Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 36

Discussie: Love thing

  1. #1
    Barret Wallace
    Guest

    Standaard

    Vandaag ff een nr van satriani opgenomen

    here it is:
    http://members.lycos.nl/shakeel2001/lovething.mp3

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2002
    Berichten
    6.051

    Standaard

    mooi gespeeld

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juni 2002
    Locatie
    Berkel en Rodenrijs
    Berichten
    8.611

    Standaard

    jezus man, wat ben jij goed zeg, dit is werkelijk het mooiste wat ik ooit gehoord heb
    :lol:

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 mei 2002
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    658

    Standaard

    k ken t origineel en je zit totaal uit ritme af en toe loop je een halve maat voor en daarna speel je weer ff goed enzo. Misschien ligt t aan mij maar af en toe heb ik t idee dat t een beetje vals klinkt. Als laatste puntje ligt de sologitaar niet lekker in de mix, klooi wat met de equalizer (zowel op versterker als na opname). Je techniek enzo is verder wel goed en het geluid op zich is erg goed!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2002
    Locatie
    Duiven
    Berichten
    755

    Standaard

    Die tremmelo-gein bij 2:36 is mega subtiel!
    Erg smaakvol!

    Goed gedaan!!!

    Cheerz,

    ~Wouter~

  6. #6
    Barret Wallace
    Guest

    Standaard

    Hey dank voor de reacties allemaal

    wat de timing betreft dat klopt die is niet helemaal goed, er zitten overigens ook een paar improvisatie stukken in.


  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2002
    Locatie
    den haag
    Berichten
    649

    Standaard

    Hey Bret .. leuk geprobeerd man

    Ik ken dit van satch .. paar handoge tips... probeer niet alleen te luisteren naar je gitaar maar naar het geheel en speel dan.. en je sound vind ik iets te dun.. maar ik vind wel dat je bijna hetzelfde speelt als satch alleen speelt satch em beter :wink:

    Laat nog es wat van je horen .. vond het wel cool om te luisteren .. greetzz

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 november 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    503

    Standaard

    Hey zwa!

    Je timing is inderdaad MAJOR OFF, je intonatie soms ook, maar je techniek is wel dope...

    Je mag aan de sound ook wel wat sleutelen maar dat heeft te maken met smaak. Maar voor een nummer als dit vind ik het persoonlijk iets te DUN.

    Eigenlijk valt de tone die Satch in dit nummer heeft niet na te bootsen.. Het is net "FLACID" ofsow.. Supernat, toch nog heel clean en netjes.

    [rantmode]
    - Luister naar wat je speelt en niet naar wat je DENKT dat je speelt.
    - Luister naar het geheel, zo blijf je misschien wat beter in de maat. (Net als in een band, luister niet alleen naar wat jij speelt maar ook naar wat de rest speelt.)
    - Zorg dat je het nummer niet alleen kan spelen, zorg dat je het kunt spelen IN JE SLAAP! (Klinkt misschien vreemd, maar wat ik probeer te zeggen is, ken alle ins en outs van het nummer en zorg dat je jezelf op je gemak voelt - dan hoef je minder te denken tijdens het spelen en doe je minder fout! Heel werk dus, niet HALF ofsow!)
    [/rantmode]

    Ik denk dat ik deze song deze week ook maar eens opneem, ik kan het toch allang spelen, wordt eens tijd dat ik mezelf in een opname zoals dit hoor. Kan ik ook wat van leren!

    Nice try... Blijf oefenen, la'erz!

  9. #9
    Barret Wallace
    Guest

    Standaard

    Hey dank voor de tips, ik ga ze allemaal langs en volgende week komt er een nieuwe opname :wink:

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.484

    Standaard

    Goed gespeeld! Soms heb ik een beetje het gevoel dat het wat vals is en voor de rest ben ik het wel met predator eens de toon is een beetje dun en bij 2:26 ga je een beetje uit de maat :smile: Maar wel erg cool ik doe het je (nog) niet na! :smile:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top