Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27
  1. #1

    Standaard welke fender amp blijft mooi lang clean

    hallo allemaal,

    vroeg me af of jullie mij kunnen vertellen welke fender amp het mooie fender clean en de punch heeft. Niet alleen tot standje 4, maar ook daar boven.
    Heb namelijk wel interesse in een fender amp. Heb nu enige weken op de bassman van mijn vader gespeeld. Moet zeggen dat deze geweldig klinkt, tot een bepaalde hoogte dan. Als ik de versterker boven de 5 zet en dan bijvoorbeeld een od pedaaltje intrap dan klinkt de versterker voor geen meter meer.

    Ik weet dat de twin reverb bekend staat om haar "lange"clean. Vroeg me af of jullie mij kunnen vertellen welke fender modellen nog meer geschikt zijn om hard clean te spelen, en die goed reageren op od pedaaltjes.

    alvast bedankt.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2002
    Locatie
    Boskoop
    Berichten
    1.159

    Standaard

    super six
    quad
    super twin
    dual showman

    alle versies incl twin met jbl en EV speakers nog harder en cleaner

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.527

    Standaard

    ja, zie boven. De blues deville -met die vier speakers- kan ook hard voor hij het opgeeft, evenals een super sixty en een Fender 75.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.340

    Standaard

    Fender "the Twin" (oftewel de redknob versie). Kan KEIHARD clean en zijn goed betaalbaar.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 september 2007
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    259

    Standaard

    Vrijwel alle grotere Fender amps zolang het maar geen 6V6 buizengeval is. Wat nog zou helpen is de V1 pre-amp tube ECC83/12AX7 te vervangen door bijvoorbeeld door een ECC81/12AT7. Ik zelf heb een 40Watt Twin en zelfs bij Volume op 12 is deze nog clean, wel met flink wat ballen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.527

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Poen Bekijk bericht
    Vrijwel alle grotere Fender amps zolang het maar geen 6V6 buizengeval is. Wat nog zou helpen is de V1 pre-amp tube ECC83/12AX7 te vervangen door bijvoorbeeld door een ECC81/12AT7. Ik zelf heb een 40Watt Twin en zelfs bij Volume op 12 is deze nog clean, wel met flink wat ballen.
    Ik zou liever zeggen, elke 4x 6l6 amp of elke 2x 6l6 amp met non tube rectifier.

    Een '83 vervangen door een 81 doet niks voor het level van clean volume, om meerdere redenen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 september 2007
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    259

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik zou liever zeggen, elke 4x 6l6 amp of elke 2x 6l6 amp met non tube rectifier.

    Een '83 vervangen door een 81 doet niks voor het level van clean volume, om meerdere redenen.
    Dat is waar, de level wordt zeker niet meer, maar het duurt langer voor hij gaat brullen, uiteindelijk komt het wel weer op hetzelfde neer. Maar hoe dan ook, ik heb inmiddels 9 Fender versterkers versleten, Super Reverb, Twin, Hot Rod (alle maten)..... en het lukt me vrijwel nooit niet clean te spelen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.527

    Standaard

    ja maar hoe hard je nog clean wil blijven is geheel relatief en omgevingsfahig natuurlijk.
    Ik heb Evan Johns meegemaakt die met 1 arm beweging zijn twin amp afstelde (alles op 10 dus).
    Dat was geen clean meer maar de p.a. was ook niet meer te horen...
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Niet slecht bedoeld , maar probeer eens een transistorversie. Als er iets lang clean kan blijven dan is dat een transistor wel. Als alternatief misschien een Cybertwin. Zitten alle modellen in en heeft uitgangen naar de p.a. . Half buis door de 12ax7 in de voorversterker.
    Voor vol buizen is er eigenlijk maar 1. Twin reverb. DE mooiste versie is de 85 watt zonder master , maar daar kom je lastig aan.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Niet slecht bedoeld , maar probeer eens een transistorversie. Als er iets lang clean kan blijven dan is dat een transistor wel. Als alternatief misschien een Cybertwin. Zitten alle modellen in en heeft uitgangen naar de p.a. . Half buis door de 12ax7 in de voorversterker.
    Voor vol buizen is er eigenlijk maar 1. Twin reverb. DE mooiste versie is de 85 watt zonder master , maar daar kom je lastig aan.
    Als het om clean en hard gaat, tja waarom dan buizen?
    Een fender buizenbak klinkt juist geweldig op hoog volume! Extra dynamiek en punch, geweldig.
    Een amp voor hoog volume moet altijd een buizenbak zijn. Zon twin red knob gaat echt VRESELIJK hard, bij optreden toch een PA, dus standje 10 zal niet nodig zijn.
    Dus gewoon buizen zou ik zeggen!
    Te koop:
    Marshall 4x12 met originele g12-65's

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top