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    jazekers, je hebt mastervolumes, en je hebt attenuators.
    een mastervolume is een volumeknop vóór de eindbuis. Handig en goedkoop, maar zo haal je wel de eindbuisoverdrive weg. (dit is geen ramp voor t geluid) (1)
    de attenuator is een apparaat dat je tussen de speaker en de amp zet. de eindbuisoverdrive blijft en het geluid is nagenoeg hetzelfde (2), maar dit is wel de duurdere optie.
    dan heb je ook nog andere opties.
    ten eerste kun je ervoor zorgen dat de impedantie op je speaker hoger is dan de jack op je amp (3). plug een 16 ohm speaker bijv. in een 8 of 4 ohm gat of een 8 ohm in een 4 ohm gat. met een 4 ohm speaker kan dit niet. Ik heb alleen dit nog nooit zelf gedaan, omdat ik geen amp heb met meerdere uitgangsimpedanties en ik zou als je dit doet af en toe kijken of je OT niet te warm wordt, maar dit zou geen probleem moeten zijn.
    en dan kun je nog een clean boost voor je amp gooien. deze overstuurt de voorversterker en dan kun de je gain op je amp wat lager zetten. Moet je wel een knetterharde clean boost hebben, anders haalt het alsnog niks uit. denk aan een versterking van maximaal 50. (17 dB)
    bij 1) niet mee eens
    bij 2) niet mee eens. Bovendien: de feel wordt ook anders
    bij 3) slecht idee
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    1 ik zeg ook ramp he:P ik bedoel dus dat het wel hee slecht voor je geluid is:P
    2 veel mensen doen het, heb ik verder geen ervaring mee. ik zeg daar wat anderen zeggen.
    3 dit heb ik een keer ergens gehoord, en er gaan simpelweg minder voltjes naar je speaker, maar of er verder wat gebeurt... Heb je er ervaring mee? zou k graag horen. Ik heb me laten vertellen dat het prima gaat. Of gaat dit soms gepaard met HVopbouw en ontploffende ot's?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top