Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 34
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    350

    Standaard

    Hmmm, ik denk dat ik eerst over een periode van een paar weken de methodes ga proberen, en als dat niet lukt ga ik gewoon zeggen dat het niet kan (op de manieren hoe jullie het allemaal zeiden, een combinatie daarvan).

    Dankjewel allemaal!

  2. #22
    Meester
    Geregistreerd
    7 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    12.645

    Standaard

    Niemand is te jong om iets te leren. Vijf jaar KAN een mooie leeftijd zijn om met gitaarspelen te beginnen.

    Als tweedejaars pabostudent heb ik een klein beetje kennis op het gebied van didactiek en pedogogiek en kan deze twee tips hieronder alleen maar onderschrijven:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimmU Bekijk bericht
    Hou het simpel en geef die jongen een cd mee. Zet er wat simpele nummers op en vraag hem om die cd te luisteren, elke dag eventjes.Vertel dat ook tegen zijn ouders. Dan ga je de week erna rustigjes aan eens het slagje bekijken van nummer 1. Dan denkt die knul ' hey! Dat heb ik gehoord! Cool dat ik dat kan leren' . Zo pak je het denk ik leuk aan.

    Vraag hem ook eens wat hij nou echt leuk vind, stel voor om hem wat muziek mee te laten nemen. Als je hem bijvoorbeeld een C en een A wil laten spelen, dan maak je er een heel simpel liedje van ,en dan vertel je dat jullie dat samen geschreven hebben, en dat dat dus eigenlijk al ZIJN liedje is!Dat motiveert. Motivatie is het belangrijkste, en je moet er eigenlijk vanuit gaan dat die jongen 1 a 2 uur per week die gitaar in totaal in z'n handen heeft, je kunt niet verwachten dat hij keihard 2 á 4 uur per dag gaat zitten studeren.
    Leren vanuit de eigen belevingswereld is de prettigste manier voor kinderen om een stap verder te komen. Daar heeft Timmu helemaal gelijk in. Op de kleuterschool krijgt het knulletje waarschijnlijk liedjes aangeleerd. Probeer erachter te komen welke liedjes hij kent en werk vanuit daar.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alexandra Bekijk bericht
    ik heb wel eens les gegeven aan kleine kindertjes van ong. die leeftijd (piano dan) en ik gebruik de stickermethode. Als ze goed hun best doen krijgen ze een sticker (plak op een speciaal daarvoor bestemd papier) en na 10/15 stickers oid krijgen ze een cadeautje (en ja dan gaf ik 1 of 2 euro uit aan iets kleins, een legopoppetje/pen/stuiterbal, maar goed de inkomsten waren gelukkig hoger dan de uitgaven. als je liever niet zelf uitgeeft kan je afspreken met de ouders dat zij eventueel hun kind belonen)
    maar frappant is hoe ze opeens enorm hun best beginnen te doen...
    Belonen werkt ook prima. Val het jongetje in ieder geval niet af. Probeer hem te stimuleren door steeds te complimenteren en hem succeservaringen te laten voelen. Dit zal zijn zin om te spelen vergroten waar het afstraffen van desinteresse of fouten hem alleen maar minder zin zal laten hebben.

    Succes!!

    GOLDMEMBER

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    350

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Don Capo Bekijk bericht
    Niemand is te jong om iets te leren. Vijf jaar KAN een mooie leeftijd zijn om met gitaarspelen te beginnen.

    Als tweedejaars pabostudent heb ik een klein beetje kennis op het gebied van didactiek en pedogogiek en kan deze twee tips hieronder alleen maar onderschrijven:



    Leren vanuit de eigen belevingswereld is de prettigste manier voor kinderen om een stap verder te komen. Daar heeft Timmu helemaal gelijk in. Op de kleuterschool krijgt het knulletje waarschijnlijk liedjes aangeleerd. Probeer erachter te komen welke liedjes hij kent en werk vanuit daar.



    Belonen werkt ook prima. Val het jongetje in ieder geval niet af. Probeer hem te stimuleren door steeds te complimenteren en hem succeservaringen te laten voelen. Dit zal zijn zin om te spelen vergroten waar het afstraffen van desinteresse of fouten hem alleen maar minder zin zal laten hebben.

    Succes!!
    Dankje! Alleen als ik vraag of ie wat liedjes kent die hij leuk vind dan zegt ie niks of dan kijkt die weg. Soms als ik wat vraag geeft hij wel antwoord, maar niet altijd. Het is/was voor mij moeilijk er achter te komen wat hij zélf leuk vind. Maar ik zal hem ff Back in Black meegeven dan, en kijken of ie daar liedjes van leuk vind.

    Dank nog!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    350

    Standaard

    Hmmmm, ik heb hem net weer lesgegeven en het hielp niet echt allemaal. Hij wist nog wel de oefening die we vorige week hadden geoefend, maar niet veel meer dan dat.

    Toen hij binnenkwam al, hij is nu zo gewend geraakt aan ons huis dat hij spontaan gitaarhouders ging pakken en hij ging zeggen dat dat een instrument was, verder hield hij zich ook niet bezig met gitaar, hij zei onder andere 'gitaar is om mee te slaan' en ging hij steeds op de bank springen.

    Ik wil niet teveel voor ouder spelen (kan ook moeilijk met mijn 14 jaar) maar hij zat aan alles, maakte bijna mijn moeders bril kapot (hij gooide namelijk een schoen tegen de bril) en was heeel druk. Ik ben juist rustig van aard, dus dat clashte. Maar ik moest dus wel op sommige dingen duidelijk 'nee' zeggen en hem echt pushen om een papiertje dat hij had gegooid op te rapen, en naar de prullenbak brengen, wat hij ook niet een twee drie deed.

    Ik wil me nogmaals niet teveel bezig houden met ouderschap (is dat een woord?) maar hij moet thuis denk ik strengere regels opgelegd krijgen, en daar moet dan ook aan gehouden worden, want op deze manier is het ook heel moeilijk om les te geven.

    Ik had hem ook nog aan het begin van de les dus een paar gitaarhelden opgezet, en ik vroeg wat hij er van vond. Hij zei 'leuk'. Toen ging ik naar de volgende , zei die weer 'leuk', ookal was het hele andere muziek. Ook als ik dan een liedje ging opzetten boeide het hem niet echt, en omdat hij zovaak gewoon 'leuk' zegt, is het moeilijk te bepalen wat nou zijn smaak is en wat hij écht leuk vind. Naar mijn mening komt het over dat muziek hem eigenlijk niet zo veel boeit.

    Aldus de les van vandaag.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 februari 2008
    Locatie
    twenthe
    Berichten
    455

    Standaard

    He Jyuuga

    Ik zou maar eens met die ouders gaan praten, want hier gaat heel duidelijk iets niet goed, en voordat je er zelf een probleem van gaat maken zou ik dat probleem met die ouders maar eens aanpakken:
    Ik begrijp dat je 14 bent en niet graag met de vuist op tafel slaat, maar er zijn een aantal grondregels waar het in les geven om gaat, en als daar niet aan wordt voldaan gaat het niet lukken.

    1. De leerling moet de les leuk viden: uit jou reacties begrijp ik dat het ventje zich niet makkelijk concentreert, en nou ook niet heel erg geboeid id door de gitaar.

    2. De leerling moet een juiste instelling t.o.v. het instrument hebben.
    De opmerking dat een gitaar is om mee te slaan is heel raar voor een ventje van 5, ik zou hier meteen over doorvragen, want daar zit meer achter.

    3. Ik vraag me af wat de motivatie van de ouders is om een ventje van 5 gitaar te leren spelen, want in tegenstelling tot wat sommigen hier beweren vind ik helemaal niet dat je niet te jong kunt zijn om gitaar te leren spelen, tenzij we het over kinderen hebben die het vanuit een interne drijfveer heel graag willen leren.
    Dat is bij dit ventje heel duidelijk niet het geval, en zelf heb je dat ook al door.
    Kinderen van 5 moeten niet met een gitaar bezig, maar met algemen muzikale vorming, dat kan van alles zijn, ook zo nu en dan pingelen op een gitaar, maar niet de gitaar als hoofdinstrument, volgens mij zijn de meeste muziekpedagogen het daar wel over eens.
    Verder stellen de ouders hele rare eisen, want als ik het goed begrepen heb wilden ze zelfs dat je het arme schaap ging leren noten lezen......
    Valt me nog mee dat ze niet hebben gevraagd hem meteen maar compositieles te geven.
    Die ouders weten zelf duidelijk niets van muziekmaken, en nou zit jij met de gebakken peren.

    4. Het gedrag van je leerling duidt erop dat er iets niet lekker zit, ofwel bij hem zelf, ofwel thuis. (ik heb enkele jaren in het basisonderwijs gewerkt en herken dit soort symptomen wel:hij wil niet, heeft er geen zin in, en gaat lekker stangen tegen jou, omdattie wel door heeft dat jij niet keihard de baas over hem gaat spelen).
    Persoonlijk denk ik dat er thuis iets niet lekker zit, maar dat is maar gissen natuurlijk

    5. Sja, ik denk dat je maar eens met die ouders moet praten, want dit klinkt niet goed, en als je pch hebt gaan de ouders jou nog verwijten dat je je werk niet goed doet, van dat soort ouders lopen er heel wat rond: hun (wonder)kind is heilig en kan alles, en als het niet lukt is het de schuld van de leraar.
    Dek je daar tegen in zou ik zeggen.

    6. Alvast een conclusie van mijn kant, doe ermee wat je zelf wilt: ik geloof niet dat je er verstandig aan doet nog langer met dit ventje bezig te zijn, althans niet op deze basis, zie mijn bovenstaande argumneten.

    Succes ermee, want het is een beetje een rotsituatie waar je in zit, althans zo voelt het bij mij aan, en voel je vrij om de redeneringen die ik hier heb aangegeven te gebruiken in het gesprek met de ouders, want tegenover die ouders zou ik maar wel eens even met de vuist op tafel slaan: zij willen dingen die niet passen bij een kind van 5, en jij begint daar nu al de zure vruchten van te plukken, en dat hoef je je niet te laten gebeuren, dat kunnen de centen nooit waard zijn.

    groetjes, hans

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    350

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hansli Bekijk bericht
    He Jyuuga

    Ik zou maar eens met die ouders gaan praten, want hier gaat heel duidelijk iets niet goed, en voordat je er zelf een probleem van gaat maken zou ik dat probleem met die ouders maar eens aanpakken:
    Ik begrijp dat je 14 bent en niet graag met de vuist op tafel slaat, maar er zijn een aantal grondregels waar het in les geven om gaat, en als daar niet aan wordt voldaan gaat het niet lukken.

    1. De leerling moet de les leuk viden: uit jou reacties begrijp ik dat het ventje zich niet makkelijk concentreert, en nou ook niet heel erg geboeid id door de gitaar.

    2. De leerling moet een juiste instelling t.o.v. het instrument hebben.
    De opmerking dat een gitaar is om mee te slaan is heel raar voor een ventje van 5, ik zou hier meteen over doorvragen, want daar zit meer achter.

    3. Ik vraag me af wat de motivatie van de ouders is om een ventje van 5 gitaar te leren spelen, want in tegenstelling tot wat sommigen hier beweren vind ik helemaal niet dat je niet te jong kunt zijn om gitaar te leren spelen, tenzij we het over kinderen hebben die het vanuit een interne drijfveer heel graag willen leren.
    Dat is bij dit ventje heel duidelijk niet het geval, en zelf heb je dat ook al door.
    Kinderen van 5 moeten niet met een gitaar bezig, maar met algemen muzikale vorming, dat kan van alles zijn, ook zo nu en dan pingelen op een gitaar, maar niet de gitaar als hoofdinstrument, volgens mij zijn de meeste muziekpedagogen het daar wel over eens.
    Verder stellen de ouders hele rare eisen, want als ik het goed begrepen heb wilden ze zelfs dat je het arme schaap ging leren noten lezen......
    Valt me nog mee dat ze niet hebben gevraagd hem meteen maar compositieles te geven.
    Die ouders weten zelf duidelijk niets van muziekmaken, en nou zit jij met de gebakken peren.

    4. Het gedrag van je leerling duidt erop dat er iets niet lekker zit, ofwel bij hem zelf, ofwel thuis. (ik heb enkele jaren in het basisonderwijs gewerkt en herken dit soort symptomen wel:hij wil niet, heeft er geen zin in, en gaat lekker stangen tegen jou, omdattie wel door heeft dat jij niet keihard de baas over hem gaat spelen).
    Persoonlijk denk ik dat er thuis iets niet lekker zit, maar dat is maar gissen natuurlijk

    5. Sja, ik denk dat je maar eens met die ouders moet praten, want dit klinkt niet goed, en als je pch hebt gaan de ouders jou nog verwijten dat je je werk niet goed doet, van dat soort ouders lopen er heel wat rond: hun (wonder)kind is heilig en kan alles, en als het niet lukt is het de schuld van de leraar.
    Dek je daar tegen in zou ik zeggen.

    6. Alvast een conclusie van mijn kant, doe ermee wat je zelf wilt: ik geloof niet dat je er verstandig aan doet nog langer met dit ventje bezig te zijn, althans niet op deze basis, zie mijn bovenstaande argumneten.

    Succes ermee, want het is een beetje een rotsituatie waar je in zit, althans zo voelt het bij mij aan, en voel je vrij om de redeneringen die ik hier heb aangegeven te gebruiken in het gesprek met de ouders, want tegenover die ouders zou ik maar wel eens even met de vuist op tafel slaan: zij willen dingen die niet passen bij een kind van 5, en jij begint daar nu al de zure vruchten van te plukken, en dat hoef je je niet te laten gebeuren, dat kunnen de centen nooit waard zijn.

    groetjes, hans
    Ja ik denk dat ik wel ga laten doorschemeren dat hij moet proberen beter op te letten, als het moet luistert hij wel, maar tussendoor zit ie een beetje te kloten. Maar als het echt , écht niet goed gaat dan probeer ik wel voorzichtig te laten merken dat het niet lukt.

    De ouders hebben zelf doorgegeven dat ze denken dat hij autistisch is, en dat zou misschien kunnen (ik ken meerdere mensen met autisme), maar het kan ook zijn dat hij eerder gewoon alleen maar plezier wilt maken en niet stil wil zitten, wat jij al zei, ik zou het niet weten.

    Maar de ouders, (en vooral de moeder) die zijn heel erg opzich zelf en hebben drie kinderen, alledrie jongens en ik begrijp denk ik wel dat ze het fijn vind als een van die drie weg zijn, want de vader doet ook niet veel deraan omdat hij lange dagen maakt, dus als ie thuiskomt is ie waarschijnlijk heel moe en kan dan niks meer hebben (zoals mijn vader ook is).

    Maar dat noten lezen vond ik ook een vervelend iets omdat ik ook zei dat ik zelf nooit echt met noten heb gewerkt, en dan moest ik het toch maar gaan leren aan hem. Nou, dat is ook stroef gegaan en ik denk niet dat hij er nog veel van weet maar goed.

    Ik denk dat het feit dat hij zijn huiswerk ook een beetje afraffelt ook laat zien dat hij er niet zoveel interesse in toont idd. Het is dan ook niet dat als ik compliment geef hij echt blij is, maar dan heb ik eerder het idee dat hij het een conformatie vind van wat hij zelf al van zichzelf denkt. Ik wil hem niet te zwart afschilderen, maar ik heb bijv. heel even een meisje van rond 5 jaar, zo 6, 7 jaar oud ook even snel wat geleerd en zij was dan wel geconcentreerd en had er ook plezier in. Het is misschien niet vergelijkbaar met iemand 4-5 weken lesgeven, maar ik vind toch dat je het verschil er direct in kan merken, onder andere door opmerkingen die zij maakte ten opzichte van wat het jongetje zegt, opmerkingen 'Doe ik het goed?' is van mij toch wel blijk van interesse.

    Maar goed, dit is de afloop van de tirade, ik kijk nog ik denk twee weken of het verbetert.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 februari 2008
    Locatie
    twenthe
    Berichten
    455

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jyuuga Bekijk bericht
    Ja ik denk dat ik wel ga laten doorschemeren dat hij moet proberen beter op te letten, als het moet luistert hij wel, maar tussendoor zit ie een beetje te kloten. Maar als het echt , écht niet goed gaat dan probeer ik wel voorzichtig te laten merken dat het niet lukt.
    Eigenlijk geeft dit deel van je verhaal goed aan met wie je te maken hebt: een kind van vijf namelijk, en die wil nog helemaal geen dingen leren, die wil ontdekken.

    Dat je het nog 2 weken wilt aanzien vind ik moedig, en ik wil je graag een paar tips geven: laat het joch lekker veel experimenteren, en experimenteer zelf mee.
    Ik weet niet of je zelf wel es geklooid hebt met zelf instrumentjes maken?
    Het is eigenlijk meer iets voor kinderen van af een jaar of 7, maar met een plankje, een paar spijkers en een of meer elastiekjes kun je al een leuk instrumentje bouwen, en de natuurwetten van de muziek worden spelenderwijs geleerd.

    Hij is daar imo nog iets te jong voor, maar je kunt leuk muziek maken met papier en vooral: dat harde plastic waar bananen en paprika's vaak inzitten, dat klinkt ect geweldig, je kunt es proberen of hij simpele dingetjes mee kan doen als de 3e tel in een 4/4 maat spelen, de snare zeg maar.
    Je kunt dat heel mooi combineren met human beatbox en wat zang, want zang is natuurlijk de basis van de menselijke muziek, en niet de gitaar...........
    spelen dus met de structuur, meer dan met de noten, die komen vanzelf wel.

    Als het ventje echt autistisch mocht zijn vindt ie sowieso structuurtjes bestuderen al leuk, autistjes kunnen vaak goed in structuren denken.

    Wellicht een leuk idee: een drumstel maken van een paar schoenendozen: verschillende soorten papier erover, dat bananeplastic zou mooi zijn als snare, maar meestal zullen de stukken niet groot genoeg zijn, krant gaat goed, en voor de toms gewoon papier.
    Als drumsticks gebruik je eetstokjes, en de truc is natuurlijk om zo'n overactief ventje niet door zijn vel te laten slaan............

    Eigenlijk nog steeds iets te hoog gegrepen voor iemand van vijf om zelf te bouwen, maar goed, ik probeer je maar wat ideeen te geven, want als ik het goed begrijp ben je al zo'n beetje een halve therapeut.
    Heel leerzaam allemaal, ook voor jou, maar zorg ervoor dat je je niet verslikt; nogmaals: leg die ouders uit dat gitaarspelen geen normale hobby is voor een 5-jarig kind. Vergeet die gitaar, en ga eerst eens kijken wat dat kind kan, want zelfs iets als in de maat spelen op de goede snelheid is voor een 5-jarig kind niet vanzelfsprekend, het is nog een kleuter die als het goed is leuk een liedje mee kan zingen, meestal niet erg op toon...................

    jaja, ik verlies me een beetje in details, maar ik hoop dat de grote lijn een beetje duidelijk is: ga spelen!

    ohja, nog iets: hoe weten die ouders dat dat kind autistisch is? Zit het bij hun in de familie ofzo, just a lucky guess..................

    succes ermee, en ik ben oprecht benieuwd hoe het verder gaat!

    ohja: laat hem geen filmpjes van the who zien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!

  8. #28
    Junior Member
    Geregistreerd
    30 november 2008
    Locatie
    Den Haag.
    Berichten
    7

    Standaard luisteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jyuuga Bekijk bericht
    Nou ik geef nu dus een 5 jarig jongetje les, en het is natuurlijk zo dat ik dan simpele akkoorden aan hem moet leren, enzo, maar hij let totaal niet op. Dan zeg ik 'en zo speel je een Em' en dan kijkt hij alweer de andere kant op. Tips?
    Beste Jyuuga,

    Ik vrees dat dat jongetje nog net iets te jong is voor de gitaar en misschien is het leuker om eerst wat muziek met hem te gaan beluisteren, misschien heeft ie wel helemaal geen interesse en wil hij alleen maar met z'n autootjes spelen?
    In ieder geval werkt het over het algemeen, luisteren naar muziek...

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    350

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hansli Bekijk bericht
    Eigenlijk geeft dit deel van je verhaal goed aan met wie je te maken hebt: een kind van vijf namelijk, en die wil nog helemaal geen dingen leren, die wil ontdekken.

    Dat je het nog 2 weken wilt aanzien vind ik moedig, en ik wil je graag een paar tips geven: laat het joch lekker veel experimenteren, en experimenteer zelf mee.
    Ik weet niet of je zelf wel es geklooid hebt met zelf instrumentjes maken?
    Het is eigenlijk meer iets voor kinderen van af een jaar of 7, maar met een plankje, een paar spijkers en een of meer elastiekjes kun je al een leuk instrumentje bouwen, en de natuurwetten van de muziek worden spelenderwijs geleerd.

    Hij is daar imo nog iets te jong voor, maar je kunt leuk muziek maken met papier en vooral: dat harde plastic waar bananen en paprika's vaak inzitten, dat klinkt ect geweldig, je kunt es proberen of hij simpele dingetjes mee kan doen als de 3e tel in een 4/4 maat spelen, de snare zeg maar.
    Je kunt dat heel mooi combineren met human beatbox en wat zang, want zang is natuurlijk de basis van de menselijke muziek, en niet de gitaar...........
    spelen dus met de structuur, meer dan met de noten, die komen vanzelf wel.

    Als het ventje echt autistisch mocht zijn vindt ie sowieso structuurtjes bestuderen al leuk, autistjes kunnen vaak goed in structuren denken.

    Wellicht een leuk idee: een drumstel maken van een paar schoenendozen: verschillende soorten papier erover, dat bananeplastic zou mooi zijn als snare, maar meestal zullen de stukken niet groot genoeg zijn, krant gaat goed, en voor de toms gewoon papier.
    Als drumsticks gebruik je eetstokjes, en de truc is natuurlijk om zo'n overactief ventje niet door zijn vel te laten slaan............

    Eigenlijk nog steeds iets te hoog gegrepen voor iemand van vijf om zelf te bouwen, maar goed, ik probeer je maar wat ideeen te geven, want als ik het goed begrijp ben je al zo'n beetje een halve therapeut.
    Heel leerzaam allemaal, ook voor jou, maar zorg ervoor dat je je niet verslikt; nogmaals: leg die ouders uit dat gitaarspelen geen normale hobby is voor een 5-jarig kind. Vergeet die gitaar, en ga eerst eens kijken wat dat kind kan, want zelfs iets als in de maat spelen op de goede snelheid is voor een 5-jarig kind niet vanzelfsprekend, het is nog een kleuter die als het goed is leuk een liedje mee kan zingen, meestal niet erg op toon...................

    jaja, ik verlies me een beetje in details, maar ik hoop dat de grote lijn een beetje duidelijk is: ga spelen!

    ohja, nog iets: hoe weten die ouders dat dat kind autistisch is? Zit het bij hun in de familie ofzo, just a lucky guess..................

    succes ermee, en ik ben oprecht benieuwd hoe het verder gaat!

    ohja: laat hem geen filmpjes van the who zien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!
    Na ik weet niet of hij dat leuk vind, het is zo, ik speel iets, als het in herhaling komt waar ik twee keer hetzelfde speel, dan verveelt hij zich al. Het is meer een jongetje dat druk is en alle aandacht wil. Desalniettemin zal ik dat met kranten wel proberen, misschien dat dat helpt, al weet ik het niet. Hij maakt graag problemen, en hij is niet een persoon die rustig doet wat hem word verteld; hij gaat liever tegen de leraar in. En dat is heel vervelend.

    Toch vind ik het moeilijk om het de ouders te vertellen, want ik ben zo'n persoon die geen nee kan zeggen en toch verder gaat ookal wil ik het niet.

    @Nielskenelis
    Hij is graag druk en breekt regels, ik vind het moeilijk om te zeggen dat ik verder geen les meer wil of kan geven vanwege de ouders die hun eigen conclusies hebben over hoe het zit en waarom wel of niet.

    Ik probeer het.

    EDIT: Over dat autistische; hij praat niet graag over een ander onderwerp wat hem op het moment niet boeit. Een vriend van me vond dat ook vervelend (hij is ook autistisch) die wou het ook graag over één ding hebben. Niet dat ik alles over één kam wil scheren maar het zou een mogelijkheid kunnen zijn. Voor de rest weet ik het fijne er niet van maar de ouders zullen natuurlijk ook wel ideeën hebben over waarom hij het zou kunnen zijn.
    Laatst gewijzigd door Jyuuga; 1 december 2008 om 17:58

  10. #30

    Standaard

    Sowieso moet je een kind van 5 geen Back in Black meegeven en verwachten dat hij daar een leuk liedje uitkiest. Je krijgt er leuk voor betaald dus probeer je er een beetje in te verdiepen. Zoek wat leuke kinderliedjes en vraag of hij die kent of ga lekker creatief met muziek bezig zijn en muziek instrumenten samen maken. ik heb een kind in mijn klas die naar möterhead luistert, maar voorderest zingen ze sinterklaasliedjes en iets over een kleine paddestoel met witte stippen. Akoorden zijn te moeilijk, Die motoriek hebben ze nog niet ontwikkelt, en daar hebben ze geen intresse zi. De jongen wilt resultaat zien en niet naar gitaarhelden luisteren.

    Ik weet dat je 14 bent, maar je bent ook de baas. Laat je niet uit het veld slaan!
    Controlling your minds, smashing your dreams.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top