Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard "dringend" vraagje koch twintone II

    Hey allemaal,

    Ik heb vanavond weer repetitie met mn bandje en nu wil ik ook mn andere gitaar meenemen.

    De twintone II heeft 2 ingangen: 1 voor normale gitaar en 1 voor gitaar met humbucker( zo staat het in ieder geval in de handleiding)
    Nu is mijn vraag: kan het kwaad om beide gitaren al aan te sluiten op de ingangen.
    Wil namelijk mn ibanez sz aansluiten op de bright ingang en tegelijkertijd ook mn squire strat aansluiten op de normale ingang.

    Voor alle duidelijkheid er wordt niet op beide tegelijk gespeeld... draai van de ene gitaar gewoon de volume knop dicht als ik er niet op speel maar is dit schadelijk voor de amp?

    Graag hoor ik zo spoedig mogelijk een reactie!

    Met vriendelijke groet,

    Laurens

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Je kan beter "omschakelen" (of de ene gitaar er in of de andere), anders be-invloedt het 1 het ander.

    Speel ze!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2005
    Locatie
    A, A
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Schadelijk is het niet, zelfs niet als je tegelijkertijd met de gitaren speelt. Maar als ik jou was zou ik ook gewoon even omprikken.
    Band: View for a Day (alternatieve poprock, eigen werk)
    KLIK: Site, facebook, twitter, youtube

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Standaard

    Hang anders beide kabels onder je handvat door.. Dan is in en uitprikken zo gedaan. Kost nog geen twee tellen.

    Grt R.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeiDRagonas Bekijk bericht
    Hang anders beide kabels onder je handvat door.. Dan is in en uitprikken zo gedaan. Kost nog geen twee tellen.

    Grt R.
    maar beide kabels in de versterker laten zitten is dus geen probleem..?

    want wat zou het dan uitmaken om de gitaar met volume knop dicht er ook aan te hangen..

    of zie ik dit verkeerd?

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarhaantje Bekijk bericht
    maar beide kabels in de versterker laten zitten is dus geen probleem..?

    want wat zou het dan uitmaken om de gitaar met volume knop dicht er ook aan te hangen..

    of zie ik dit verkeerd?
    Daar kan ik persoonlijk je geen antwoord op geven, dat is iets voor de technische wonders hier (ChrisW bijv). Ik ben iemand van de praktijk en probeer het gewoon. Als je geen signaalverlies hoort, lekker laten zitten. Zo wel, hang je die kabels onder je handvat en prik je ff om. Je amp gaat er niet stuk van in elk geval, thats for sure.

    R

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Ik ken het schema van deze amp niet, maar zo zit het bij bijv. de JCM800 en ik ga ervan uit dat de Koch grotendeels hetzelfde zal zijn.

    Het verschil tussen de twee ingangen is één extra triode versterkertrap. Tevens heeft elke ingang een 'iets' andere ingangsimpedantie.

    Dit betekend dat de low gain input iets minder versterkt wordt als de high gain input en dat de ingangsimpedanties (beter) afgestemd zijn op de uitgangsweerstand van de gitaar om signaalverlies te voorkomen. Na deze versterkertrap(pen) worden de signalen van de twee ingangen bij elkaar opgeteld en doorlopen ze hetzelfde circuit.

    Het is (realistisch gezien) niet mogelijk om een zodanig hoog signaal te creeëren door 2 gitaren aan te sluiten dat je iets beschadigt aan de amp. Verder zou het aansluiten van 2 gitaren (ook met volumeknop dicht) _iets_ invloed op het geluid kunnen hebben: wat precies durf ik niet te zeggen, maar het zal niet wereldschokkend zijn vermoed ik. Ofwel, gewoon proberen.

    Overigens: Bij oude Vox ac30's werd er ook nog wel eens gebruik van gemaakt door met een AB switch 1 of beide ingangen met dezelfde gitaar te gebruiken om wat meer gain te krijgen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top