Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 34
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2008
    Locatie
    whereever I lay my head
    Berichten
    6.352

    Standaard

    Als hij op mij zoontje van 6 lijkt (en zo klinkt het wel) dan doet 'ie liever Kerry King na dan een sinterklaasliedje. Vraag 'm eens wat hij cool vind of kijk eens samen wat youtube filmpjes van gitaarhelden. Ik piel ook wat samen met m'n zoontje en probeer wat aan te sluiten bij wat hij leuk vindt. Als hij niet geconcentreerd is en alleen zomaar aan wat snaren wil plukken, krijgt hij daar wat ruimte voor.
    Powerchords spreken 'm wel aan en zijn niet zo moeilijk, misschien kan je daar wat mee.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Als het gitaarspelen de koter sowieso niet trekt, vind ik het een kansloze onderneming. Een instrument leer je pas wat mee kunnen, wanneer je ervoor gaat. Je kunt van een spruit die het abc nog niet kent toch niet verwachten dat hij noten gaat leren lezen

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    350

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pais Bekijk bericht
    Als het gitaarspelen de koter sowieso niet trekt, vind ik het een kansloze onderneming. Een instrument leer je pas wat mee kunnen, wanneer je ervoor gaat. Je kunt van een spruit die het abc nog niet kent toch niet verwachten dat hij noten gaat leren lezen
    Mja, maar das moeilijk tegen de ouders te zeggen als ze graag willen dat hun zoontje gitaar speelt denk ik..

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jyuuga Bekijk bericht
    Mja, maar das moeilijk tegen de ouders te zeggen als ze graag willen dat hun zoontje gitaar speelt denk ik..
    Waarom is het moeilijk te zeggen? Ik zou het zo doen. Ik denk dat de ouders het met je eens zijn dat het abc voor een 5 jarige een hogere prioriteit heeft dan noten lezen.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jyuuga Bekijk bericht
    Mja, maar das moeilijk tegen de ouders te zeggen als ze graag willen dat hun zoontje gitaar speelt denk ik..
    Ik word ook wel eens gebeld met de vraag of ik nog ruimte heb om les te geven. Maar als verderop in het gesprek duidelijk wordt dat het om een kind van 5 gaat, dan adviseer ik ze verder te zoeken naar een gitaardocent die daar beter in is dan ik. Ik laat ze eenvoudigweg weten dat mijn methodiek niet geschikt is voor kinderen tot een bepaalde leeftijd en ik vertel ze dan ook dat ik het niet zal doen.
    Misschien komt dat wat lullig over, maar het is de waarheid en uiteindelijk is iedereen erbij gebaat.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Ik word ook wel eens gebeld met de vraag of ik nog ruimte heb om les te geven. Maar als verderop in het gesprek duidelijk wordt dat het om een kind van 5 gaat, dan adviseer ik ze verder te zoeken naar een gitaardocent die daar beter in is dan ik. Ik laat ze eenvoudigweg weten dat mijn methodiek niet geschikt is voor kinderen tot een bepaalde leeftijd en ik vertel ze dan ook dat ik het niet zal doen.
    Misschien komt dat wat lullig over, maar het is de waarheid en uiteindelijk is iedereen erbij gebaat.
    Wijze woorden!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    350

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pais Bekijk bericht
    Waarom is het moeilijk te zeggen? Ik zou het zo doen. Ik denk dat de ouders het met je eens zijn dat het abc voor een 5 jarige een hogere prioriteit heeft dan noten lezen.
    Mja ik weet niet, ik denk dat de ouders het te graag willen als ik zeg dat ik niet meer les ga geven dat ze dan heel teleurgesteld zullen zijn ofzo. Maar anders kijk ik of het over een paar weken nog steeds hetzelfde verhaal is of niet en anders dan zal ik wel zeggen dat ze mensen moeten zoeken die meer ervaring hebben in lesgeven aan kinderen (bedankt voor de tip Vulvasonic). Wel jammer als er geen verbetering in komt, want opzich verdient het wel goed.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 mei 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    11.218
    Blog Entries
    1

    Standaard

    5 jaar is geen punt, toen ben ik ook begonnen met spelen.

    Wat tips 'n tricks.

    Hou het simpel en geef die jongen een cd mee. Zet er wat simpele nummers op en vraag hem om die cd te luisteren, elke dag eventjes.Vertel dat ook tegen zijn ouders. Dan ga je de week erna rustigjes aan eens het slagje bekijken van nummer 1. Dan denkt die knul ' hey! Dat heb ik gehoord! Cool dat ik dat kan leren' . Zo pak je het denk ik leuk aan.

    Vraag hem ook eens wat hij nou echt leuk vind, stel voor om hem wat muziek mee te laten nemen. Als je hem bijvoorbeeld een C en een A wil laten spelen, dan maak je er een heel simpel liedje van ,en dan vertel je dat jullie dat samen geschreven hebben, en dat dat dus eigenlijk al ZIJN liedje is!Dat motiveert. Motivatie is het belangrijkste, en je moet er eigenlijk vanuit gaan dat die jongen 1 a 2 uur per week die gitaar in totaal in z'n handen heeft, je kunt niet verwachten dat hij keihard 2 á 4 uur per dag gaat zitten studeren.
    HERRIE.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 februari 2008
    Locatie
    twenthe
    Berichten
    455

    Standaard

    sja, ik denk eerlijk gezegd dat de motivatie vnl. van de ouders uitgaat, die willen blijkbaar es een uurtje kunnen winkelen ofzo, og begreep ik dat verkeerd.

    Pas maar op dat het arme kind niet helemaal op muziek maken tegengemaakt wordt!
    Ik zou de opdracht teruggeven, hoe leuk hetr ook verdient, want dat mag al helemaal geen drijfveer zijn.
    Persoonlijk zou ik, als het echt om muziek maken gaat op 5 jarige leeftijd nooit met een instrument beginnen, maar meer een beetje met algemene muzikale vorming, in de maat klappen, beetje zingen, beetje ritmetjes, maar beslist geen zaken als gitaarspelen, en vooral geen noten lezen, daar is zo'n hummel niet aan toe.
    Probeer de ouders heel diplomatiek duidelijk te maken dat je advies bij professionals hebt gevraagd, staat vooral heel serieus van jou kant, en dat het je bij nader inzien niet raadzaam op deze leeftijd al zaken aan te gaan leren waar het kind nog niet aan toe is omdat het zijn toekomstige plezier in muziekmaken in de weg kan staan.

    Zo zou ik het tenminste doen, succes ermee

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 juli 2008
    Locatie
    m'n huis woont hier
    Berichten
    279

    Standaard

    ik heb wel eens les gegeven aan kleine kindertjes van ong. die leeftijd (piano dan) en ik gebruik de stickermethode. Als ze goed hun best doen krijgen ze een sticker (plak op een speciaal daarvoor bestemd papier) en na 10/15 stickers oid krijgen ze een cadeautje (en ja dan gaf ik 1 of 2 euro uit aan iets kleins, een legopoppetje/pen/stuiterbal, maar goed de inkomsten waren gelukkig hoger dan de uitgaven. als je liever niet zelf uitgeeft kan je afspreken met de ouders dat zij eventueel hun kind belonen)
    maar frappant is hoe ze opeens enorm hun best beginnen te doen...
    Back to make a lot of music!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top